A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kymco » Grand Dink 125 2006 (125)

Grand Dink 125 2006 (125) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Áldott jó lelkű gépezet

Szöveges ítélet

Gyakran veszem észre azon magam, hogy amikor megkérdezik, milyen motorom van, szégyenkezve először csak annyit mondok "nagytestű robogó", aztán miután közlik velem vigyorogva, hogy "akkor az nem is motor", de mégis megkérdezik, miféle, azt válaszolom: Kymco. Elfojtott röhögés, kuncogás.
"Kínai?", kérdezik. Igen, az.
Aztán kihozom a garázsból, és közelebb jönnek.
"Jahogy ekkora?" "Ja hát én azt hittem, hogy...".
Na igen. Soha ne higyj olyanban, amit még nem láttál és tapasztaltál.
Akárhonnan is nézzük, a Grand dink simán van akkora, mint egy 125-ös Burgman, ami - sokak szerint - a maxi robogók egyik koronázatlan királya. Valamivel több, mint kétméteres hosszával nem tűnik majomköszörűnek egy nagymotor mellett sem.
Aztán beindítom. "Hmm, nincs is rossz hangja". Tényleg nincs - nyugodt, négyütemű hang, alapjáraton csattogós, pörögve mint egy műrepülő. Sokáig gondolkodtam egy Ixil sportdobon, de rájöttem, hogy azzal csak nagyobbnak akarok látszani, mint amilyen vagyok valójában.
Akkor induljunk el. 4000-es fordulatig nincs mozgás. Utána is csak hosszan jutunk el a kuplung teljes zárásáig, és csak onnan van kellemes gyorsulás.
A Grand Dinknél az idő a legfontosabb, sőt, döntő tényező. Ezt úgy kell érteni, hogy a végsebesség terheléstől függetlenül mindig állandó, csak e sebesség eléréséhez szükséges időtartam változik.
Jómagam elég dromedár alkattal bírok. 190 centivel, arasszal a mázsa fölött nem vagyok egy ideális zsoké egy ilyen kisszívű paripára.
Mindezek mellett a kávéspohárnyi motor nyugodtan mozgatja a súlyt, sosem tartva attól, hogy az egykerékre ágaskodik, vagy a az arcomra zúdoló G-ktől eldeformálódnának mimikai vonásaim.
Minden más, ha egyedül motorozol. Úgy még kisebb túrákat is be lehet vállalni (bátrak előnyben), de városban is sokkal nagyobb lehet a "disznólkodási" faktor. Ha már mögéd ül valaki, minden lelassul körülötted. Ekkor már túrázni is nehéz, mert állandóan rettegni kell az életüket, és családjuk életét amúgy nem féltő, siető autósok állandó, záróvonalon és bukkanón történő előzéseitől.
Jobban is szeretek egyedül motorozni. Ekkor még az autópályán sincs bennem akkora félelem, noha 110-nél gyorsabban aligha tudnék menni. Ez éppen elég a szélső sávban. Országúton jobb a helyzet.
Lényeg a lényeg, túrázni egyedül kell ezzel a kis csöppséggel.
És ha már ennyire szóba jött a túra, ejtsünk szót a kerekekről. Pfuj. Ugye, robogóként lévén szó, kis átmérőjű (13 colos) kerekek állnak rendelkezésünkre. Ez nem is olyan borzasztó, ha nyugati minőségű, esetleg magyar, de friss burkolatú úton krúzolunk.
De.
Ha jön egy nyomvályú, egy csatornafedél, vagy 150 éve omladozó betonburkolat (ami valljuk be, gyakoribb hazánkban).. Ember legyen a talpán, aki izzadságcseppek nélkül képes végigbirkózni egy ilyen utat. Volt szerencsém egy 110 km-es túrán, 70km-t igen rossz (rettenetes, szörnyű, undorító, borzalmas) utakon végigmenni, utassal a hátam mögött, megtömött csomagtartókkal. Soha többet...
Ugyanis az említett kis kerekek, és a lágy lengéscsillapítók miatt a motor önálló életet él. Mindezek mellett érdekes tény, hogy az egyetlen hallható rezonanciát a műszerfal okozza, semmi más nem nyöszörög a motoron.
Ha esetleg arra vetemednénk, hogy sávot váltunk, vagy csak ellenőrizni szeretnénk a mögöttünk haladó forgalmat, esetleg utasunk lábait, bele kell, hogy nézzünk a tükrökbe. Hohó, hol a tükör? Nem a kormányon, hanem kezünk alatt, a robogó oldalából nőnek ki a majdnem autós méreteket súroló foncsorképződmények. Milyen jó ötlet is volt, hogy egy magasságban vannak az autók tükreivel, így akárhányszor, ha kocsik között szeretnénk lavírozni, be kell őket hajtani. Ja, be lehet őket hajtani. A 250-es verzión egy gombnyomással, a kistesón meg manuálisan.
"Kényelmes?" Nagyon. Az ülés rohadt nagy. De tényleg. Hasonló szélességeket és hosszúságokat choppereken lát az ember, az utasnak szánt orbitális méretekről, és a gyári háttámláról nem is beszélve. Apropó, van ám a sofőrnek is deréktámasza.
Létezik országúti, előrenyújtott lábas pozíció is, ami 175-180 cm-ig lehetőség, az én magasságomban már csak álom.
Nyissuk ki a csomagtartót. Hogy hogyan? Ugyan kérem, hát a slusszkulcsot fordítsuk el balra kattanásig. Hasonló a mozdulat, de az ellenkező irányba, ha a tanksapkát akarjuk kiugrasztani a helyéből. Szerintem briliáns megoldás.
Nézzünk bele a Grand Dink gyomrába. Hatalamas. Hogyne, hogyne, a Piaggio tud olyat is, hogy két sisak, meg satöbbi. De vajon olyat tudnak-e, hogy 12V-os szivargyújtó, meg mobiltartó, meg csomagtérvilágítás!? Mert ez tud. S amúgy a méretei miatt sem kell csalódnunk. Ami nálam mindig benne van, az egy méteres, brutális lánc, egy elsősegély csomag, egy rakat aprópénz, meg kézikönyv, egy kis szerszámos csomag, a nyári kabátom, meg az XXL-es, zárt sisakom a maga kis bársonytakarójában. Egyébként, ha ezek nincsenek benne, akkor egy hétvégés vásárlás is simán elszállítható. És akkor nem ejtettem szót arról, ha van túradobozunk, sőt elől, a lábunknál lévő szatyorakasztóról sem.
Pakolni, azt lehet.
Ha odáig fajul a helyzet, hogy irányváltoztatásunkat az erre szolgáló irányjelzővel szeretnénk a többiek tudtára adni, van rá mód. És az is milyen hatékony. Ugyanis ennél hangosabban kattogó index-szet még nem hallottam. Igaz is, ez direkt kattog hangosan, ugyanis az elakadásjelző (ja, az is van) csendes. Miért is jó ez? Mert 80-ig nincs kinnfelejtett irányjelző, mert nincs az a kasu süket, aki ne hallaná.
A fénszóróról annyit, hogy sokszor csak jelzésértékűnek érzem. Világít, meg látni, ha jövök, de ha én akarom látni az utat, töksötében, hááát... Van távolsági is, az valamivel jobb. Egyszerű a megoldás: ne motorozzunk sötétben.
Viszont aki hátulról nézne, miközben az éjszakában tovasuhanok, biztos megdöbbenne a féklámpa erejétől, és méreteiről. Ultrabrutál, tökéletes.
És ha már féklámpa, mi a helyzet a fékekkel? Elöl, hátul tárcsafék, érdekesség (nem is értem), a hátsó fékekhez fémcső dukál, az elsőhöz nem. Ebből fakadóan a hátsó fék, a robogó jellegéhez képest túl sok (hamar leblokkol), az első fék meg kevéske és nyúlós, de megállni mindig meg lehet természetesen.
Ha netán nem szeretnénk, hogy a menetszél borzolja a szőrzetünket, jó szolgálatot tehet a magas plexi, és az egyedi kialakítása. De itt is megjegyezném, hogy ennek hatásfoka is exponenciálisan csökken, minél magasabb a pilóta.
Kerekekről, illetve azok méretéről már esett szó, a gumikról még nem. Igazából nem vagyok megelégedve velük, nagyon kemények, így csak, és kizárólag száraz, meleg időben nyújtanak elegendő tapadást, de viszont nagyon lassan kopnak.

Nem rossz, kérem, nem rossz. Ha úgy nézem, szép is.
A1-es jogsival rendelkezőknek, vagy naponta falu-város, város-város ingázóknak, városban cirkálóknak, esetleg ritkán túrázóknak jó választás.
Olcsó motor ez. Nem kell überbrutál teljesítményadót, és biztosítást fizetni, ja és egy tank benzinnel majdnem 300 km-t le tudsz nyomni. A vételár is kedvező.

Ha nem buzog a véred, és nem vágysz adrenalinra, ültess magad mögé utast, és 90-es nyugodt tempóval kényelmesen krúzolj a világban.
Ha az ellenkező vagy, de nem adottak a lehetőségeid egy nagyobb motorra, csak egyedül menj ki az útra.
Én nagyon szeretem, de úgy érzem, kinőttem, valószínűleg a buzgóvérüek közé akarok tartozni.

Utószó: soha, soha ne adjunk a "kínai" jelzőkre. Nem Nika, meg Adides. vagy Pumo. Viszont "occó".

Ez egy jó robogó, a megfelelő embernek.

Hibalista

- - elszakadt a kilométerspirál
- - kiégett a csomagtérvilágítás
- - a 17,5 ezer km alatt elkoptak a görgők, és szakadás szélén volt a variátor szíj (nem hiba)
- - szétszakadt az egyik vízcső, pont szerviz után; hazafelé okádta a vizet, és ontotta a gőzt (na ez egy kellemes menet volt)
- - elromlott a hűtőventillátor
- - olajszűrőt kicserélni házilag nem lehetett, mert a fedelén lévő három csavar egyikén a crowa kulcs sem tudott érvényesülni
-
- (Ja igen, nem a motor hibája, de mégis érdekes: az utolsó szerviznél kiderült, hogy törve volt a motorom eleje, és az idomokat facsavarokkal rakták vissza, feketére festve a fejeket, hogy ne legyen feltűnő... Hihi.)

Ide hordtam szervizbe

Kymco Dél-Pest

Voltak kellemetlen pillanataim, de ami gondom volt, megoldották.


Pötördi Szervíz, Bicske

Igazából csak autókhoz értenek, a motoromra nagyon furcsán néztek. De akkor miért vállalnak be egy Kymco szalont, és szervizt?!

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése


Scooter Service, Bp

Villámgyors a szerelő, végtelenül kedves, és jóindulatú, megcsinál mindent, amit kell, s amit kivesz a motorból, azt a végén oda is adja.
De mégis akkor volt a vízcső problémám, amikor tőle jöttem el, így csak 8-as (akármennyire sem tekinthető az ő hibájának).

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 13000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kymco

További ítéletek (134 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.