Megbízható, gyors, de nem nőtt a szívemhez
Szöveges ítélet
Ifjú koromban, a 80-as évek közepén Ts 150, Ts 250 és ETZ 250-es motorokat hajtottam, majd 1988-tól 2011 szeptemberéig egyáltalán nem ültem motoron. Az újrakezdés egy Aprilia Scarabeo 200-ason következett be, amit nagyon szerettem, de hamar úgy éreztem, hogy ez kevés lesz nekem, ezért elkezdtem nézelődni a nagyobb robogók között. Tipikus magyar vásárló lévén én is mindig ki akarom fogni a tutit, keveset futott újszerű járgányt kerestem, nem feltétlenül a legújabb típust. Elsősorban az Aprilia Scarabeo 500-as változata tetszett 3 gyári dobozzal, de ebből a típusból nem találtam számomra elfogadható állapotú gépet elfogadható áron. A HAHU-n találtam ezt a szervízkönyves Piaggio X9-est 2007-es évjárattal, mindössze 4800 km-rel. Levonatoztam érte Szegedre, megnéztem, kipróbáltam, úgy találtam, hogy hihető a kevés kilométer, így hazafelé már azzal jöttem. A 200-as Scarabeohoz képest álomszerű volt a rugózása, az ereje és a sebessége. Elől dupla Brembo, hátul szimpla tárcsafékes, kombinált fékrendszer. A fékek nagyon erősek, az elsőt túl erősnek is találtam, párszor előfordult velem, hogy hirtelen fékezve az első kerék úgy leblokkolt, hogy a motor füstölve tolta maga előtt az álló kereket. Ez mondjuk nem a motor hibája, de ezt nem szerettem benne. Gyakorlatilag 1 nyarat használtam, sokat kirándulgattunk vele két személlyel. Mindig fedett helyen tároltam, még akkor is, ha csak fél órára mentem vele haza, esőt egyszer sem látott. Az 1 hengeres 460 kcm-es 39 lóerős motor nagyon nyomatékos, jól gyorsul, kb. 5-6000-es fordulaton érzi magát a legjobban, ilyenkor hangja is alig van. Fogyasztása városban 4,5 liter, országúton 100-120-as tempóban 3,7-ig is lemegy. A kanyarokat nem szerette, kicsit jobban bedöntve azonnal leért a középállvány, lassú kanyarokban pedig billegésre hajlamos, nehéz vele tartani az ívet. A nejem gyakran panaszkodott a hátsó ülésre, de nem a kényelme miatt, hanem azért, mert olyan magasan ült mögöttem, hogy a menetszél telibe kapta a sisakját és csavargatta a fejét! :) Egyébként nagyon szerette Ő is ezt a motort.
A 6000 km alatt egyszer vittem soron kívül szervízbe, amikor észrevettem, hogy az egyhengeres motor rázkódása miatt eltűnt néhány csavar innen-onnan. :) Ezen kívül csak egy kötelező szervize volt, amit viszont nagyon drágának találtam, pedig a meghajtó szíjat ki sem cserélték.
A szerelő srácokkal meg voltam elégedve, mindig nagyon készségesek voltak, bármikor fordulhattam hozzájuk, ha kérdésem volt a motorral kapcsolatban.
(Lurdy ház melletti Piaggio szervíz)
Ekkor következett be egy végzetes hiba a motor számára. Nevezetesen az, hogy kipróbáltam egy Yamaha Tmax 500-at. Hát gyerekek, ezt nem gondoltam volna....
Ég és föld a két járgány, így a Piaggio-nak mennie kellett.
Az már egy másik történet, hogy ezután kifogtam Magyarország egyetlen motorhibás Tmax-át, ami egyébként úgy néz ki, mint egy új motor.
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Tutto Moto Piaggio Szervíz Lurdy ház mellett
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 4800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5400 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Scarabeo 200 | Következő motorja? | T-max |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |
