A faceliftelt szocializmus
Szöveges ítélet
Fiatal suhancként álmom volt egy TS250/1, de akkor csak TS 125-re volt keret. Az álom megmaradt, az idő elszállt. Évek múlva aztán kellett valamilyen motort venni napi használatra, Csepel 125/49, és Jawa 559 mellé vétek lett volna modern vasat beállítani, és a régi álom miatt újra egy MZ jött a házhoz. Hosszú keresgélés után találtam egy 251-es ETZ-t viszonylag jó állapotban, olcsón.
Egy hónappal vétel után aztán hogy ne csak álljon az a motor, használjuk is, irány Lengyelország (MZ Klub túra), hát persze, hogy a világ végén, a Lengyel-Szlovák határon adta meg magát a főtengelycsapágy. Sebaj, ez a kaland, blokk szét, új csapágy be, blokk össze, gyerünk tovább.
A motor napi használatban van, teszi a dolgát, túrázásra kiváló, 300-asra fúrva a domboktól sem riad meg, 100-as tempóval a világból is kimegy (bár utángyártott hajtókarból lassan többet eszik, mint benzinből).
Az ominózus csapágy-ügyet leszámítva út szélén hat év alatt háromszor kellett szerelni: egy gyertya-csere volt, egy féklámpa-izzó, és egy túrán a sátrat rosszul kötöttem fel, és letörte a hátsó lámpát, amit hazáig szigetelő szalaggal szakszerűen rögzítettem :)
Az MZ gyenge pontja az utángyártott alkatrészek minőségében rejlik, bontott, jó állapotú alkatrészekkel, és szakszerű, rendszeres karbantartással viszont életben tartható.
Hibalista
- főtengelycsapágy 50000km-nél
- gyári hajtókar 60000km után, aztán utángyártottak 10000-enként
- főfékhenger - félévente felújítva, aztán cserélve egy bontott Grimecára: problem solved
- gumialkatrészek: markolatgumik, láncvédőgumik évente cserések a "jó" minőségű utángyártott vackoknak hála
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | TS125 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
