A megbízható ,,mérgezett egér"
Szöveges ítélet
Nem vagyok kis darab, kb. 100 kg teljes cuccban, de 125-ös létére megy velem, mint a mérgezett egér.
Sokan lenézik a 125 kétütemet (,,mi ez robogó?"), de aki eddig ment vele, teljesen le volt döbbenve, hogy egyrészről mennyire erős, másrészről mennyire könnyen irányítható, kezelhető. Egy négyütemű után olyan érzés, mintha magától kanyarodna, sokkal, de sokkal könnyebbnek tűnik.
Azért vettem, hogy megtanuljak vele krosszmotorozni, úgy gondoltam, ha már nyélgázon tudok vele körbemenni egy pályán, akkor ülök át egy 450-esre. Nem csalódtam, sőt még évekig fogom hajtani.
1 év múlva:
Végül mégsem vettem 450-est, hanem kapott egy gyári sxs hengerfejet és egy teljes Pro Circiut kipufogó rendszert + vékonyabb karburálást. Olyan, mintha új motort vettem volna.
Egyik pályán van egy szűk kanyar, utána rögtön egy 20m-es asztal, amit csak elég ritkán sikerült átugranom a rövid nekifutás (és a nem tökéletes kanyartechnikám) miatt. Tuning után már a 2. próbakörben ülve átugrottam!
A kuplunggal sokkal kevesebbet kell bűvészkedni, van amikor csak elég rácsavarni a gázt és azonnal tol. A tuning után a teljes fordulatszám tartományban erősebb lett, és eltűnt a hirtelen rúgás a powerszelep nyitásakor. Sőt, most eléggé észnél kell lenni, mert nagyon hamar leforog, emiatt még kísérletezünk az áttétellel.
A tuning után sem változott a megbízhatósága, azóta sem volt semmi baja, csak azok a külsérelmi nyomok, amiket én okzotam egy-két buktával. :-)
Hibalista
- Már ez a 2. kétütemű KTM-em, és még egy rendesen ,,beköpött gyertyát" sem láttam, pedig kaptak rendesen. Igaz, amit a gyár előír karbantartás címén, az be is van tartva. Semmi gányolás, nem éri meg.
-
- A fenntartási költség krosszmotorok között 10 pont, akinek nincs pénze versenygépre, vegyen inkább DRZ-t, azt nem kell üzemóránként karbantartani.
-
- A pakolhatóság, kényelem című kérdések elég viccesek egy krosszmotornál. Hm...
Ide hordtam szervizbe
Dávid Pisti KTM guru (Tata). Mindent tud a KTM-ekről, iszonyatosan precíz, mint egy patikus.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 100 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1600 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
