Megbízható hosszútávfutó
Szöveges ítélet
2000-ben vettem újonnan. Dilemmáztam ez és a Varadero között, de rábeszéltek. Eleinte féltem a teljesítményétől, de hamar rájöttem, hogy remekül kordában lehet tartani. Az üléspozíció nem a legkényelmesebb, de megszoktam. Olyannyira, hogy napi 1000 km. nem okozott különösebb megterhelést. A rekord 1500 km./nap. A szélvédelmével nem voltam kibékülve, de ezen segített egy túraplexi, amit az Ausztriai Louis-ban vettem. Így már nem okozott gondot a nagy tempó. Jellemzően ritkán mentem 180-nál gyorsabban huzamosan, mert ilyenkor jelentősen megugrott a fogyasztás. Konkrétan 8-l. Ez alatt 6,5l.
A legtöbb amit sikerűlt kihoznom belőle, az 9l. volt. Szerintem ez sem borzasztó ahoz képest, hogy 200 alá nem igen ment a mutató az M-3-on. Füzesabonyig. (Nálam az óra 295-öt mutatott.) Hosszútávon mégsem kifizetődő, mert a megnyert időt elpazarlod a tankolással. Szoval az ideális utazótempó 140-160-közt bizonyult.
A hátsó gumikat 10 000-12 000-enként cseréltem kíméletes gyorsítások mellett. Az AVON Azarró nekem bejött. Tartós, és tapad, bár sok rosszat hallottam róla. A láncszettet 25 000-ként cserélgettem.
Szóval a moci csak ment és ment éveken át. Az olajszintet én sem ellenőrizgettem, mert nem mutatkozott mérhető olajfogyás. 50 000-nél kicseréltük a vezérműláncot, mert 4000-es fordulat környékén kicsit hallatta magát. A szerelő szerint nem lett volna indokolt, de a rendkívül csendes blokk mellett zavart a hangja.
Szakszervízbe sosem voltam vele, mert nagyon drágának találtam, és minenhol csak az átverésekről hallottam. (mostanában meg is tapasztaltam, de ez egy másik történet.)
Szóval Vörösvárra jártam a Gáborhoz, akivel mindent elvégeztünk, amit a használati útmutatóban feltűntettek. A szelephézagokhoz sosem kellett hozzányúlni, még 100 000 km. közelében is gyári értékeken voltak.
60 000 km. környékén kicseréltem az első villarugókat, és a hátsó rugóstagot, (Willbers) mert úgy éreztem, hogy már nem a legjobb a működésük. A gyanúm beigazolódott, a motort mintha kicserélték volna. Sokkal jobb lett az úttartása nyújtott gyors kanyarokban, és a rugózás is komfortosabb lett. A cserét egyébként mindenkinek ajánlom!! (ezeket megtartottam, ha valakit érdekel! villteksz@invitel.hu)
Legfőbb negatívumként a motor súlyát tudnám felhozni. Nahyon nehéz tologatni, oda kell figyelni, hol parkol le az ember.
A motort végül azért adam el, mert kíváncsi voltam a másik nagy kedvencemre, a Varaderóra. Az új motor teljesítette a hozzá fűzött elvárásaimat, már bele is tekertem vagy 20 000 km-t, de én azt mondom, hogy a sornégy az igazi.
Ha kidobnák az XX frissített változatát, gondolkodás nélkül beleugranék. Sajnos erre nem sok reményt látok.
Hibalista
- 50000 km-nél vezérműlánc. Ezen kívül csak a kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
GTS motorszervíz, Pilisvörösvár
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 98000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |