A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Motowell

Magnet RS 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

A kínai Yamaha, avagy Ázsia bosszúja?

Szöveges ítélet

1000 Km volt benne amikor hozzám került, de én vagyok az első tulajdonosa, mivel tesztmotor volt a forgalmazójánál. Ami a gyengéje volt az rögtön elő is jött. Elsősorban szériahibás a műszerfala. Ez főleg azért rossz, mivel vízhűtéses motorról beszélünk és így semmit nem tudok hogy hány fokos a víz. Ilyenekre nem térnék ki hogy üzemanyagszint, netán fordulatszám vagy esetleg egy pillanatnyi sebesség? Első nap teleöntöttem olajjal (különolajozós kétütemű) erre világít a piros lámpa. Volt egy szenzor csere. Ezután jött a kormánycsapágy, amitől fékezéskor a kormány ilyen 15 cm-ket ugrált a kezemben össze-vissza. Ezután az önindító adta mag magát, sőt ez kétszer is, bár először széthullottak a mechanikájában a tűgörgők, másodjára egy relé hiba volt. Szerencsére ezek a gondok a garancia ideje alatt megoldódtak, kivéve ezt a relét már fizetnem kellett.
A szervizről annyit mondanék el, hogy a gyorsasággal nincs gond, ám annak ellenére hogy elvileg szakszerviz, két csavart is kifelejtettek egy alkalommal a váltó-dekliből.. Na amint letelt a garancia nem is vittem többet oda.
Maga a motor amúgy egyáltalán nem mondható rossznak. Akinek ennél több kell, annak valószíűbb hogy inkább a kategóriával van problémája. A blokkja egy vízhűtéses fekvő elrendezésű kétütemű különolajozós Minarelli, vagy inkább a koppintása. A karburátor típusa ráadásul japán Mikuni márkájú porlasztó. A gép jól gyorsul, húz is, a vége olyan 80 körül van. Nehéz megállni hogy ne húzassam ki, ezért azt a 3 litert 100-on könnyen benyeli. Túráztam is vele párszor, de eszméletlenül keményre van hangolva a futómű, a jó magyar utakon ez nagyon meglátszik. A lábam viszonylag magasan van, és a 180-190 centimmel eléggé kényelmetlenül utaztam rajta. A hátam úgy fél óra múlva nagyon fáj, a seggem is néha elzsibbad... A rövid tengelytáv és a kicsi, széles kerekek miatt esős időben nagyon óvatosan kell vele menni. A tárcsafékek könnyen megfogják ezt a mázsás disznót, de a gumik... hát mondjuk úgy vetőgépre elmenne, de a tapadással vannak némely problémák. A fényszórók eszméletlen jók, főleg a LED-es menetfény, de egy reflektor erősen el kéne rá. A LED-es indexek is jó ötletek és még jól is állnak neki, bár egy hang alapú visszajelző még elfért volna rajta. Indulni könnyen indul, de kegyetlenül túl lehet szivatni ha nem indulunk el vele azonnal. Ha ez megtörténik, akkor olyan fél óra önindítógyilkolás után, vagy egy gyertya kivétele után (ami persze messze nem olyan könnyű) lehet újra életre kelteni.
Praktikusság szempontjából egész jó, van benne apró tartó is az ülés alatt, ahol azonban az én M-es méretű Lazer sisakom nem fért el. A hátulra felszerelhető gyári Motowell csomagtartóról annyit csak, hogy amúgy tök fasza, csak nekem például szépen körberepedt és 80-nál lerepült a motorról. Egy stabilabb felfogatást hát erősen igényel.
Nos akkor összesítenék: nem lenne rossz motor a Magnet RS, a kedvező vételár, a korszerű és amúgy tényleg a kategóriájában nagyon jónak számító felszereltség mind neki kedvez, de sajnos ugyanazok a kínai alkatrészek köszönnek vissza, mint a Keeway rendszeresen szidott modelljeinél is, meg egy rakás kínai márkánál. Van még bőven hova fejlődnie az amúgy magyar gyártónak, a szériahibás alkatrészeket ha kiküszöbölnék és ha nem látszódna ennyire, hogy miért olcsóbb az ismertebb márkáknál különösen jó lenne. Így azonban mindig számítani kell rá, hogy valahol beüt a ménkű és otthon elég nehézkes a szerelés, pláne útközben. Utóbbira még nem került sor szerencsére. Így én elsősorban azoknak tudom javasolni, akik alacsonyabbak, sokat használnák városban és városok között is, de a földutakat már el lehet felejteni. Azoknak, akiknek nem számítanak annyira a műszaki tulajdonságok, de nem akarnak egy rossz konstrukciót, vagy éppen azoknak akiknek viszont számít, de nincs pénzük új Yamahára. Ezek alapján mindenki eldöntheti, hogy kell-e neki egy ilyen robogó.

Update 2022

A robogó azóta is ketyeg, bár elég ritkán van már csak használva, és akkor sem főleg általam. Kinőttem, beleraktam úgy 15 000 km-t, kezdésnek Babetta után remek volt, de hamar átnyergeltem Simsonra (akkor még nem kerültek egy vagyonba). Azóta előjött néhány hiba is:

- az üléshuzat a varrásnál teljesen elrepedt, újat kellett rá varratni
- a műszerfal gondok nem szűntek meg, ezért vettem bele egy mechanikus órát, így viszont búcsút inthettem a fordulatszámmérőnek és a vízhőfoknak (őszintén már nem érdekel, ha fel akar forrni, ha már gyárilag egy rohadt ventilátort sem kapott)
- a váltóban már valami nem az igazi, messze nem gyorsul úgy, ahogy új korában. Szerintem túl korán kapcsol a röpsúlyos kuplung, és a CVT sem az igazi, egy felújítás már ráférne
- a véglehajtásból non-stop folyik az olaj, pedig lett már szimering cserélve. Most már a fedél illesztésénél is folyik.
- elképesztő módon törnek le a különböző műanyag bizbaszok mindenfelé. Nem is tudom hogy mi tartja még helyén a burkolatokat...
-indítási nehézségek miatt kivettem a karburátort. Ekkor derült ki, hogy gyárilag brutál szar helyen vezették el az automata benzincsap vákuumcsövét, ami meg volt törve, így alig kapott vákuumot a csap, ami nagyban hozzájárult ehhez. De még így sem valami fényes az indíthatóság, vagy nem akar indulni, vagy elképesztő módon túlszivatja magát, pedig volt már szivató is cserélve...
-a feszültségszabályzója, mint kiderült csak akkor képes ellátni a feladatát, ha a tompított be van kapcsolva. Ellenkező esetben minden gond nélkül ráküldi a 15-16 voltot az akksira, ami csoda, hogy nem robban fel. Tehát a szuper ledes menetfényszerű helyzetjelző alkalmatlan a menetfényként való használatra, mert különben megsül az akksi.
-a sisaktartó hegesztési pontjai letörtek a vázról a silány gyári hegesztés miatt, ezért újra kellett őket hegeszteni

Hibalista

- Olajszint-szenzor
- Szériahibás a műszerfal, jelenleg a 3. van benne de ez is rossz
- Önindító-behúzómágnes
- Hátsókerék hajtás-szimering
- Kormánycsapágy
- Önindítóban széthullottak a tűgörgők
- Berúgókar-visszahúzórugó eltörött
- Megrepedt az üléshuzat
- Leszakadt a doboztartó a hegesztésnél
- hajtómű olajszivárgás
- váltó elhasználódás
- benzincsap vákuumcső megtörés
- automata szivató
- feszültségszabályzó csak tompított mellett működik
- üléshuzat szakadás
- hegesztési pontok törése
- műanyag elemek és patentek random módon való eltörése

Ide hordtam szervizbe

Speed 2000 Kft. Komárom

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Saját magam

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2013
Kényelem (3) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 1000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (0) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Babetta 210 Következő motorja? Valamilyen túra-enduro
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Motowell

További ítéletek (38 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.