A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Pannónia » T5/t5h 1964 (247)

T5/t5h 1964 (247) 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A csirkeól szökevénye

Szöveges ítélet

Születésnapi ajándéknak vettem saját magamnak, szó szerint csirkeólból, mert hiányzott a két keréken gurulás. A nálam töltött 4 évből majdnem 2-t "játszottam" a rendbetétellel és forgalomba helyezéssel, gyakorlatilag két és fél szezont használtam.

Amit nagyon élveztem:
-nekem kényelmes testtartás, kiegyenesedett testhelyzet elfogadható lábtartás mellett
-jól párnázott ülés
-végtelenül egyszerű

Ami kevésbé volt kellemes:
-elől gyenge fékhatás
-hátul könnyen blokkol
-relatíve (azaz újabb lámpákhoz edződött szemnek) gyenge fényszóró (eredeti 25W izzóval is, 35W-tal pláne)

Nagyon jókat kirándultam vele, főleg megyén belül. Persze ki is merészkedtem vele néhányszor, pl. Csorna-Győr-Dunaújváros-Kunszentmiklós-Balatonfűzfő-Pápa-Csorna kör.
Ha az ember elég hozzáértéssel teszi rendbe, akkor egy Pannónia jó társ lehet a 80 km/h tempójú kiránduláshoz. És igazából csak ahhoz.
A gyári megszakítók már elég korosak, valószínűleg ezzel összefügg, hogy meglehetősen gyorsan kopnak. Igaz a Wohlmuth-Balogh-féle piros kezelési könyv 500 km-enkénti gyújtásellenőrzése is sokat elmond.
A karburátorok (több, lévén akinél egy Pannonia van, oda csak halmozódni fognak a holmik) UH tisztítás, aprólékos pucolás és előírt beállítás után sem biztos hogy tudni fogják amire készültek: a kopások és az izomból meghúzott alapjárati keverékcsavar végleg le tudják írni az öntvényt.

Mennyire volt fürge? Az ismerősök, akivel cseréltünk motort azt mondták, hogy jobban megy, mint az övék - elég nagy illesztési hézagokkal összerakva ugye lehet komolyabban terhelni, nem akar megragadni sem. :) Városon belül lehet tartani a forgalom tempóját és ritmusát is, azon kívül már kevésbé.

Mennyit fogyasztott? 5,5 litert +/-2 deci. És ezt 1:30 keverékből, szintetikus olajjal. Persze nem kíméltem, használtam rendesen.

Mennyit ment? Átlagban 80-90 között. Amikor elolvadt a dugattyú, akkor 120 km/h környékét. Még szerencse hogy nem állt be a henger, mert akkor csúnya vége lett volna a történetnek.

Amit nem szabad, az az irreális elvárások. Én ebbe a csapdába estem: felújítottam szépre és eredetire, aztán az első párezer km után jöttem rá, hogy bizony az új krómok helyett inkább át kellett volna alakítani néhány ponton. (Ahogy feljebb írtam: karbi, gyújtás, elektromos rendszer...) Ha valaki vásárlást tervez, célszerű átgondolni mennyi kompromisszumot hajlandó bevállalni, mire is kell a motorkerékpár.

De ettől függetlenül nagyon szerettem, csak vége lett a dolognak. Egy júniusi szombat estén Győr belvárosában kifordult elém egy autós. Én megúsztam némi repüléssel, a motort GTK-ra vette a biztosító az első kerék, az első villa + lemezburkolatok és a kormány sérülése miatt. Nem volt kedvem újra nekiállni, így eladtam, aztán egy fél év múlva újra láttam az egyik hirdetési oldalon, már újra üzemképesen.

Hibalista

- Felújítás, mert anélkül nem lehetett volna kivinni az útra: ~230e (2009)
- A felújítás közben sok típusbetegséget sikerült orvosolni, pl. gyújtáskapcsoló műa. betét repedése, nem derékszögű léptetővilla, így kevesebb hiba jutott későbbre.
- Kilyukadt úszó: 1e (Csere az út szélén másik használtra, éljen a hátizsák!)
- Széttaposott váltókar: 0 (A dombvidék, a sietség, nameg az alumíniumöntvény együttállása miatt - az első udvaron autót javító házba bekönyörögtem magamat, kölcsön satu és fűrészlap meg egy M6 csavar megoldotta a dolgot.)
- Elolvadt dugattyú: 10e (Kipróbáltam a végsebességét 10e km után, a dugattyú ráolvadt a gyűrűkre - hengerfúrás, másik indiai dugattyú, tömítőpaszta a hengertalp alá.)
- Gyorsan kopó megszakítók: 2e (A filc megfelelő kenése ellenére is gyorsan kopó műanyag bütyök)
- Gyorsan nyúló lánc: 0 (Cserélni nem kellett, de a távol-keleti lánc gyakori utánállítást igényel.)
- Mellső villa és kerék cseréje: 150e (Biztosítós közös megegyezés GTK után. Ennyiből nem jött volna ki, de az átutalt összeget megtartottam, a mocit eladtam ugyanennyiért törötten.)

Ide hordtam szervizbe

Saját magam csináltam a felújítást és a javítást is. Igaz olcsó, nem is túl pontatlan, de elég lassú megoldás, mert a szabadidő véges - így "5".

Értékelése: 5

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1972
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 148000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? S51N Következő motorja? T1
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Pannónia

További ítéletek (44 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.