Nyers, nyomatékos, nem nyámnyiláknak
Szöveges ítélet
A második Guzzim. Az első, egy V50 Polizia elvitt egy 3600 km-es túrára, és ami a lényeg: haza is hozott, tétovázás nélkül. Természetesen ezek után nem vehettem mást, csak a pompás, egyedi olasz telivért.
A Stone az egyik különkiadás, a 2001-ben 80 éves gyár önnön ünneplése okán. Erősen lecsupaszított, és bár a csicsák nem hiányoznak, a jobban felszereltek integrálféke nagyon kéne. Ezt keserves pótolni, így be kellett érnem az extralistáról a háttámlás csomagtartóval, kis bukócsővel, kétféle túraszélvédőt vettem hozzá, meg bőrtáskát és műanyag dobozt.
Hogy miért? Megjárta kétszer Rómát, keresztül-kasul bejártuk vele Szlovéniát, szintén kétszer térhetett vissza szülőföldjére, Mandello del Larióba. És persze belföldön sem csak a szomszéd faluig merek elmenni vele. Túramotor.
Soha nem volt vele gond, ahogy kicsike elődjével sem. Pedig volt "szerencsénk" akár 6-8 órát zuhogó esőben haladni.
Elég sokféle motort próbáltam már. A legnyersebbek közé tartozik. A keresztben elhelyezett kéthengeres blokk kis fordulaton úgy ráz, mint a légkalapács. Aztán kisimul, akár a hatezerig (egyesben kilencven!) elforog.
Ezért szeretem. Kompromisszumot követel, egyediségével fizet érte. Nem cserélném el más kéthengeresre. Minek? 75 lóerős, ez bőven elég a 140-es utazóhoz. Csak a két legnagyobb túragép (BMW K1200 LT - négyezer km-es túrát tettem vele - és a Honda Gold Wing - még nem volt szerencsém kipróbálni) jöhetne szóba alternatívaként. Nem mérhető hozzájuk, persze, csak a maga kategóriájához hasonlítva megfelelő, nagyon is. Ja, a Norge tetszik. De két személynek kicsi.
Hibalista
- A kötelező szervizeken kívül az első napokban elszakadt km-spirál miatt kellett szervizbe mennem vele. Oka szerelési hanyagság, a személyautót könnyedén beindító 30 amperórás akkumulátorral beszorították a bowdent.
- Első fékbetét még eredeti, mindkét gumit cseréltem, jóval 20 ezer km felett.
- Azt hiszem, szezon előtt a kormánycsapágyat muszáj lesz cserélni.
Ide hordtam szervizbe
MBC, Veszprém. Igyekvő társaság, de nagyon messze vannak Pesttől.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Frontosa, Budapest. Egy szál szerelő, szerintem ért hozzá, de nagyon elfoglalt. Nem neki, hanem a cégnek szól a lehúzás. Több márka, sok motor, kéne egy erősebb bázis.
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |