A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa » 350 1973 (344)

350 1973 (344) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Legyen nálad szénkefe

Szöveges ítélet

Egyszer egy vasúti átjárónál várakozva azt vettem észre, hogy egy csúnyácska, közepes termetű eb a tehervagonok alatt acsarkodva figyel. Mikor a lomha tehetvonat utolsó kocsija is elcammogott előttem, a kutya egyből nekem rontott. Szegény Rigám az összes erejét bedobta, de így is legalább 200 m-en keresztül csattogott a vérszomjas - vagy csak a motorosokat utáló - állkapocs a lábam mellett. Ennek a kapuja előtt álló nagybátyám is tanuja volt, aki a rokonságnak hahótázva mesélte el, hogy mit látott. Ekkor elhatároztam, hogy olyan motort veszek, amelyikkel legyorsulhatom a motorosokra vadászó kutyákat. ´83-ban ez volt a legnagyobb köbcentis motor, ezért, és csakis ezért, erre esett a választásom. Mint később többszörösen kiderült, azért nem volt túl jó döntés. Az üzlet csak betette az első kereket (az anya meghúzására már nem futotta nekik), és bárminemű üzembehelyezés nélkül utamra bocsátott. Természetesen egy csepp benzint sem tettek bele, így egyenesen haza toltam. Édesapám gépszerelő volt (10 éves autógyári tapasztalattal [50-es évek, Rába), így "összerakta" a motort. Végre sor került az első körrökre is, de csak korlátozott lehetőségekkel, mert csak B kategóriám volt akkor még. A hangja meglepett, mert kísértetiesen hasonlított a Velorexre. Akkor még nem tudtam, hogy közös az erőforrás. Az A-s jogsi letétele után sokat motoroztam vele, önfeledten. Egészen odáig, amiíg be nem jött az a szabály, hogy a tompított fényszórót használni kell, folyamatosan. A villamos hálózata egyszerűen összeomlott, amikortól ezt bevezették. Ezt a motort - véleményen szerint - nem folyamatos "éjszakai" üzemre tervezték. 45W-os dinamója nem tudott megfelelni a 35W-os fényszóróégő, + a 2x 5W első-hátsó helyzetjelző, + műszervilágítás, + gyújtás adta terhelésnek, a többi + fogyasztást az akku látta el, aminek a töltésére már nemigen futotta. Városban azért, mert kb. 2000-nél kezdett tölteni, az alapjárat ettől alacsonyabb volt. Országúton meg 80-100 km folyamatos haladás után kilazult - kiolvadt - a szénkefe sodrott rézvezetéke, és elment a töltés. A kis 6V-os akksi - ha az ember nem vette észre pl. a nap miatt az egyre halványuló töltésellenőrző lámpát - hamar kimerült, és a motor - gyújtás hiányában - lerobbant. Ezért mindíg volt nálam (egyébként filléres) szénkefe, amit az aszfalton kellett méretre csiszolni, mert a kefe nem szorulhat. A szénpor, és a mosakodás hiánya miatt érdekesen nézett ki a kezem. Rettentő büszke voltam magamra, mikor az 1. Jawás sorstársamat kisegíthettem szénkefével (valahol Karcag felé), mitöbb, szegény nem nagyon tudta, mi a baj. Pesze, neki ez volt az első hosszabb útja. Ezt a problémát sosem tudtam leküzdeni, és tulajdonképpen meghatározta minden út hangulatát. Volt még benzincső repedésem, amikor legalább 10 L benzinem elfolyt, észrevétlenül. Szerencsére elég hosszú maradt a cső, a hibás részt egyszerűen leharaptam (Áttetsző műanyag cső).
Sajnos balesetet is szenvedtem vele (egyik megyeszékhelyen az emberke nem látott meg, így az elsőbbségem se nagyon hatotta meg, és oldalról nekem jött), a bukócső derékszögbe behajlott.
A fékek inkább lassításra szolgáltak, hiába volt elöl kétkulcsos (emelkedön viszont szinte lehetetlen volt első fékkel tartani a visszaguruló motort). A "Magyar" nyelvű használati útmutató ma már az interneten lenne, valamelyik vicces oldalon. Talán ilyenek voltak benne: A fékkulcs tengelyén lévő kis mutató fényképéhez tartozó szöveg: A kékek fékpofainok kepását mutatója:)
Az akkori viszonyokhoz képest viszont határozottan jól ment, de az üzembiztonsága csapnivaló volt.

Hibalista

- Akkumulátor, több marék szénkefe, első teleszkópok, izzók, stb.

Ide hordtam szervizbe

Hungaroszervíz. Igazából 1x járt itt, mikor a balesetem után megreparálták, kb. 11000 Ft-ért. (Előző évben 20404 Ft-ért vettem.) Szerencsére volt rajta Casco.

Értékelése: 4

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1983
Kényelem (5) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.