Versenytraktor
Szöveges ítélet
KTM 625 SC vagyis SuperCompetition, az LC4 sorozat legsportosabb tagja, az utolsó hardcore versenyendurok egyike.
130 kiló körüli súlyával, a hozzá tartozó majd´ 60 LE-vel és minőségi elemekből összeállított futóművével gyakorlatilag nincs ellenfele, más gyár kínálatában nincs hasonló paraméterekkel bíró típus, aminek nem üzemóra szerint kellene a karbantartását végrehajtani.
Terepen földi halandók számára kimotorozhatatlan, még a borzasztó hosszú gyári áttétellel (170 fölött van a vége) is simán kipörgeti a hátsó kereket bármelyik fokozatban. A kisebb EXC-khez és társaikhoz képest nagy súlya és egyenesfutásra hangolt vázgeometriája miatt elég munkás vele szűk helyeken manőverezni, viszont földúton 100 fölött is atomstabil és hozzáértő pilóta kezében (na, az nem én vagyok) krosszpályán is tud meglepetéseket okozni.
Supermoto kerékszettel hosszabb utakra is alkalmas, a túráknak csak az olajcsere-periódus (2500 km) szab határt és ugyan én napi 600 km-re vagyok hitelesítve rajta, az erős vibráció és a túramotorokhoz képest keskeny ülés viszonylag nagy tűrőképességet igényel. Utassal a helyzet ha lehet, még rosszabb, 100 km-nél nagyobb távot kettesben megtenni vele kínszernvedés (de állítólag lehet rá gyúrni, van több ismerősöm is, akiknek 700 km fölött volt a max. napi km., utassal, csomagokkal). Városban jól használható, de gyárilag nincs rajta hűtőventillátor, így dugóban nem szabad ácsorogni vele (vagy kell venni rá), szerpentinen, gokartpályán viszont verhetetlen lenne, csak meg kéne már tanuljak rendesen motorozni...
Megbízhatósága a híresztelésekkel ellentétben jó, az általam birtokolt példány meglehetősen viharos előélete és a futott kilométerek nagy száma ellenére is csak egyszer produkált olyan hibát, amivel nem tudtam hazajönni.
Az alkatrészárak a japánokhoz képest alacsonyabbak (főként a kopóalkatrészek tekintetében), de az én pénztárcámhoz még mindig az utángyártottak állnak közelebb. Egyébként majdnem minden van hozzá raktáron, legrosszabb esetben is 2 hét múlva kézben van a megrendelt cucc!
Japán kategóriatársaihoz képest amiben gyengébbnek látom, az az elektromos rendszer, ezzel "bonyolultsága" /kb. mint egy barlangrajz/ ellenére elég sok gondom volt, amiben számomra az a legmeglepőbb, hogy az összes eleme japán gyártmány...
Ami nagyon hiányzik nekem belőle, az a 6. fokozat, akkor nem kéne örökké kislánckereket csereberéljek (de erre asszem a gyáriak is rájöttek, mert az új 690-es már 6gangos váltóval készül).
Összefoglalva: ideális kompromisszum, elérhető áron.
Hibalista
- dekompresszor-bowden,
- kilométeróra-jeladó vezetéke,
- (~50e km-nél) váltó tűgörgős csapágya /ha már darabokban volt a blokk, összes többi csapágy és dugattyú is cserélve/,
- főtengely-szimmering /valszeg rosszul tettük be összerakáskor/,
- generátor állórész /lehet, nem bírja a motorolajat?/,
- kipufogó-tömítés,
- kuplungbowden,
- kilométeróra-jeladó vezetéke /ismét/,
- hátsó rugóstag himbarendszerének csapágya,
- (~70e km-nél) hajtókarcsapágy, főtengelycsapágyak, dugattyúgyűrűk, vezérműlánc, apróságok. Anyagköltség (komoly törzsvásárlói kedvezménnyel): 140e Ft.
Ide hordtam szervizbe
Én /időnként faterral vagy keresztfaterral megerősítve/
Az utóbbi időben meglepően ritkán b#szok el dolgokat /korábban azért ez másképp volt/:D
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
KTM Ócsa /M.CAR Kft./
2364 Ócsa, Damjanich u. 8., Tel.: 29/378-578
Márkaszerviz viszonylatban olcsóak, korrektek és nagyon jó fejek!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |