A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » KTM

Duke 390 (375 cm3) 2013 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Az élvezetes csavargós

Szöveges ítélet

Kedves olvasó!

Mindig motorozni akartam de korábban nem volt időm jogsit csinálni így csak robogóztam egy Suzuki Sepia val mely még most is megvan de nem használom. Pár éve sikerült időt szakítanom rá. Sok TB teszt olvasása közben megláttam a Duke 125 tesztjét melybe egyből beleszerettem (motorba). "B1" jogsin gondolkoztam de a sok rossz amit olvastam róla eltántorított és inkább "A" lett belőle. Ezután viszont a Duke 200 lebegett szemem előtt melyről minden motoros ismerősöm lebeszélt hogy kicsi és meg fogom unni, így megvártam míg kijött a 390. Még aznap kipróbáltam amikor megjött a tesztmotor. És meg is rendeltem a sajátomat. kb 3 hét alatt lett meg extrákkal de a papírokat az osztrákok elkeverték így azokra még 3 hetet várni kellett. Így leptem meg magam a 30. szülinapomra 2013 szeptemberében.

Azóta sok víz lefolyt a Dunán és sok km került a motorba. Csak szórakozásra használom mivel munkába repülővel járok.
első 1000 -es szervízre még 2013 októberében vittem lábon balcsira.
600 km -es kora óta kicsit nehezen indult reggelente melyre eltartott egy darabig míg kitalálták a megoldást. Eleinte aksira gyanakodtam de a hideg kicsit nehezítette a keresést. Később olajfogyást is megfigyeltem. Ez a kettő összefügghetett.

A megoldás végül szelepszár szimering és henger szett csere hozta meg de a henger szett lehet hogy nem is lett volna szükséges.

Csere előtt a szerviz azt javasolta hogy használjam nyugodtan csak figyeljek az olajszintre.

Csere végül 8000 km nél történt meg előtte több olajat is kipróbáltunk a gépben és mindegyik ugyan azt produkálta.
Kezdő gyári olaj Motorex 15W50 wolt
1000 km nél Motul 3100 15W50 et
5000 km nél Motorex Power Synt 15W50-et
8000 km nél a nagy szervíz mellett Ipon R4000RS 10W50 -et kapott, ez nem fogy belőle
8150 km nél volt egy kisebb összekapaszkodás egy figyelmetlen autóssal így ment pihenni Balcsira míg a biztosító kifizette a karcos darabok cseréjét.
10000 km nél is az IPON-t kapta.

a motorban most 10500 km van.

Munkámból adódóan van hogy a motor hosszabb ideig áll a garázsban. Legutoljára 2 hónapot ált de pöccre indult és szépet tekertem vele.

Vezetni a Dögöt nagy élmény, minden gázadás mosolyt csal az ember szájára és amióta sport kipufogó van rajta más is hallja hogy jövök. Mély karcos és gyönyörűen szóló hangja van. Kb 3000 tól kellemesen használható és pik-pak leszabályzásba (11500) pörög. A gyári Metzeler Sportec M5 Interact gumik jól tapadnak és még csak most kezdenek el kopottak lenni, tavasszal cserések lesznek.

Fékek jól fognak és a futómű elég feszes de nem pattog el az útról. Lehet sportosan vezetni és kényelmes is 2 személlyel is amióta Ergó üléseket raktam rá.

Hosszabb utakat Balatonra és Budapestre tettem eddig vele és nem volt a kényelemre panasz. Amíg az eredeti ülései voltak óránként azért érdemes volt megállni nyújtózni.

A 2 év amióta hajtom sok szép emlékkel gazdagított.

Igazából a motor ereje mindenre elég és nem esik kétségbe 2 személytől sem. Amire nagyobb kellhetne az már masszív illegalitás. Cirkálni ezzel is lehet 140 -el A menetszél úgy 120 nál jön meg keményen. Végsebessége úgy 175 lehet. De hely híján kipróbálni nem tudtam.

Fogyasztása szerpentínezéssel és futkározással mindenfelé úgy 4 liter. Autópályán huzamosan 140-el 5L. 110-el 3,5L.

Ha veszek másik motort akkor azt e mellé veszem. Városi forgalomba és szórakozni is jó motor.

Extrák a motoron (minden KTM PowerPart):
- Bukógombák elöl, hátul (10K/pár)
- bukókeret (~35K)
- Nagy plexi (~15-20K)
- Tankpad
- Tanktáska (45K)
- Ergó ülés elöl, hátul (45k, 35k)
- Kézvédő (~25K)
- Akrapovic kipufogó rendszer (~200K)
- Úszó ágyazású nagyobb első féktárcsa (75K, méret átalakítószettel együtt)
- PowerPart lánc (35K)
- Powerpart alu hátsó lánckerék (13K)

Hibalista

- Eddig cserélvevolt:
- garanciában:
- szelep szár szimering mert 600 km után nehezen indult reggelente és fogyasztotta az olajat
- henger szett bár lehet a szelepszár szimering elég lett volna, azóta tökéletesen indul és nem fogy az olaj.
-
- légszűrőház mert megrepedt.
-
- nem garanciálisan:
- pár burkolat
- bukókeret (~35K)
- egyik első lábtartó
- mindezek egy figyelmetlen autós miatt.
-
- lánc és lánckerekek 10000 km nél mert elkoptak ezek Powerpart okkal lettek helyettesítve. (~50K) Kicsit meglepett hogy ilyen hamar megette ezeket de az 1 henger és a motorfék nem tesz jót a láncnak.

Ide hordtam szervizbe

Fullgas Balatonboglár
Motort itt vettem. Gyorsan megérkezett és minden papírt elintéztek.
Gyorsak és rugalmasak, áraik közepesek de jól is dolgoznak. A motort rendesen és lelkiismeretesen csinálták minden alkalommal (5x járt náluk)

Tipust ismerik.

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2013
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 10500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Sepia ZZ Következő motorja? 1290 Super Duke GT de max e mellé.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

KTM

További ítéletek (76 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.