A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Mz

ETZ 251 

Az ítélet értékelése
3,3(7 db)

A faceliftelt szocializmus

Szöveges ítélet

Fiatal suhancként álmom volt egy TS250/1, de akkor csak TS 125-re volt keret. Az álom megmaradt, az idő elszállt. Évek múlva aztán kellett valamilyen motort venni napi használatra, Csepel 125/49, és Jawa 559 mellé vétek lett volna modern vasat beállítani, és a régi álom miatt újra egy MZ jött a házhoz. Hosszú keresgélés után találtam egy 251-es ETZ-t viszonylag jó állapotban, olcsón.

Egy hónappal vétel után aztán hogy ne csak álljon az a motor, használjuk is, irány Lengyelország (MZ Klub túra), hát persze, hogy a világ végén, a Lengyel-Szlovák határon adta meg magát a főtengelycsapágy. Sebaj, ez a kaland, blokk szét, új csapágy be, blokk össze, gyerünk tovább.

A motor napi használatban van, teszi a dolgát, túrázásra kiváló, 300-asra fúrva a domboktól sem riad meg, 100-as tempóval a világból is kimegy (bár utángyártott hajtókarból lassan többet eszik, mint benzinből).
Az ominózus csapágy-ügyet leszámítva út szélén hat év alatt háromszor kellett szerelni: egy gyertya-csere volt, egy féklámpa-izzó, és egy túrán a sátrat rosszul kötöttem fel, és letörte a hátsó lámpát, amit hazáig szigetelő szalaggal szakszerűen rögzítettem :)

Az MZ gyenge pontja az utángyártott alkatrészek minőségében rejlik, bontott, jó állapotú alkatrészekkel, és szakszerű, rendszeres karbantartással viszont életben tartható.

Hibalista

- főtengelycsapágy 50000km-nél
- gyári hajtókar 60000km után, aztán utángyártottak 10000-enként
- főfékhenger - félévente felújítva, aztán cserélve egy bontott Grimecára: problem solved
- gumialkatrészek: markolatgumik, láncvédőgumik évente cserések a "jó" minőségű utángyártott vackoknak hála

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1990
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 48000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? TS125 Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mz

További ítéletek (210 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.