A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Piaggio » X9 Evo Street 2006 (460)

X9 Evo Street 2006 (460) 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

Megbízható, gyors, de nem nőtt a szívemhez

Szöveges ítélet

Ifjú koromban, a 80-as évek közepén Ts 150, Ts 250 és ETZ 250-es motorokat hajtottam, majd 1988-tól 2011 szeptemberéig egyáltalán nem ültem motoron. Az újrakezdés egy Aprilia Scarabeo 200-ason következett be, amit nagyon szerettem, de hamar úgy éreztem, hogy ez kevés lesz nekem, ezért elkezdtem nézelődni a nagyobb robogók között. Tipikus magyar vásárló lévén én is mindig ki akarom fogni a tutit, keveset futott újszerű járgányt kerestem, nem feltétlenül a legújabb típust. Elsősorban az Aprilia Scarabeo 500-as változata tetszett 3 gyári dobozzal, de ebből a típusból nem találtam számomra elfogadható állapotú gépet elfogadható áron. A HAHU-n találtam ezt a szervízkönyves Piaggio X9-est 2007-es évjárattal, mindössze 4800 km-rel. Levonatoztam érte Szegedre, megnéztem, kipróbáltam, úgy találtam, hogy hihető a kevés kilométer, így hazafelé már azzal jöttem. A 200-as Scarabeohoz képest álomszerű volt a rugózása, az ereje és a sebessége. Elől dupla Brembo, hátul szimpla tárcsafékes, kombinált fékrendszer. A fékek nagyon erősek, az elsőt túl erősnek is találtam, párszor előfordult velem, hogy hirtelen fékezve az első kerék úgy leblokkolt, hogy a motor füstölve tolta maga előtt az álló kereket. Ez mondjuk nem a motor hibája, de ezt nem szerettem benne. Gyakorlatilag 1 nyarat használtam, sokat kirándulgattunk vele két személlyel. Mindig fedett helyen tároltam, még akkor is, ha csak fél órára mentem vele haza, esőt egyszer sem látott. Az 1 hengeres 460 kcm-es 39 lóerős motor nagyon nyomatékos, jól gyorsul, kb. 5-6000-es fordulaton érzi magát a legjobban, ilyenkor hangja is alig van. Fogyasztása városban 4,5 liter, országúton 100-120-as tempóban 3,7-ig is lemegy. A kanyarokat nem szerette, kicsit jobban bedöntve azonnal leért a középállvány, lassú kanyarokban pedig billegésre hajlamos, nehéz vele tartani az ívet. A nejem gyakran panaszkodott a hátsó ülésre, de nem a kényelme miatt, hanem azért, mert olyan magasan ült mögöttem, hogy a menetszél telibe kapta a sisakját és csavargatta a fejét! :) Egyébként nagyon szerette Ő is ezt a motort.
A 6000 km alatt egyszer vittem soron kívül szervízbe, amikor észrevettem, hogy az egyhengeres motor rázkódása miatt eltűnt néhány csavar innen-onnan. :) Ezen kívül csak egy kötelező szervize volt, amit viszont nagyon drágának találtam, pedig a meghajtó szíjat ki sem cserélték.
A szerelő srácokkal meg voltam elégedve, mindig nagyon készségesek voltak, bármikor fordulhattam hozzájuk, ha kérdésem volt a motorral kapcsolatban.
(Lurdy ház melletti Piaggio szervíz)
Ekkor következett be egy végzetes hiba a motor számára. Nevezetesen az, hogy kipróbáltam egy Yamaha Tmax 500-at. Hát gyerekek, ezt nem gondoltam volna....
Ég és föld a két járgány, így a Piaggio-nak mennie kellett.

Az már egy másik történet, hogy ezután kifogtam Magyarország egyetlen motorhibás Tmax-át, ami egyébként úgy néz ki, mint egy új motor.

Hibalista

-

Ide hordtam szervizbe

Tutto Moto Piaggio Szervíz Lurdy ház mellett

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 4800
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5400
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Scarabeo 200 Következő motorja? T-max
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Piaggio

További ítéletek (122 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.