A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Er-5 2001 (498)

Kaw Er-5 2001 (498) 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

A Szorgos Vízhordó (3 éves lett)

Szöveges ítélet

Hogy miért az ER-5? Mert újonnan ez (volt) a legolcsóbb, legalább félliteres naked motor. Nagyon barátságos, jóindulatú gép, amolyan igazi nyugodt túrázó, vagy városi cirkáló. Kb. 120 km/h-ig meglepően nagyot gyorsul, aztán szép lassan elfárad, és nincs is oda a magasabb sebességtartományban való hajszolásért. Ennek megfelelően viselkednek a fékek is: a hátsó dobfék stabilizál, miközben első szimpla tárcsa lassít, de korántsem harap. A járgány gyárilag virsli Dunlop Arrowmax-okon gurul (elöl 110, hátul 130-as méret), az útegyenetlenségeket a nem állítható első teló, és az ötfokozatú hátsó rugók nyelik el. A gyári gumi túrázáshoz kiváló, pályán, vagy sportosabb tempónál egy kicsit "ideges" (na de hogy kerül egy öszvér a versenypályára?!). Az üléspozíció jól eltalált, kényelmes, de a vibráció gyakoribb megállásokra kényszeríthet hosszabb túrákon. Az osztrák Alpokban kiválóan érezte magát, vígan kaptatott fel a szerpentinen! Túraplexi nélkül 130 felett lerángat a szél, érdemes beruházni egyre.

Amiért szeretem: kényelmes, megbízható, nem kell szétforgatni (sor kettes a kicsike), nincs nagy étvágya.

Ami hiányzik belőle: ütősebb fékek, köbcenti hosszabb túrákhoz.

Új információk 2008. december 22-én: Az elmúlt két évben többször megjártam a motorral Ausztriát, kétszer Olaszországot (egyszer "lábon"), és keresztbe-kasul Magyarországot. Műszaki probléma a motorral nem adódott, leszámítva egy máig megmagyarázatlan leállást, és enyhe olajszivárgást a lánckerék mögül (szervízben orvosolva). A gyári Dunlop gumikat 14.000 km-nél cseréltem (még elment volna 10 ezret), jobb lett volna előbb. A Metzeler Lasertec kenterbe veri, jobb tapadás és úttartás. 12.000 km van benne, de a hátsó miatt már csereérett (Pirelli Sport Demon az új kiszemelt). A teljesítmény laza túrázáshoz kiváló, ha nagyobb motorok társaságában kell autópályán csapatni, akkor érezhetően kevés a kraft. A fékhatás szintén komótosabb tempóhoz méretezett. Az egész motor ettől még imádható...lenne...De nemrég kipróbáltam egy Honda Hornet 600-at, és: nem a plusz 50 paci, nem a jobb gyorsulás, a nagyobb sebesség nyűgözött le, hanem a futómű. Ahol a kis Kawa pattog, nyeklik-nyaklik, ott a Hornet futóműve gyakorlatilag kisimította az úthibákat. Hát ez a különbség. Ahol a Kawán teli gatyával engeded vissza a jobb markolatot, ott egy jobb futóművel nyélgázon fordulsz. Mit tudhat egy sportmotor?!

Egy teherautóról lepattanó kavics telibe verte az első lámpát, szépen el is repedt. Gyári csere: 24 rugó. Hogy miért nem lehet külön búrát kapni??!

A fentiektől függetlenül a Kawa ER-5 kedves motor, rövidebb túrákra, munkába járásra, laza portyákra kiváló. Hosszabb túrákra, tempósabb csavargásra nem igazán, ezért lassan cserében gondolkodom, bár még az is lehet, hogy örökre nálam marad (egy nagytestvér mellett). Azért előbb még pár tízezer kilométert beletekerek.

Frissítés 2011-ben: A pár tízezer kilométer végül csak hétezer lett, és egy hosszú és gyönyörű Szardínia túra után lecseréltem kis barátomat egy Kawasaki ER-6f-re. Szerettem az ER-5-öt, megbízható, elnyűhetetlen kis motor, egyáltalán nem volt elvesztegetett idő a nyergében eltöltött 3 év. Hosszabb, európai túrákhoz viszont jól jön az "egy számmal nagyobb" motor.

Hibalista

- Műszerfal izzók. -

Ide hordtam szervizbe

K-Bikers, Budapest, Csepel (kötelező szervízek) Telefonon előre bejelentkeztem, végig a motor mellett voltam. Az ár annyi volt, amennyiről a bejelentkezéskor tájékoztattak. K-Bikers megszűnése után Kawasaki Érd, a szerelő ugyanaz. Az bosszantó volt, hogy esedékes gyertyacsere esetén nem volt gyertyájuk, levegőszűrő ugyanaz. Ettől eltekintve normális hozzáállás.Kipróbáltam a Big-Bang központi szervízt is, de nem voltak jó tapasztalataim. Nem örültek, hogy vittem olajat, és nem jó érzésekkel távoztam

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Az azóta megszűnt Nakedmotors-nál végre megleltem a szervízt, ahol minden tökéletes volt. A szerelő srác (Tibi) előtt le a kalappal. Sajnos azóta a Nakedmotors is megszűnt...

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja? ER-6f
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (282 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.