A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa » Babetta 1972 (49)

Babetta 1972 (49) 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Első motorom új élete

Szöveges ítélet

Ezen a motor tanultam meg motorozni 8 évesen, nagyapámtól örököltem. Egy sárga 207.500-as modell 1981-ből. Kb 10 év garázsban való porosodás után 2007 januárjában kezdtem el felújítani mindent rajta.

Az még hozzá tartozik a történethez, hogy azért megpróbáltam beindítani amikor megtaláltam:
-tettem bele új gyertyát,
-mivel tank nem volt rajta, ezért a benzincsőbe egy kis benzint,
-kicseréltem a hajtóműolajat
és a második próbálkozásra be is indult!! Hát ilyet én még nem láttam, és szerintem nem is fogok egyhamar. Ez a kis motor tényleg elpusztíthatatlan!

Ezek után kezdődött a felújítás:
-A motor teljes szétszedése a legapróbb csavarig
-Színhű festéket kevertettem (sárga, szürke)
-Összes festék lecsiszolása a vázról, sárhányókól
-Motorfelújítás: ezt nem mi csináltuk, de ezek lettek benne kicserélve: tűgörgők, főtengely, dugattyú, indító- és sebváltó pofák, szimeringek, tömítések, lánckerék, egyszóval szinte minden új benne
-Festés (na erre ráment egy hetem, legközelebb autófényezőhöz viszem)
-A vázat egy helyen meg kellett heggeszteni
-új kipufogó, kipufogócső, bowdenek, fékbetétek, tirisztor, nyereg, pedálok, pár műanyag alkatrész, izzók, egyéb

Összesen jópár nap ráment az összeszerelésre, mert sokszor előfordult, hogy le kellett gyártani egy csavart, menetet kellett vágni és meg hasonlók, de végül csak összeállt és megint működik hibátlanul! Ez persze nem azt jelenti, hogy úgy megy mint egy mai 50-es robogó, de a saját metetteljesítményét szépen hozza. Mondjuk azt azért nem tudom megérteni, hogy mit gondoltak a tervezők, amikor a fékeket méretezték, mert gyakorlatilag alig fognak, pedig új minden és be van állítva jól. Ja, és néha az is előfordult, hogy menet közben az első fékbowden kiakadt, és nem volt első fék, de ez csak akkor derült ki, amikor meg kellett (volna) állnom. Most egy rugó tartja a helyén az első fékbowdent.

Egy ilyen motort egészen más használni, mint egy mai modern járművet. Ezzel azért mindig történik valami: legutóbb a gázbowden meggondolta magát, és megszorult, ezért amikor elengedtem a gáztkart (mert meg akartam állni egy kereszteződésben az alig fogó fékekkel), még mindig csak menni akart a motor.. Otthon tank le, bowden olajozás, elvezetés, probléma megoldva (1 óra munka).

A motorral nem járok nap mint nap, csak nosztalgiából akartam felújítani, de nagyon szeretem. Állandó odafigyelést igényel használat közben is. Mindig figyelni kell/hallgatni, hogy minden renben van-e. Bárhova megyek vele kicsit motorozni, mindenki megnézi, meg akarják folyton venni, mutogatják a gyerekeknek, hogy “nézd kisfiam, ilyen volt apa első motorja”. De persze ez a Babetta nem eladó.

Összeségében egy nagyon kedves kis jármű. Úgy látom a karbantartás/szerelgetés egy véget nem érő folyamat lesz, de ez így van jól.

Itt kell megköszönjem Pintér János segítségét, akinek áldozatos munkája nélkül biztos nem tudtam volna felújítani a motort! Ő az, aki órákat töltött egy-egy csavar legyártásával, a karburátor beállításával, és minden problémával, ami felmerült a szerelés során. Mégegyszer köszönöm!

Hibalista

- Majdnem minden fel lett újítva.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1981
Kényelem (2) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 1 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.