A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » En 500 1996 (500)

En 500 1996 (500) 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

1. motorom. Amerikában

Szöveges ítélet

Kawasaki Vulcan 500, amerikai kivitel

2002 júniusában vettem egy Kawasaki Vulcan 500-ast New Orleans-ban egy tápos háziasszonytól, aki újonnan vette, de egyáltalán nem használta, csak állt a kertjében egy évig. Így lett egy egyéves motorom 200 mérfölddel az órában, garancia nélkül. Kicsit féltem, mert gyanúsan olcsó volt és a törzskönyve sem volt meg. Azt mondta a hölgy, hogy betörtek hozzájuk, és azt is elvitték. De kinek kellene egy törzskönyv?
Szerencsére sikerült átiratni, és az új, nevemre kiállított törzsköny megérkezett rendben a postaládámba. Kötöttem rá kötelező biztosítást a Progressive-nél (170 dollár/év), és elvittem vizsgáztatni is (20 dollár), ami kimerült a fényforrások és a kürt tesztelésében. Kaptam rá piros matricát, ami egy évig érvényes.
Utána következett a felszerelés, amire ráment a maradék pénzem is: Kryptonite lakat+lánc, bőr nyeregtáskák, villatáska, fordulatszám-mérő, Memphis Shades szélvédő, bukósisak, kesztyű, lábszárvédő. A sisak ugyan nem kötelező, csak “eye-protection”-t ír elő a törvény, ami lehet szemüveg, vagy szélvédő, de én azért vettem egyet, mégiscsak az életem múlik rajta. Az ottani KRESZ-könyv azt tanácsolja, hogy mindig reflektorral motorozzunk, kivéve éjszaka, amikor jönnek szembe. Így is tettem, senki sem villogott nappal, hogy zavarná a fényszóróm. Fényszórókapcsoló nincs is a motorokon, csak fényváltókapcsoló, amikor az ember gyújtást ad, rögtön fel is kapcsol a fenyszóró. Újabban a kocsikon is így megy. Szerintem praktikus, nálunk is be kéne vezetni. Nem felejti el az ember fel-, illetve lekapcsolni.
A motor városban pont megfelelő, rendesen húz, lehet pörgetni, de én nem száguldoztam vele egyáltalán. Munkába jártam vele naponta, meg bevásárolni.
A gyengéi főleg chopper mivoltából adódnak: az első kerék elég nagy átmérőjű, ezért kis sebességnél a kerék jobbra-balra billeg, nehéz megtartani. A nyereg csak látszatra kényelmes, nem tartja a derekat, így hosszabb úton elfárad az ember dereka. A hátsó ülés túl kicsi, csak végszükség esetére van. A sebességmérő és a visszajelző lámpák a tankra kerültek, a sebességet még le lehet olvasni, de a hőmérséklet-, töltés-, és index-visszajelző már a látótéren kívül esik, és nem lehet észrevenni őket, csak ha a vezető lefelé fordítja a fejét. A kormány kényelmes, elég széles ahhoz, hogy elmanőverezze bárki a motort, a markolatok azonban vastagok, nem éri át az ember keze. A lábtartók alacsonyak ugyan, de nem érdekes, ha a kanyarban leérnek, úgyis van koptató-csavar alattuk. Viszont túl közel vannak (kicsi az egész motor), ez hosszabb úton fárasztja a térdeket.
A motor elég erős, de az autópályán hamar eléri a határt, kb. 65 mérföldes utazósebességnél 4000-et forog percenként. Egy hosszabb áttétel segíthetne rajta. A hangja dögös, nem zajos egyáltalán. Autópályán egyébként is elnyomja a szélzaj a motorzajt. A fogyasztása egész jó, 1 gallon benzinnel városban 50, országúton 60 mérföldet lehet megtenni. Ez 4 literes átlagfogyasztásnak felel meg. A bezincsap vákuumos, nem kell törődni az elzárással, csak tartalékra kell állítani, ha már kifogyóban van. A szivató kézre esik, az alapjáratot kivezetett csavarral lehet állítani.
Az első villa túl lágy, ezért már enyhe fékezésnél is felüt göröngyös úton. A hátsó rugós tagok viszont túl feszesek, még a leglágyabb állásban is. Emiatt kényelmetlen és autópályán, miután az első villa elnyelt egy keresztbordát, jön a hátsó kerék és az egész motor bólint egyet.
Az első fék elég erős, de a nyomáspont határozatlan, ezen fémhálós fékcsővel segítettem. A hátsó fékbe rendesen bele kell taposni, hogy fogjon.
A váz és a többi fényezett elem lakkozása elég gyenge, könnyen karcolódnak.
A lánc kenése külön gyakorlatot igényel: rá kell ülni a motorra, jobb kézzel kell fogni a sprét, ballal a kormányt és hátrafelé kell hajtani a motort lábbal, miközben lehet befújni a láncot.
Az idő folyamán csak pár alkatrészt kellet cserélni: hátsólámpaizzó, gázvisszahúzó-bowden (korrozió miatt elszakadt), kilóméteróra-spirál (valószínűleg más motorról kapta a gyárban, mert túl hosszú, ezért túl nagy benne a törés), olaj, gyertyák, hátsó gumibelső. A légszűrőbetéthez könnyű hozzáférni, a házból ki lehet húzni, és benzinben ki lehet mosni.
Egy túra alkalmával a féktárcsán felejtettem a lakatot, elindulás után, a blokkoló kerék miatt eldőltem, és behorpadt a tank. Szerencsére egy új tankembléma teljesen elfedte a horpadást, ezzel megúsztam egy tank-fényezést.
Egyszer szögbe hajtottam a hátsó kerékkel, és nem kaptam gumijavitó-készletet sehol! SEHOL! Felbakoltam tuskókra a motort, kiszedtem a hátsó kereket és villamossal-busszal elvittem a márkakereskedésbe, mert azt mondták a telefonba, hogy van belsőjük. Nem volt. Ott hagytam a kereket, de mivel napokon belül sem csinálták meg, elhoztam (megint busszal). Aztán a konkurens Honda szerviz rakott bele új belsőt, és kicentrirozták. Persze 50 dolcsiért. Utána 50 mérföldes sebesség felett rázott a hátsó kerék. A Hondások azt mondták, hogy sokat állt defektesen (pedig fél napot sem), és eldeformálódott a gumi. Mindegy, úgy hagytam.
Mielőtt elmentem volna vele Sturgis-be, a 2003-as motoros találkozóra, ellopták a slusszkulcsot, amit a gyújtáskapcsolóban felejtettem, mialatt beszaladtam valamiért a haveromhoz, azt az egyetlent, ami volt hozzá. Egyetlen kulcs működteti a gyújtást, nyitja a tanksapkát, a kormányzárat, az oldaldeklit, és a sisakzárat. Leszereltem a gyújtáskapcsolót, és elvittem egy zár-szerelőhöz, akik szabtak bele kulcsot, rögtön csináltattam három kulcsot is hozzá. Egyet otthonra, egyet a gyújtáskapcsolóba, egyet meg elrejtettem az akkumulátor alá, becsomagolva némi készpénzzel együtt. Ha kirabolnak, még mindig el tudom indítani a motort és lesz pénzem benzinre hogy hazajöjjek. Csak egy imbuszkulcs kell hozzá.
Nyeregtáskákkal lehet pakolni rá rendesen, a hátsó ülés fölé rögzítettem a hálózsákomat gumipókokkal, a tankra pedig egy átlátszó nejlon irattartót, amibe az autósatlasz kifénymásolt oldalait tettem térképnek.
Még korábban lecseréltem az olajat, de túltöltöttem, emiatt akadozva működött a váltó. Utána leengedtem a felesleget, és jobb lett. Valamit azonban biztosan elrontottam a túltöltéssel. A túra előtt még egyszer lecseréltem az olajat, voltak is benne fém szilánkok, de nem törődtem vele, csak beletöltöttem a friss olajat, most már a két szintjelzés közé. Sturgis-be még eljutottam 6 nap alatt, de visszafelé, Wyoming-i autópályán jövet hirtelen furcsa zajok jöttek elő a blokkból menet közben. Azonnal behúztam a kuplungot, és a motor leállt. Örökre. Soha többet nem indult be. Beállt a főtengely. Biztos vagyok benne, hogy az olajtúltöltéskor rontottam el valamit fatálisan. Pedig az olaj jó volt, mindig gyári Kawasaki olajat, vagy spéci Castrol motorkerékpár motorolajat töltöttem belé.
Vettem egy használt, öreg Ford Bronco-t ott fennt, Wyoming-ban, hazajöttem a kocsival, miután a csomagtartóba beleraktam a szétszedett motort. Otthon, New Orleans-ban elvittem a blokkot egy szerelőhöz, aki szétkapta és mondta, hogy új főtengely kell bele. Ez viszont a munkadíjjal együtt többe került lett volna, mint amennyit a motor ért volna. Ezért vettem egy másik, bontott blokkot az Ebay-en (500 dollár), otthon kicseréltem blokkot a lakásban, miután guberáltam egy szőnyeget valahol. A csere után az új blokk szerencsére beindult rendesen elsőre, de utána már nem is használtam. Lemostam a motort, felpolíroztam ahol csak lehetett, és az Ebay-en túladtam rajta egy hét alatt. Jó pénzért ment el, az egy évnyi motorozás összvissz 100 (egyszáz) dolláromba került.

Tuningnak ajánlom a fémhálós fékcsövet előre, a motordeklik, a szelepfedél és a hátsó fék felpolírozását, a hatlapfejű csavarokat minőségi imbuszcsavarokra lehet cserélni.

Hibalista

- Kilóméteróra-spirál
- Gázvisszahúzó-bowden
- Hátsó gumi
-

Ide hordtam szervizbe

D&L New Orleans. Csak a gyári alkatrészekért jártam hozzájuk, egyszer cseréltettem olajat, 40 dollárért, utoljára.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

én, magam

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 300
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (282 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.