A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz » Es 250 Trophy 1967 (243)

Es 250 Trophy 1967 (243) 

Az ítélet értékelése
2,3(3 db)

Amikor még a motor közlekedési,és munkaeszköz volt!

Szöveges ítélet

Én mindig is az NDK-s Kelet-Német motorkerékpárok szerelmese voltam,így nem tudok elfogulatlanság nélkül beszélni erről a tipusról!
Szinte mindenféle MZ tipushoz volt már tapasztalatom,ezért elmondom mi a véleményem róla!
Nagyon erős,robosztus,tartós szerkezet,főleg a 250 ccm tipus!
A menettulajdonságai kimagaslóak voltak a maga idejében,a 60´-as 70´-es években!De még a mai felgyorsult világunk forgalmi viszonyai között is el lehet vele közlekedni!Ezt még motorozásra,közlekedésre,munkaeszköznek tervezték!
Nem száguldozni,meghalni vele,és nem is kifejezetten szórakozási eszköz!

A 243 köbcentis 2 ütemű,egyhengeres,menetszeles léghűtésű keverék olajozású motorblokk nagyon jó konstrukció!Mivel egyszerű szerkezet,kicsi a hibalehetőség,és nagyon ésszerü konstrukció!Az én motorom kenési rendszere olyan volt,hogy a sebesség váltó olaj kente a főtengely csapágyait!Ezért különös figyelmet fordítottam mindig a sebesség váltó olajra!
De a hengerfalat,dugattyú gyűrűket a hajtókar bronzperselyét a benzinbe kevert olaj kente! Én a hagyományos ásványi eredetű kétütemű olajat használtam!A keverési arányt 30:1 arányban kevertem ki! Ami azt jelenti,hogy 5 liter benzinhez 1,5 deciliter 2T-olajat kevertem! 10 liter benzinhez 3 decilitert!
De én azt mondom,ha valaki szintetikus 2T olajjal használja,( nem sajnálja a többlet költségeket),akkor elég az 50:1 arányú keverési arány is!Még a bronzperselyes hajtókar esetében is!
A motor névleges teljesítménye 17,5 lóerő,amit 5500-as fordulatszám mellett ad le a motor,és a maximális forgató nyomatéka 26 Nm! Ami elegendő!!!
Ezzel a teljesítménnyel a 150 Kg önsúlyú motorkerékpár,a 80.....90 Km/h utazó sebességet szereti legjobban,és ekkor a fogyasztás 4,1.....4,5L/100Km!Még kettő személlyel sem több!
De sikerült nekem elérni a géppel országúti használat mellett,állandó 70....75Km/h sebességet tartva 3,5...3,7L/100Km fogyasztást is!És ez nem átverés,nem viccelek tényleg ennyit fogyasztott!
Amúgy a motor ha kell képes tartósan a 110.....115Km/h sebességre is,itt még nem károsodik a hajtóműve! De ekkor a 6,5L/100Km a fogyasztása!A legnagyobb sebessége 125....130Km/h körül van,de én soha nem mentem vele 120-nál gyorsabban,de ott még volt benne egy kevés erőtartalék!
A pakolhatósága,igavonó képessége hatalmas!Volt rá példa,hogy oldalkocsival használva,és a gyári motorkerékpár-utánfutót (motor-kuli) felszerelve mentünk vele túrázni a hegyekbe! 3 személy,ami 220....240Kg-ot jelent,és ezen kívül majdnem 100 Kg csomag,és még a személyes dolgaink a motor-utánfutóban! Ez összesen:
-motor öntömege: 150 Kg
-oldalkocsi tömege 75 Kg
-motor-utánfutó tömege:35Kg
- 3 személy súlya: 220....240 Kg
- 3 személy csomagja Kb:100 Kg
- + 30.....40 Kg a kuliban
Ez összesen 500....550 Kg menetkész összsúlyt jelent!És ezzel tudta sík úton a 70....80 Km/h sebességet tartani a motorkerékpár!A hegyeket is megmászta gond nélkül 2-es, 3-as sebességi fokozatban!

Ennek a motornak a gyengepontja a 6 Voltos villamossági rendszer! Nálam kizárólag csak villamossági problémák merültek fel vele!Más mechanikai hiba nem volt!
De ha valaki az összes kábelt,csatlakozót, generátor,feszültség-szabályozót,GYÚJTÁS-MEGSZAKÍTÓT karban tartja akkor semmi üzemzavar nem lehet ezzel a motorral!
A lényeg az,hogy addig jó,és üzembiztos ez a tipus,amíg eredeti alkatrészekkel működik!Sajnos az utángyártott felújított alkatrészek minősége már meg sem közelíti az eredeti NDK-s alkatrészek minőségét!
A karburátor,és a gyújtás helyes beállítása esetén üzemzavar nem szokott előfordulni a motorral!
De a gyújtógyertya minőségére,hőértékére nagyon érzékeny a motor!A helyes üzemanyag-olaj keverési arány betartása KÖTELEZŐ,mert ez alapfeltétele a biztos üzemmódnak,a gyújtógyertya hosszú élettartalmának,a teljesítmény optimális leadásának,a kipufogó helyes működésének!

Alapjaiban véve egy nagyon jó motor,de aki nem tud vele együtt élni,nem is meri a ,,nyűgjeit-gyermekbetegségeit" annak nem ajánlom,még hobbyra sem!
Mert mi Mz-sek tudjuk egy aprócsa jelből,hogy hova kell nyúlni ha valami rendellenességet észlelünk!
Műszaki analfabéták föl se üljenek rá!Mert azoknak ez nem való!

Hibalista

- Villamossági problémák voltak csak vele!
- -feszültségszabályozó hiba!
- -vezetékek csatlakozásainak kontakt-hibái!
- -eldugult karburátor!
- -gyújtásbeállítás,gyújtás megszakító beégés!
-

Ide hordtam szervizbe

Magam javítottam mindent rajta!

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1968
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 87000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (210 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.