A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Keeway

TX 50 Supermoto 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kevély Keeway, a szuper motó

Szöveges ítélet

Technikai jellegű infók: 50 ccm-es, vízhűtéses, különolajozású, szabályozatlan katalizátoros kétütemű motor, benne kiegyenlítőtengellyel a simább járásért, 6 sebességes váltó, elöl- hátul hatásos tárcsafékekkel, LED-es hátsó- és féklámpákkal. Öntött kerekek, nagy ETZ-hez illő méretű első telókkal, + hátul állítható előfeszítésű központi rugóstag. 12 V-os akkumulátoros rendszer, CDI gyújtás; a váz közúti használatra teljesen jó, merev, terepezni nem próbáltunk vele. Könnyedén terelgethető, nagyon stabil a futása.
Gondoltam, hogy mivel a Simsonokhoz képest magasabb műszaki megoldásokat tartalmaz, ám a gyártás színvonala is vélhetően magasabb az NDK-snál (minden, ami nem Kínában készül, hamisítvány! -mondják, ma már joggal), így hajszállal nagyobb teljesítményt kapok cserébe, kb. ugyanannyi törődésért. Viszont ha szükség lenne rá, olcsón és gyorsan elérhetőek a gyári alkatrészek.
Szóval: fiam kismotorja, újonnan vettük. Az első 1000 km bejáratással telt, ekkor találkoztunk a legtöbb kellemetlenséggel: eltömődött a katalizátor és később a hátsó hangtompítót is cserélni kellett- mindezt garanciában. Amíg a csökkenő teljesítmény okát keresgéltem, volt alkalmam megismerni a masina egy-két részletét is. A karburátora kínai gyártmány, de szerintem valamelyik Mikunival vagy Keihinnel lehet rokonságban, nagyon finom darab. Olyan dolgokat fedeztem föl a motoron, mint: Panasonic hűtőventilátor, Philips fényszóróizzó, japán gyártású NGK gyertya, vízmentes elektromos csatlakozók...ha eljátszok a gondolattal, hogy mindezek Kínában ugyan, de olyan gyárakban készültek, amelyek nagy cégek beszállítói, már elég biztató az összkép.

"Eltelt" az első 1000 km, vagyis a bejáratás időszaka, így a márkaszervizben kivették a fojtást, (pontosabban kicserélték a kipufogó szűkített leömlőjét egy szűkítetlenre -felár nélkül, ez a motor vételárában benne foglaltatik), valamint az egységcsomag segítségével áthangolták a levegőszűrőt -és megváltozott a világ!!! :-)
Jelenleg óra szerint 70 a vége -ez 50 ccm-től nem rossz, ugye.
Egy esés miatt a tankot balról fedő jókora műanyag idomot cserélni kellett: ez fényezve, fölmatricázva volt 4000 Ft körüli összeg :-) Egy kézvédő a markolat elé meg -erre emlékszem!- 268 Ft, 2011-es áron :-)
Persze aki szocimotorozott, annak nem újdonság, hogy időnként rá kell nézni a gépre, láncot - miegyebet kenni, ellenőrizni, amit rendszeresen meg is teszek.
Egyszerre nem mentem vele 35 km-nél többet, ekkor már kezdtem egy kicsit keskenynek érezni a nyerget (az is), de a fiam jóval hosszabb távok megtétele esetén sem panaszkodott. A nyereg kiképzése miatt az üléspozíció nagyjából kötött, nem igazán lehet hátrébb csúszni, mert előre lejt. Amúgy ergonómiai problémák nincsenek vele, én (183 cm/90kg ) még utasként is kipróbáltam egy kb. 1 km-es úton és így is stabilnak tűnt. A különféle kapcsolók nagyjából kézre esnek, de azért nincs az embernek olyan érzése, mintha mindig ilyen motort vezetett volna (Yamaha SR 125-tel konkrétan így jártam). A váltó jól működik, határozottan ugrik pozícióba, de megálláskor néha picit játszani kell, mire meglesz az üres. Maga a megállás gond nélkül kivitelezhető, már ami a tárcsafékeket illeti. A kis egyhengeres erőforrás számottevő rázkódás, rezgés nélkül jár.

Most azt mondom: így, hogy gondját viseljük, nincs és nem is várható, hogy lesz vele baj, és remélem továbbra is barátok maradunk.

Frissítés: 3870 km
Túrázni voltunk! 2x150 km-t nagyjából 70-nel szaladt végig a motorka, hátszéllel néha közel 80-at is ment.
A kezdetektől nem volt "rendes" kétütemű szaga, egy kicsit mindig fogyott a blokkból az olaj is, a túráról hazafelé pedig egy hajtósabb szakasznál meg akart ragadni --> főtengely szimering? Az! Ennek, meg a fojtásnak az együttes hatása miatt dugult el korábban a kipufogó rendszer, csak a szerelő ezt nem vette észre(!).
Mivel pár nappal később éppen Szentendrén jártunk, megkérdeztem, hogy a garanciás időszak második évében ez még jótállásos-e. Nemleges volt a válasz. Saját szerelés mellett döntöttem, és ott helyben megvettem a gyűrűket + mindkét oldalra a tömítést a blokkfedél alá, számlával, ÁFA-val 890 Ft-ért. Részletfizetést nem engedtek, talán mert nem volt nálam munkáltatói igazolás meg közüzemi számlák... :-D
Otthon aztán szétborítottam, először a kuplung oldalt: itt a gyári tömítőgyűrű megítélésem szerint nem volt tökéletesen behelyezve. Generátor-oldalon is könnyezett már a szimering, csere itt is.
Nagyon jó lett a gép, jobb, mint valaha! Valószínű, hogy a gyárilag rossz(ul beépített) tömítés + az akkor még benne lévő fojtás együttes hatása miatt tömődhetett el anno a katalizátor is. Egyébként kis találékonysággal és odafigyeléssel, meg némi érzékkel otthon is szerelhető a blokk- de ez ugye Minarelliéket dicséri.
A minőségről: ez a motorblokk belülről is nagyon szép, igényes munka. Nincsenek sorjás öntvények, a fogaskerekek megmunkálása is szép, nem csak a fogaknál, hanem az oldalán is, ahol pedig mindegy lenne; gépész-szemet gyönyörködtető az egész. Tudjuk persze, hogy olasz licenc alapján gyártják, nem is a kínai mérnökök zsenialitását méltatom itt, hanem a megvalósítás minőségét. Hej, ha egyszer még a végső összeszerelés is kifogástalan lesz...!

Frissítés: 4050 km
A motorka -ésszel persze,- gond nélkül tisztítható magasnyomású mosóval( többször megtettük), ami után föl sem merül, hogy a víz miatt rakoncátlankodna. Na jó, az üres-jelző külső kivezetését valahogy mindig letesteli egy csöpp víz, de 200 m alatt ezt a menetszél kifújja, és kész. A fiam jár vele legtöbbet és vigyáz a motorjára, így a fogyasztás 2,3-2,7 körül alakul.

Frissítés: 4240 km
Kategóriát váltottunk (125 ccm-re), ez a motorka pedig elkelt. Visszatekintve: jó szívvel ajánlanám mindenkinek, aki hajlandó néha a kezébe venni az olajozót meg a hézagmérőt a gyertyához... Aki meg üti-vágja, mondván, hogy fos kínai, azt cserben is fogja hagyni előbb-utóbb. Semmilyen kirívó minőségi problémát nem vettem észre, mindig megbízhatóan tette a dolgát- reméljük az új gazdájának is sok öröme telik majd benne!

Hibalista

- Eltömődött a katalizátor és a hangtompító - garanciában cserélve, az akkori szerelő nem ismerte föl (!), hogy főtengely-szimering csere kellene :-(
- 3700-nál főtengely-szimering csere, gyárilag rosszul, ferdén volt behelyezve - saját munka + 900 Ft anyag

Ide hordtam szervizbe

Feltétlenül meg kell említenem a Keeway Európa (Szentendre) hozzáállását: együttműködő módon és egy óriási alkatrészraktár felett gazdálkodva, gyorsan küldik amire szükség van, de helyben is lehet vásárolni. Az alkatrészárak jók, de ez nem jár hitvány minőséggel. Pár Keeway-es apróságot beépítettem más motorba (pl. jó minőségű benzincső két rögzítőklipsszel kb. 240 Ft ), de ha kellene egy gyújtótrafó, vagy 50-eshez való karburátor, akkor is rájuk gondolnék. Hátrány viszont, hogy a Keeway a járművet értékesítő kereskedő szervizéhez igyekszik kötni az embert a garancia idejére.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4240
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás l
Előző motorja? Romet Kadet M 780 Következő motorja? Keeway RKV 125
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Keeway

További ítéletek (181 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.