Duke-om, Duke-om
Szöveges ítélet
Egy éve nyáron szereztem meg 29 évesen a B125-ös jogsit. Az első 125-ös motorom egy Yamaha Drag Star volt, de sajnos többször voltak elektronikai problémái, ezért úgy döntöttem eladom és az új szezont egy fiatalosabb új 125-össel kezdem.
A kicsi Duke-ról eddig csak jót tudok mondani.(Az enyém még az ABS nélküli változat.) A Yamahához képest lényegesen jobban gyorsul a maga kis 15 lóerejével. Borzasztóan hív a motor "játszani". Igazából munkahelyre ingázó járműnek vettem, de sokkal-sokkal több annál. Imádok vele kanyarogni, gázt adni, gázt elvenni, stb.,stb. Leginkább városi, elővárosi utakra tudom javasolni.A Heilbronn környéki teljesen értelmetlen módon beállított lámparendszer miatt autóban érzett bosszúságom megszűnt... :-) Ha kikapnám a pirosat, simán előre tudok vele a dugóban pofátlankodni és a lámpánál elrajtolás sem gond vele,így a következő zöld még épphogy meg is van. :-)
Főutakra is megteszi, az itt megengedett 100km/h-s sebességet gond nélkül lehet vele tartani, bár gyakran csak nyélgázon. A vége 115, de alattam ezt azért nehezen nyögi ki... (78 kg vagyok, plusz csomag.) Hétköznap 45-70 km-es távot teszek meg vele nap, mint nap oda-vissza. Eddig élvezem, kb. egy hónap alatt bele is került 1400 km ebben a rossz időben is.
Ja, a motor maga nem túl testes, mégis a megjelenése nagymotoros, ami az autósokat gyakran becsapja. Eléggé vicces amikor kb. 95 km/h-nál lejtőn felfelé az előttem lévő autós udvariasan húzódik jobbra és indexel és nem érti miért nem kezdek bele az előzésbe. :-)
A bejáratás időszalában kb. 2,6 volt az átlagfogyazstás, most, hogy tekerem neki 3 liter, de tényleg nagyon nem visszafogott vezetésnél. Ha valaki óvatosan hajt simán lehet 3 liter alatt tartani a fogyasztást, bár szerintem ez a motor egyszerűen hívogat arra, hogy játssz vele.
Nagyon jó a jól megvilágított kilóméteróra, ami sok infot ad.(Átlagfogyasztás, átlagsebesség,aktuális fokozat, stb.) Különösen tetszenek az este fehéren világító kapcsolók.
Szóval ez egy borzasztóan élvezhető kis 125-ös szerintem. A 2013-ban életbe lépett új jogsi szabályok miatt jövőre átszállok az A2-es kategóriára, azt hiszem akkor a 390-es Duke mellett teszem le a voksom, bár ez még a jövő zenéje.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
KTM Heilbronn-Autozentrum Hagelauer
A heilbronni KTM Zentrum-mal eddig elégedett vagyok, bár csak azoknak tudom javasolni, akiknek van türelmük a töketlenkedéshez. Kedvesek, segítőkészek, de a vásárlás után még kb. 6-szor kellett visszamennem ilyen-olyan papírokat aláírni, illetve elfelejtett dolgokat elhozni.(szervízkönyv, szerződés, átíráshoz meghatalmazás stb.)Az első 1000km-es olajcsere után is kétszer vissza kellett mennem, mert a szerelő srác nem tudta, hogy kell a bordcomputeren a service jelzést resetelni... :-) Mentségére legyen mondva, hogy egy kolléga balesete miatt egyedül kell vinnie mind a szervízt, mind az eladási részleget.
Magyar szemmel nézve egyébként motroban nagyon gazdag szalon. A benti kiállítóteremben kb. 10 új KTM áll, az autószalon előtt további 4-5 nyitvatartási időben, plusz a szervíz miatt többször voltam hátul a műhelyben, ott legalább további 30 teljesen új KTM van, szinte minden típus, szóval ha valakinek sürgős jó eséllyel nem kell várni a motorra, mert raktáron van. :-)
Értékelése: 6
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | XVS 125 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
