Kínai Yamaha klón, de ahhoz képest OK
Szöveges ítélet
Egy csodás kínai darab. Bár aki ilyet vesz nem várhat csodát, hiszen 249 bruttóért több nemigen fér bele. A motort újonan vettem. Igazából csak annyi elvárásom volt vele szemben, hogy legalább egy évig gond nélkül működjön - így olcsóbb, mintha kocsit vettem volna. Annak ellenére, hogy robogó és csak két személyes, igazából ültünk már rajta 4-en is, igaz rövid ideig - egy-két kilométert - én meg a gyerekek.
Az első ami elromlott rajta, az a fényszoró. A pesti utak darabokra törték a ház tartórészét, pedig igazából nem száguldoztam vele - ekkor még a fojtás is benne volt. Az 1000-es szerviz kb. három hét alatt elérkezett, de addig a max 45-ös tempó...gyalázat. Inkább bicajoztam volna, azon is tudtam ilyen tempót tartani fénykoromban. Után már előjött az 5 ló, ez elég arra, hogy a 100 kilómat 60-70 körül mozgassa. Városban kicsit gyorsulhatna jobban - ha váltó lenne rajta, de mivel ez egy robogó, így 40-ig igazából nem történik semmi. A leginkább e fölött kezd el élni. Szereti, ha forgatják. A baj kb. 7ezer km után kezdődött. Ennyit bírt a csodálatos kínai főtengely csapág. A baj az, hogy miután megszólalt - és gyors ellenőrzés a szervizben hátha a kuplung lazult le - még mentem vele kb. 100 km-t ezalatt a csapágy annyira lógni kezdett, hogy a belső gyűrű is eloforgott a főtengelyen és megette, így a csapágy csere már nem segített. A márka képviselete és a kereskedő is szó nélkül kicserélte. Ez igen dícséretes, pláne a mai világban, pláne magyarországon! Az skf csapágyak már jól bírják, igaz 5.500.- volt darabja.
Ezenkívűl a fesz. szabályzót kellett cserélni, meg a jó utak miatt a nyerget, sisaktartót. A műanyag idomok sem igazán bírják a jó utakat. De ez sajna ebben az árkategóriában mindenkinél így van. Annál is inkább, mivel ezek a motorok igazából csak a rájuk ragasztott matricában különböznek.
A gumik egyébként száraz úton jók, de esőben csak óvatosan duhajkodjunk vele. A fékek. Hát nem tudom. A hátsó fék kezdettől használható - duda helyett. Másra nem igazán. Az első féket - ha nem vagy ínhüvely gyulladásos - akkor tudod használni és előbb utóbb megáll. Egyébként a fékpofák csiszolása segít a dolgon - átmenetileg. Hamar megégnek. Az első izzókat - a jó utak miatt - igen jóízűen fogyasztja. Összeségében azt kapsz a pénzedért, amit elvárhatsz. Ha sokat használod megéri az árát, de castrol racingnél rosszabb olajat ne tegyél bele...meghálálja.
Hibalista
- Főtengely csapágy, első lámpa, ülés, sisaktartó
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 10340 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
