Terepgépek királya, no para funkcióval
Szöveges ítélet
Ha azt akarod érezni, hogy tudsz endúrózni, akkor ez a Te motorod. Eddigi jó pár enduró, cross, supermoto tulajdonosa voltam. Eleinte KTM-ek. ´97-es 620 sc delortós fekete csótánytól 540 sxs-ig. Soha semmi komoly baj. Egy két lelazult csavar, supermotozásnál elvetemedett kuplunglamella. Ez után haveri rábeszélésre jöttek a japán vasak. Ezek mennyivel "megbízhatóbbak", sokkal "kezesebbek". CRF 450 azon kívül, hogy a KTM után folyamatosan úgy éreztem befog a fék vagy mifene, 10 üzemóra után hajtókar törés. Valami zárvány volt benne. kitört a karter, szétverte a hengert és belátogatott a váltóhoz is.Persze no garancia, hát ez egy versenymotor. Aztán WR450 20 üzemóráig bírta a váltó, de sebaj, aranyárban van hozzá alkatrész. Gondoltam veszek egy "sz@r" husaberget. Két év kőkemény használat supermoto, terep utca... semmi gondja nem volt. Két olajcsere között sem fogyott egy deci olaj sem.
Na ennyit az előzményekről. Ez a mostani 450 exc-r ´08-as modell. A ´03-as 200 exc-m évek óta második harmadik motorként árválkodott a garázsban várva az őszi szép napokra amikor egy kicsit mehetünk ´sarazni´. De ez a két ütem nem az én világom, sosem tudtam igazán megszeretni. Szóval úgy döntöttem lecserélem egy újra, ami már kiszolgál hátralévő napjaimra. (Legalábbis az asszonynak ezt kell mondani, és így is érezzük amíg ki nem jön a ´09-es ´10-es stb)
Először utcán próbáltam ki egy teszt példányt. A tesztekben beharangozott hiper-szuper új blokk egy cseppet sem tetszett. Hiányzik belőle az az egészen alulról érkező gőzmozdonnyi nyomaték amit úgy szeretek a 4 ütemű KTM-ek ben. Na jó akkor ez a ´csaj´ motor nem az én világom úgyhogy meg is rendeltem egy 530-at. A motort egy héten belülre igérték és mivel 530-ból nem volt tesztpéldány némi kétség kezdett eluralkodni rajtam. A kereskedő (reklám nélkül Norbi) ´Rávett´ , hogy a haverja 530-át és a teszt 450 vigyük ki együtt és egyikről a másikra ülve minden helyzetben kipróbálva hozzam meg a véglelges döntést. Tényleg volt minden le, föl, keresztben, hosszában. A 450-essel minden olyan magától érthetően történt. Ami az elején zavart az lett a legnagyobb erénye. Minden para nélkül teszi a dolgát. Ha kicsit húzom kicsit megy, ha nagyon húzom nagyon megy. A futómű maga tökély. Be kellett vallanom, hogy az 530 sok nekem. (ezt én mondtam?) Ugyan még csak 15 üzemóránál tartok, de bizton állíthatom ilyen klasssz endúróm még sosem volt. A baráti társaság akikkel eddig a 200-assal tartottam, hitelen nagyon ´lelassultak´. Ahol eddig élet -halálban összeszorított testnyílásokkal tudtam csak elmenni, ott most csak lazán hatolok és alig hiszem el hogy Ők kihozták a maximumot magukból.
Aki edig kipróbálta, azóta azon furmánykodik hogyan adhatná be otthon, hogy az orvos egy ilyen gyógyszert írt fel neki!
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
KTM ócsa
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
