A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

NC700X-XA-XD 

Az ítélet értékelése
5,0(6 db)

Nem mind arany ami fénylik

Szöveges ítélet

Sziasztok!
Mindenek elott a hitelesség kedvéért szeretném elmondani, hogy Londonban dolgozom motoros futárként inmáron 5.-ik éve. Az alábbi motorokkal dolgoztam:
-Yamaha Xj600 Diversion kb 90.000 megtett km
-Honda CB500 kb 25.000 megtett km
-Yamaha TDM850 kb 25.000 megtett km
-Honda XL1000 Varadero kb 95.000 megtett km
-Yamaha T-MAX XP500 kb 30.000 megtett km
-Honda FJS600 Silverwing kb 30.000 megtett km
-Honda NC700X XA-XD kb 40.000 megtett km
Az osszesen eddig megtett tobb mint 330 ezer kilométer, azt gondolom hitelessé teszi a "tartóstesztemet"
Tehát a motorról...2012 Október végén vásároltam Egy londoni Honda kereskedésbol újjonan. Mindezt rengeteg teszt leírás elolvasása, és természetesen tesztvezetés után. Miután ódákat zengtek a motorról a kulonbozo sajtó orgánumok, és a tesztvezetés is bejott, Ugy dontottem az automata - duplakuplungos verziót választom. Egy barátom, kollégám szintén vásárolt egyet, de O a hagyományos kuplungos fajtát.
A motort használva azonnal feltunt, hogy hasonlóan kényelmes az uléspozíciója, mint a nagy kedvenc Varaderonak. Maga a motor is hajaz erre az "adventure" megjelenésre, csak konnyedebnek tunik (az is). A szélvédelme pocsék, azonnal rendeltem egy magasított, túra plexit. A kormány - ulés - lábtartó pozició nagyon kényelmes motorozást eredményez, legalábbis eleinte...
A kormány egy picit szélessebb a megszokottnál, a kocsisorok kozott figyelni kell, de alapvetoen nagyon jól motorozható. A blokk 48 lóereje nem eget rengeto, de meglepoen nyomatékos, és rugalmas. Tobbszor okoz meglepetést a piros lámpától való indulásnál más motorosok számára. Engem nem zavart soha sem, hogy hamar leforog, 6500-nál tilt.
Autópályán jon elo a blokk "gyengesége".140-150 km/h-val kényelmesen utazik, e felett már szerintem erolkodik. A probléma a a 100-110 km/h-ról való gyorsítás, ez eltart egy ideig. A hangja egy nyitott dobbal már komoly, én ráadásul szeretem a kéthengereseket...
A fogyasztása - foleg e tulajdonsága miatt vásároltam - valóban fantasztikus. Elég nagy darab ember vagyok, és nagy doboz van mogottem, de 4.2 -4.5 l/100km-rel megelégszik. Még nem volt olyan motorom, ami 6 liter alatt evett volna futáros tempoban...Érdekes, hogy ha utom-vágom, akkor sem megy 5 folé, és ha óvatos vagyok, nem megy le 4 alá. A tapasztalatom szerint a hátsó doboz nagyon befolyásolja a motor viselkedését. Folyamatossan csokkentettem a doboz méretét - cserelgettem egyre kissebre, így lett egyre stabilabb a gép, csokkent a fogyasztása, nott a végsebessége.
Az automata - duplakuplungos váltót nem bántam meg, de nem vagyok maradéktalanul elégedett. A haver motorja amelyik hagyományos, sima kuplungos, jobban gyorsul és nagyobb a végsebessége, hiszen más az áttétele (ezt a gépkonyvben is ellenoriztuk és a hátsó lánckeréknek is más a mérete). De nem ez a problémám, hanem a kapcsolási térképe. "D" állásban indokolatlanul hamar felvált, akár kettovel is. A városban nem jó ha 6.-ban szerencsétlenkedik 2200-as fordulatnál, és hiába húzol egy kovéret, kelletlenul teszi a dolgát. Az "S-sport" állásban pedig átesunk a ló túlsó oldalára. Ha húzod, tiltáshatárig porog, de ha óvatossan kezeled a gázt, akkor is egy picit magas fordulaton dolgozik. Manuális módban érdekes módon engedi dadogásig porgetni, de mintha nagyobbat csattana, hangosabb a váltás.
Úgy hogy én zongorázom egy kicsit...Inditás után azonnal sport mód(kétszer kell nyomni az eloválasztó gombot)ezután pedig kettes-háromas után vagy belepiszkálok manuálisan ha engedi(fordulatszám fuggo) vagy át teszem manuálisba. Ez így kicsit macerás,de már megszoktam.

Az elso tíz ezer kilométer problémamentes volt, hiszen milyen is lenne egy új Hondán. A gyári lánc 10.000 kilométernél - folyamatos ápolás ellenére is kezdte megadni magát. Miután olvastam, hogy Észak Amerikában visszahívási akció volt lánc szakadások miatt, visszamentem a vásárlás helyére, és kaptam egy másik láncot ingyen. A Havernak szintén megjelent ez a probléma.
Ujabb tízest beletettem, amikor azt vettem észre, hogy picit "nyúlik" a motor, már nem olyan feszes,tipp-topp, mint pár héttel korábban. Az ulés is kezdett egyre kényelmenetlebbé válni, kezdtem kiulni. Azt vettem észre, hogy a muanyag elemek nagyon érzékenyek, hamar mattulnak, karcolódnak (mint a T-max-nál). Még viccelodtunk is, reméljuk nem "hétfon reggel" rakták ossze a szakik. A kolegám dobbenten cserélt elso kerékagy csapágyat és kuplung bowdent 25 ezer kilométernél.A Hondánál "súgott" az alkatrész értékesíto, hogy ezek nem egyéni problémák, más futároknál is jelentkeztek. Nem ehhez a Honda minoséghez voltunk hozzá szokva. A Varaderoba kozel 100 ezer kilométert porgettem bele 1.5 év alatt, majd egy alapos mosás után szinte úgy nézett ki, mint amikor megvettem. Egy másik kolegám 220 ezer !!! kilométert tett egy cb500F-be, és csak utána kezdett nyugos lenni a kicsike.
Londonban, ha a kaja kiszállitókat is ide vesszuk (125cm3)TOBB EZER motoros futár dolgozik. Szerintem 90% -uk Honda, a nem saját tulajdonú - céges motorok 100%-a Honda.

Az alkatrész árak atlagossak, a motor átgondolt tervezésu, konnyen szerelheto. (Nem úgy mint a Yamaha - saját tapasztalat- sírba kergetett egy sima akumlátór csere is, tobb yamaha modellel volt dolgom)

Nem a Hondánál szervízeltetek a horribilis árak miatt, így nincs is garancia a gépre. De hát minek is, hiszen ez egy HONDA! Legalább is azt hittem!
Mindig betartom a szerviz ciklust, sot nem hiszek - nem merek hinni a 12 ezer kilométerenkénti olajcserében, így mindig 8 ezrenként dobjuk bele a friss olajat, szurot. 32 ezer kilométeres olajcserénél a haver aki cserélte az olajat, szólt hogy nézzek már bele az edénybe, mert O fémreszeléket vél felfedezni, nem is keveset, amelyek nem mágnesezhetok, tehát aluminium vagy mi. A kezdeti ijedtség után úgy dontottunk, bele a friss olaj, és 5-600 kilométer után ujjabb csere, hátha az edény volt koszos amibe leengedtuk, habár mindketten emlékeztunk rá, hogy tiszta volt. Az azt koveto gyors olajcsere megnyugtatott, nem volt semmi látnivaló az olajban.

A kovetkezo pofon a 35 ezer kilométernél elájuló hátsó rugostag volt. Az osszes olaj kijott, Igy dolgoztam 3 napig - Eletveszély - de menni kellet!
Ahogy említettem túlsúlyos vagyok, és elozo hétvégen volt egy tengerparti kirándulás gyermekeim édesanyjával a hátam mogott, ami ugye már 3 személy :), de volt már ilyen máskor is. (A csajom egyébként panaszkodik az utasulésre,kényelmetlennek mondja. Visszasírja a Varadero-t, és nyaggat is miatta.) Ez egyértelmuen abnormális. Mindent elmond, hogy a Hondánál a garancia hiányának ellenére, méltányosságból kicserélték nekem a szervízukben ingyen. Ujabb "súgás": "Tegnap volt bent egy másik futár, ugyan így járt"
Néhányszor (3x eddig) elofordult reggelente, hogy a kotelezo bemelegítés után elindulva, nem váltott fel a valtó kettesbe, egyszer pedig napkozben nem váltott 3.-ból semmilyen irányba, és egy piktogram villogot a fokozat kijelzo helyén. A nagy ijedtség után rajottem, hogy szoktam látni ezt a piktogramot, amikor az oldaltámaszt elfelejtem, és megpróbálom sebességbe rakni. Tehát elobb -utobb az a mikrokapcsoló, az oldaltámasznál meg fogja adni magát!

Az ulés egyre kényelmetlenebb, már a nap végére mintha egy darab fán ulnék.

Es eljott a 40 ezres szervíz ideje - újabb UFO -azonosítatlan repulo (lebego) tárgy - az olajban. Haver megjelenik, és kozli, hogy az O motorján kuplungot kell cserélnie 35 ezernél.

Puffff - megszuletett a nép, vagyis az Én ítéletem, ami hasonló mint a T-max-é:
Ha valaki normál felhasználó, és évi pár ezer kilométert motorozik, annak lehet idelis választás. Aki tobbet megy és kíméletlenebb a géppel, annak nem ajánlom. És Én is tapasztaltabb lettem: nem veszunk vadonat új konstrukciós motort az elso gyártási évben, számottevo tapasztalat hiányaban. A gyártóknak meg el kellene gondolkozni, hogy a tesztpilóták helyett, akik szerintem nem mennek eleget, inkább a futárokkal kellene MEO-ztatni a gépeket. Az az igazi próbatétel...

Hibalista

- Gyári lánc 12.000 km-ig bírta az elvárt minimum 25.000 helyett. "Visszahívási" akcióban cserélve.
- Hátsó izzó kétszer, elso izzó egyszer cserélve.
- Hátsó rugóstag teljesen KO...osszes olaj kifolyt belole 35.000 km-nél "méltányosságból" cserélve.
- Ulés teljesen "kiulve", mintha egy darab fán ulnék.
- Fémreszelék az olajban....
-

Ide hordtam szervizbe

Olajcsere, fékbetét csere saját magam, hozzáérto barátok segítségével...valójában a hozzáértok csinálják na...koszonet a Balogh testvéreknek!!!

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (4) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1025 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.