A csirkeól szökevénye
Szöveges ítélet
Születésnapi ajándéknak vettem saját magamnak, szó szerint csirkeólból, mert hiányzott a két keréken gurulás. A nálam töltött 4 évből majdnem 2-t "játszottam" a rendbetétellel és forgalomba helyezéssel, gyakorlatilag két és fél szezont használtam.
Amit nagyon élveztem:
-nekem kényelmes testtartás, kiegyenesedett testhelyzet elfogadható lábtartás mellett
-jól párnázott ülés
-végtelenül egyszerű
Ami kevésbé volt kellemes:
-elől gyenge fékhatás
-hátul könnyen blokkol
-relatíve (azaz újabb lámpákhoz edződött szemnek) gyenge fényszóró (eredeti 25W izzóval is, 35W-tal pláne)
Nagyon jókat kirándultam vele, főleg megyén belül. Persze ki is merészkedtem vele néhányszor, pl. Csorna-Győr-Dunaújváros-Kunszentmiklós-Balatonfűzfő-Pápa-Csorna kör.
Ha az ember elég hozzáértéssel teszi rendbe, akkor egy Pannónia jó társ lehet a 80 km/h tempójú kiránduláshoz. És igazából csak ahhoz.
A gyári megszakítók már elég korosak, valószínűleg ezzel összefügg, hogy meglehetősen gyorsan kopnak. Igaz a Wohlmuth-Balogh-féle piros kezelési könyv 500 km-enkénti gyújtásellenőrzése is sokat elmond.
A karburátorok (több, lévén akinél egy Pannonia van, oda csak halmozódni fognak a holmik) UH tisztítás, aprólékos pucolás és előírt beállítás után sem biztos hogy tudni fogják amire készültek: a kopások és az izomból meghúzott alapjárati keverékcsavar végleg le tudják írni az öntvényt.
Mennyire volt fürge? Az ismerősök, akivel cseréltünk motort azt mondták, hogy jobban megy, mint az övék - elég nagy illesztési hézagokkal összerakva ugye lehet komolyabban terhelni, nem akar megragadni sem. :) Városon belül lehet tartani a forgalom tempóját és ritmusát is, azon kívül már kevésbé.
Mennyit fogyasztott? 5,5 litert +/-2 deci. És ezt 1:30 keverékből, szintetikus olajjal. Persze nem kíméltem, használtam rendesen.
Mennyit ment? Átlagban 80-90 között. Amikor elolvadt a dugattyú, akkor 120 km/h környékét. Még szerencse hogy nem állt be a henger, mert akkor csúnya vége lett volna a történetnek.
Amit nem szabad, az az irreális elvárások. Én ebbe a csapdába estem: felújítottam szépre és eredetire, aztán az első párezer km után jöttem rá, hogy bizony az új krómok helyett inkább át kellett volna alakítani néhány ponton. (Ahogy feljebb írtam: karbi, gyújtás, elektromos rendszer...) Ha valaki vásárlást tervez, célszerű átgondolni mennyi kompromisszumot hajlandó bevállalni, mire is kell a motorkerékpár.
De ettől függetlenül nagyon szerettem, csak vége lett a dolognak. Egy júniusi szombat estén Győr belvárosában kifordult elém egy autós. Én megúsztam némi repüléssel, a motort GTK-ra vette a biztosító az első kerék, az első villa + lemezburkolatok és a kormány sérülése miatt. Nem volt kedvem újra nekiállni, így eladtam, aztán egy fél év múlva újra láttam az egyik hirdetési oldalon, már újra üzemképesen.
Hibalista
- Felújítás, mert anélkül nem lehetett volna kivinni az útra: ~230e (2009)
- A felújítás közben sok típusbetegséget sikerült orvosolni, pl. gyújtáskapcsoló műa. betét repedése, nem derékszögű léptetővilla, így kevesebb hiba jutott későbbre.
- Kilyukadt úszó: 1e (Csere az út szélén másik használtra, éljen a hátizsák!)
- Széttaposott váltókar: 0 (A dombvidék, a sietség, nameg az alumíniumöntvény együttállása miatt - az első udvaron autót javító házba bekönyörögtem magamat, kölcsön satu és fűrészlap meg egy M6 csavar megoldotta a dolgot.)
- Elolvadt dugattyú: 10e (Kipróbáltam a végsebességét 10e km után, a dugattyú ráolvadt a gyűrűkre - hengerfúrás, másik indiai dugattyú, tömítőpaszta a hengertalp alá.)
- Gyorsan kopó megszakítók: 2e (A filc megfelelő kenése ellenére is gyorsan kopó műanyag bütyök)
- Gyorsan nyúló lánc: 0 (Cserélni nem kellett, de a távol-keleti lánc gyakori utánállítást igényel.)
- Mellső villa és kerék cseréje: 150e (Biztosítós közös megegyezés GTK után. Ennyiből nem jött volna ki, de az átutalt összeget megtartottam, a mocit eladtam ugyanennyiért törötten.)
Ide hordtam szervizbe
Saját magam csináltam a felújítást és a javítást is. Igaz olcsó, nem is túl pontatlan, de elég lassú megoldás, mert a szabadidő véges - így "5".
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1972 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 148000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | S51N | Következő motorja? | T1 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |