A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Er-6n 2006 (649)

Er-6n 2006 (649) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

EgyszeRűen megun6atlaN

Szöveges ítélet

2014 őszén találtam ki, hogy némi (minimális) robogós tapasztalat után nagymotor kell nekem. Egyik legjobb haverom fertőzött meg ezzel, miután elvitt magával még utasként.
Bele is vágtam, kis tanácsadás után letisztult, hogy kezdő nagymotornak egy Kawasaki ER6-n lenne az ideális választás. (Köszönöm, hogy lebeszéltetek a Ducatiról Monsterről. Gyönyörű motor, de féltem volna a szervíztől.)

Nem is variáltam sokáig, felcsaptam a használtautót és elkezdtem böngészni a hirdetéseket. Próbáltam a felső harmadból válogatni, és viszonylag ellenőrizhető múlttal rendelkező motort kerestem. Ez volt az első, amit el is mentem megnézni. Kiderült, hogy a Karasna egyik szerelőjé volt a motor, imádta, becsben tartotta, minden gyári extra megvolt rajta. (Tommot zselés ülés,gyári plexi, gyári bukógomba, Remus dob, hátsó doboz) Megvettem a motort, úgy, hogy jogsim se volt még rá, ezért egy őszt és telet a szobámban állványon állt.:)

Tavasszal az első induló csoportban ott voltam és május elejére már meg is volt a korlátan A jogsim.
Minden, amit mondtak róla, igaz volt. Kezes, kényelmes, nyomatékos, városba tökéletes, igazi funbike. Remus dobbal pedig a hangja is brutális.
Amikor tehettem motoroztam, megjártam sokszor a Mátra-Bükk irányt Miskolcra.

Első szezon sajnos rövidre sikerült, mivel az augusztusi melegben fellocsolt villamossínen sikerült elcsúsznom. Kulcscsontörés, műtét, kórház, gyógytorna, vaskivétel, elhúzódott a dolog januárig, de én már szeptemberben összevarva újra motoron ültem. Sajnos a motor is kapott, így a törésmentes motor már csak a múlté.
Elferdült kormány, összetört tank, elhajolt hátsó lengőkar. Az első kettőből gyári újat rendeltem és otthon kicseréltem, a lengőkart a méltán híres Sima Team-re bíztam. Hibátlan munkát végeztek, ismét minden párhuzamos és derékszög lett. Ezer köszönet nekik ezért!
Ha egy jó tanácsot megfogadtok mindig legyetek beöltözve, ha lett volna rajtam védőfelszerelés, akkor valószínűleg semmi bajom nem lett volna. Azóta egy métert se mentem felszerelés nélkül.

A motorról:
Én a munkába-járástól kezdve a Hungaroringig mindent csinálok vele.

Város: tökéletesen használható, keskeny,fordulékony, könnyen elférsz vele a sorok között, Remus dob hála, jól hallható is :)
Mondanom sem kell, hogy autók között nincs ellenfél. Vannak próbálkozók, de már fel sem veszem inkább.
Nyári melegben kicsit kellemetlen, hogy a ventillátor az összes meleg levegőt a vezetőre nyomja, de ez lehet más motornál is így van.
Álló helyzetben történő erőteljes gyorsításnál simán emeli az elejét, még amikor 2-be felteszem is ugrik egyet nagy gázra.


Túrázás:
Általában egyedül használom, vettem egy SW Motech Bags Connection üléstáskát. Ezzel illetve egy hátsó dobozzal a fél világ belefér. Van még oldaltáskám is hozzá, de még soha nem használtam, annyi cuccom soha nem volt.
Egyszer mentem vele autópályán, unalmas, illetve a szélvédelem nem az igazi, még a plexivel sem. 140-150-t simán bírja hosszú távon is.
Én inkább a régi 3. sz. utat, illetve Mátra-Bükk útvonalat választom ha utazok haza. Kanyarban jól viselkedik, jól dönthető. Fékek a célnak tökéletesen megfelelnek. Elől kétdugattyús 300mm hullámos szélű tárcsa, hátul egydugattyús 220mm.
Futóműre a profik biztos azt mondanák, hogy buta és takony, viszont egy mindenesre ilyen futómű kell. Elnyeli az úthibákat, nem pattogsz el egy kavicson. Semmi "csillivilli", nincs fordított villa, nem állítható a rugó egyik irányban sem.A hátsó szerszámmal állítható. Átlagos testsúllyal egy közepes feszesség jó lesz hátra.
Váltó hibátlanul teszi a dolgát, egyesben teljesen normális egy kawasakis csattanás, rándulás. Üres fokozatot könnyű megtalálni vele. Gyorsabb visszaváltásnál azért tudja csúsztatni a seggét, de ezt az elején megszokja az ember. 4000-t forog kb. 90-nél.
Utassal azért érezhetően lomhább, de még így is elég az ereje. Szerintem ez a 72 ló bőven elég utcára. 0 - ~170, ésszerűen motorozható tartományt gond nélkül viszi. Költői kérdés: Ennél nagyobb sebesség mikor kell és hol? Illetve hányszor teheted meg következmény nélkül?
Fogyasztása hosszabb utak esetén 4,1 körül van, hegyi szerpentinezés esetén. Nekem még 5 felett sosem fogyasztott (!)
Utas elmondása szerint kényelmes hátul is, de azért ehhez a Tommot ülés bőven hozzájárul.

Pályázás
Na, ez nem az ő világa. :)
Voltam vele ringen, Continental SportAttack gumikkal lehet vele lapon motorozni, kanyarsebesség jó, de az egyenesben mintha álltam volna, úgy mentek el mellettem. 180-al mentem kb a Hungaroring célegyenesében, valahol 200 körül van a vége, nem feszegettem. Kezdő csoportban voltak, akik nagyobb vassal lassabbak voltak, ott el lehet vele poroszkálni, de ennyi. :)

Összességében szerintem egy tökéletes kezdő mindenes motor és mégis izgalmas és érdekes. Kényelmes, nyomatékos, jól fogyaszt, olcsó a szervíz, ésszerű sebességet viszi. Sorkettes motor dolgozik benne, karakteres, simán durrog, pukkangat ha az ember cibálja a szarvát. Talán egy fokkal érdekesebb mint egy "semmiextrasor4", de persze, kinek mi. :)
Külsőre sem mondható átlagosnak, az oldalra helyezett hátsó rugóstag és a váz festése azért okot ad a gyönyörködésre.
Én azt mondom, ha valaki kezdő vagy újrakezdő és nem akar rengeteg pénzt bukni a fokozatásság elvén, illetve, ami nagyon fontos, hogy van kellő önkontroll benne, akkor ez ERnő tökéletes választás.

Persze az ember néha elkalandozik, én is nézegetem a ZX6-r, Z750,Z1000 szentháromságot, de utána visszaszállok a földre. Majd egyszer,talán. :)

Első utatok egy vezetéstechnikai tréningre vezessen (beöltözve^^), aztán le se akartok majd szállni róla.

Hibalista

- Kopó alkatrészeken kívül nem volt vele eddig probléma. - - lánc/lánckerék csere - kb. 35.000 szereléssel - hátsó fékbetét - kb. 10.000 + szerelés - fékolaj csere - kb. 15.000 - hátsó gumi - kb. 40.000 - - olaj és légszűrű cserét magamnak csinálom. (4 liter Motul 10w 40 kb. 10.000, kb. 2,2 liter kell bele, olajszűrő kb. 2.000)

Ide hordtam szervizbe

Mirek MotorsKorrekt munkát végeznek, időben foglalj időpontot.Negatívum talán, hogy kicsit drágák.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Kék HoldKorrekt munka,olcsók, rövid nyitvatartás (hétköznap csak 5ig, viszont vannak szombaton)Időben foglalj!

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 26000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja? Z750 vagy Z1000
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (282 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.