A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Piaggio » Beverly 250 2006 (250)

Beverly 250 2006 (250) 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

A legjobb második

Szöveges ítélet

Amikor az első "nagyrobogómat" egy Gilera 180 fxr-t megvettem, akkor tutira mentem. Ebben a kategóriában nem született, és már nem is fog születni jobb. Mivel kétütemű szociomotorokon nőttem fel, nekem a kék füst narkotikum. Kb. 5000 km. után mégis úgy döntöttem, hogy mivel közlekedésre használom, lecserélem valami praktikusabbra. Első szempont azt volt, hogy nagy kereke legyen. A Yamaha szalonban szemeztem egy 300-as Versus-szal, de nem volt lehetőség ráülni. Hála Berkes Leventének, a Moto Italia kiváló képességű kereskedelmi vezetőjének, Náluk minden típust kipróbálhattam. Igy győzött Italia, és Levente! A 200-as Vespa finom, és elegáns volt, de a kerekei még a Gileráéinál is kisebbek, az 500-as Beverly nem volt elég kezes, az X9-es az elektrohidraulikus sztenderrel, meg rádióval nem az én stílusom.
A 250-es Beverly mindent tudott, amire vágytam.
Több mint 35000 boldog kilométer után azt mondom, hogy életem egyik legjobb választása volt.
A pozitívumok:
A szélvédő nagyon hatásos, de még pont kilátni felette, tehát nem zavarja a látást.
Kiváló hatásfokú világítás.
A 16-os kerekeknek, a jelentős szabad magasságnak, és a mérsékelt tengelytávnak köszönhetően a kategóriájában príma a kátyútűrő, és manőverezési képessége.
A 250-es motor (az enyém még karburátoros) fantasztikusan kompakt. Óra szerint 143-as végsebesség (130 lemérve) 130-as utazó (119 mérve) 120 a nagy autópálya emelkedőkön. Mindez olajfogyasztás nélkül, és normál vízhőmérséklettel, 5l-t meg nem haladó fogyasztással, kényelmesen, egyenes derékkal ülve. 2 személlyel 5-8 km-rel lassúbb értékek, +0.5 liter fogyasztás. Én 100 kg vagyok, és az utasom sem pehelysúlyú. Városban még 2 személlyel is a partnerek 90%-át lealázó gyorsulás.
A hátsófék hatalmasat lassít, az első egy, max kétujjas. Kis gyakorlással szupermotós ívrefordulásokat lehet csinálni, kigyorsítás természetesen messze nem olyan tüzes, de a variátor képes arra, hogy nagy gázzal megcsúsztassa a hátsókereket kopottabb burkolaton. Murván már egész komoly bródszájdokat lehet előadni.
A blokk minden körülmények között kifogástalanul teljesít, egy csoda. A 4 év és 35 000 km alatt egyszer fordult elő az, hogy magas fordulatszámon dadogott, gyertyacsere, trafó kontakthiba javításával megszűnt.
Ez a motorblokk, a megtestesült harmónia.
A negatívumok:
A motor forszírozott tempójú kanyarokban nem viselkedik barátságosan. A csúszáshatár visszajelzése nagyon hirtelen történik.
Ez sok tényezőből adódik. A Pirellik nagyon lassan érik el az ideális hőmérsékletet, sőt hidegben talán el sem érik soha. Szerintem a hátsó gumi túl széles, és normális használat esetén nagyon hamar laposra kopik, ezután a motor egészen meglepő dolgokat művel, ha mélyre döntögeti az ember. A fékekkel hasonló a helyzet. A szokatlanul hatásos hátsó fék, elérve a csúszáshatárt, nagyon gyors reakciókat igényel. Ezek nem okoznak problémát ésszerű tempónál, de ez a robogó a teljesítménye miatt, használható ésszerűtlenül is.
Bosszantó apróságok:
A kilóméteróra nagyzolósan krómozott kerete délidőben, mikor felülről süt a nap, borzasztóan vakít.
A benzintank közel van a kipufogóhoz, meleg motorral tankolva, a hideg üzemanyag rövid idő alatt felmelegszik, "megnő", és túlfolyik.
Hiányzik a napi km számláló.
Egyes, nem megfelelően méretezett alkatrészek teljesen spontán meghibásodása, aminek igen bosszantó, és drága következményei vannak:
Kilóméteróra mutatója egyszerűen leesik, mindezt kétszer, szerencsére garanciában.
Hőmérő mutatója elmozdul. (Garancia lejárt, úgymaradt, pontos, mér, de máshol áll, ciki!)
Az első féktárcsán sugárirányú repedésszerű képződések, csere garanciában.
Olajhőmérőgomba ereszteni kezd, nem a tömítésnél, csere 4700 Ft.
A feketére festett kipugórendszer rozsdásodik.
A hátsó teleszkópok krómozása az első év végén lehámlik, igaz, hogy az alatta lévő acél alighanem rozsdamentes.
Az alu keréktárcsáról belül nagy darabokan válik le a szinterezés, tömítőanyag használata nélkül ereszt a tömlő nélküli gumi.
A kormánycsapágy élethossza kb. 5-7000 km. Garanciában háromszor cserélve, majd egy maszek megszakérti, és kiderül, hogy a felső kúpgörgős, az alsó viszont sima golyós. Megmagyarázhatatlan konstrukciós hiba. Kiderült, hogy létezik (2000 Ft) behelyettesíthető méretű kúpgörgős alulra is, ez 13000 km-t ment eddig berágódás nélkül.
És a legbosszantóbb: kb. 28000 km után az egyik kipufogó tőcsavar spontán kitörik a hengerből úgy, hogy az egész blokkot ki kell venni a javításhoz.
És amiről nem szeretünk beszélni:
Állóhelyzetben eldőlve semmilyen sérülést nem szenvedett a motor, pedig kétszer feldőlt az oldaltámasz besüppedése miatt.
Egy körforgalomban való kicsúszást viszont nem úsztam meg ilyen olcsón. Érdekes, hogy a legsérülékenyebbnek hitt műanyag elemek, a taposóidom (5800 Ft) kilyukadásának kivételével nem károsodtak, de az egész kormányfej lelazult a villaszárról, ami rendesen eldeformálódott.
Szervíz.
A garanciális javításokat rendben precízen, határidőre elvégezte a Moto Italia márkaszervíz.
Nyilvánvaló, hogy pl. az olajcseréket sokkal olcsóbban meg lehetett volna úszni, de a garanciában kicserélt alkatrészek ára szükségessé teszi a kötelező szervízek elvégzését.
Viszont hetekkel a garancia lejárta után, az esés, és az eséstől teljesen függetlenül, 2 nappal előtte eltörött tőcsavar kijavítására, tett hivatalos több mint 400 000 Ft-os árajánlat irreális.
Ezzel szemben Sima Béla motorépítő műhelye kijavította a villát, és egy teljes futómű felújítást végzett, (Ők találták ki az alsó kúpgörgős csapágyat) teleszkópszimmeringcsere, és a kipufogótőcsavart is kicserélték, nem túlzok, ha azt mondom jobb lett mint újkorában. Mindezt 100 000 Ft munkadíjért, 4 munkanap alatt. ( Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a robógószerelés egy speciális műfaj, a műanyagidomok ördöglakat szerű szerelhetősége miatt. Simáék zseniálisak a saját területükön, de az idomok kifogtak rajtuk, a piaggósok ellenben hihetetlenül rutinosak ebben.)

Összegezve: Ez egy korszerű, nagyon sokoldalú szerkezet, de tipikusan napjaink terméke: az értékvesztése nagyon gyors. Érdemes a lehető leghosszabb garanciával megvásárolni, és ennek lejárta után lecserélni, vagy megbízható, de olcsóbb műhely után nézni, mert igényli a rendszeres karbantartást!
Kiváló közlekedési eszköz: kényelmes, könnyű, temperamentumos, sokoldalú. Végsebessége miatt nem ajánlom hosszú autópályázásokra, és a sáros földutakra sem való. Hiába a viszonylag nagy kerekek, a hátsó sárvédő annyira közel van a gumihoz, hogy nagyon rövid idö alatt a felgyülemlő sár valósággal leblokkolja a hajtást.
Egy ilyen kiváló, szinte elektromotorhoz hasonló 250-es 23 LE-ős erőforrás minden hétköznapi feladatra alkalmas. A városban verhetetlen, ideális minden szempontból. Egy hátsó doboz, és az ülés alatti tér sokat elnyel. Bevásárlásnál nagy ötlet a szatyortartó karika. Döbbenetes mennyíségű cuccal lehet hazalavírozni a boltból. Ha annyira megszálott vagy, hogy 2 motort tarts, akkor ennél jobbat,-egyiknek-, nem találsz. A másik aztán lehet speed, V2, enduró, veterán akármi, amitől fényesebb az arc, de a 250-es Beverlyt sokkal többet fogod használni, mert könnyű kitolni a helyéről, mert nyitott sisakkal fagyizhatsz a partnereddel, akinek a hóna alatt ott van a felfújt gumimatrac, mert az esti locsolás után is tiszta maradsz, mert ha elkap az eső, szinte szárazon megúszhatod, mert 2-3 zsetonos mosás után csillog-villog, mert hazafelé bevásárolhatsz, mert 40-50 km hatósugárban az autópálya sem irreális, mert a városban esélyed nincs eljutni mással időre, mert mindenki szembeköszön, legyen robogó, vagy V2.

Megjegyzés:
A szervízértékeléskor a szaktudást értékeltem. A Moto Italiás szerelők nem tehetnek a cég árpolitikájáról, munkájuk viszont kiváló, Simáék nem robogó szakműhely, de hozáállásuk, és zsenialitásuk megérdemli a maximális pontot.

Egy kedvező beszámítási ajánlatra, lecseréltem egy 500-asra. A kereskedő 48 órán belül eladta. Csatoltam hozzá egy állapotlapot, ami a nem látható sérüléseket, javításokat tartalmazza. Remélem az új tulaj is olyan sok kellemes időt tölt el rajta, és ezt az írást is előbb-utóbb elolvassa!




Hibalista

- kilométeróra
- féktárcsa
- teleszkópszimmeringek
- kormánycsapágy
- olajgomba
- kipufogó tőcsavar
- középállvány rugó
- és a szokásos kopóalkatrészek

Ide hordtam szervizbe

Moto Italia BP. IX. ker.
Mint garanciális szervíz kifogástalan.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Sima Béla Motorépítő Műhelye BP. XIV. ker.
Motoroslelkű megszállott zseniális társaság, reális áron, de nem robogó specialisták.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Piaggio

További ítéletek (122 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.