A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

CB500F 

Az ítélet értékelése
5,0(5 db)

Igénytelen és mutatós

Szöveges ítélet

A motort jó néhány kisrobogó és egy CBF125 után szemeltem ki 31 évesen, betartva a fokozatosság elvét.
Sokat olvasgattam a teszteket, amit lehetett (írásos formátumot és videót) felkutattam, hogy okosabb legyek. Pörgős kéthengeres blokk, közvetlen befecskendezéssel, kellemes fogyasztással és -véleményem szerint- vállalható teljesítménnyel, akár 2 személy részére is.
Szeretem, nem bántam meg a vételt, pedig voltak bőven, akik mondogatták, hogy ez kevés lesz, kinövöm hamar, stb.... Nos, nem így lett és nem is lesz így. Higgadt vérmérsékletű autós és motoros vagyok, nem szaggatom az istrángot és vigyázok a dolgaimra.
Piros-fehér színben választottam, élőben nagyon tetszett, papíron és számítógépen nem érdemes nézegetni, ott nekem a fekete volt a nyerő először, de a valóságban nagyon nem tetszett, ráadásul mint motoros, nem árt, ha jobban kitűnik az ember a forgalomban.
Mint a legtöbb dolog, amiről írok most, az is mind-mind relatív. Ez csupán az én szemszögemből mutatja be a motort, mennyire felel meg az én elvárásaimnak.

Kényelme egész jó, két személlyel sem kell 100 km-nél hamarabb megállni, egyedül pedig leseggelek vele 200 km-t is. A hosszabb utakról majd az idei év után tudok nyilatkozni.
Kormány, pedálok, minden nagyon jó helyen van az én 170 cm-emnek, kényelmes testtartást tesz lehetővé, bár telitalppal nem érek le mindkét oldalon, ez nem a motor hibája.
Azért tologatni óvatosan, mert 192 kg nem olyan kevés.

Teljesítménye számomra bőségesen elegendő. Bár korlátlan jogsim van, ez a motor pedig az A2 jogsisok felső határa, (48 LE) én eddigi tapasztalatom alapján ahhoz bőven elég, hogy hosszú távon 100-110-es tempót menjen az ember két személlyel is.
Többel egyrészt azért nem érdemes, mert bár menne ez 188-ig is, de 110 felett kezd zavaró lenni a menetszél, 130 felett pedig már nem is élvezetes annyira a motorozás, csak arra figyel az ember, hogy már kiment a vér a kezéből, annyira szorítja a markolatot. Hiába, naked bike, nincs szélvédelem.
Másrészt pedig ugyebár itt vannak a hiper-szuper traffipaxok és "kapuk", szerintem nem érdemes kockáztatni, már a motoros sem ússza meg... :(

A gumikkal maximálisan elégedett vagyok, nem gondoltam volna, hogy ilyen jó minőségű radírokat tesznek egy relatíve "olcsó tömegmotorra".
Összességében az összeszerelés minősége nagyon rendben van, hiányolom a középállványt és hátsó sárvédő sem jár alapból, ezek extrák sajnos, amiért kemény forintokat kell leszurkolni, ha szükségünk van rá. Sárvédőt alkudtam rá, középállványt nem, de kapott egy hátsó emelőt.

Az első szervizig óvatos voltam, sőt még utána is 1-200 km erejéig, aztán már nem bírtam és kicsit jobban próbálgattam az erejét. Nagyon pörgős, semmelyik fordulatszám-tartományban nem okoz meglepetést, egyenletesen adja le a nyomatékot végig. Én úgy gondolom 6000 fölé már nagyon felesleges hajszolni, 3-6000 között él igazán és akkor a fogyasztása is remek. 4 liter fölé nem nagyon sikerült vinni még.
ABS-re nem volt szükség, de megnyugtató, hogy van. Fékek nagyon jól fognak, a hátsót érhetné kritika ugyan, mert elég erős a nyomáspontja, de ellensúlyozza az első fék, amely nagyon szuper és jól adagolható.

Kapott egy Bodis dobot (érdemes egy kipufogóra beinvesztálni, a gyári hang nulla) és Givi dobozszettet, így remélhetőleg most már nagyobb távlatokat is meg tudunk majd tenni.
Sajnos a tavalyi év rosszul alakult és kevés idő jutott a két kerékre, idénre (2016) már megvannak a hosszabb utak tervei, a rövidebbeknek meg nem kell terv :)
Egyébként az egyik külföldi vásárló oldalon rengeteg kiegészítő és kütyü kapható hozzá a hazai áraktól olcsóbban.

Szervizek korrektek, gyorsak, cserébe kicsit drágák, de lehet csak az én vidéki pénztárcámnak.
Amíg megengedhetem velük csináltatom, én máshoz értek jobban.
Az biztos, hogy karbantartása, ha valaki a gari után maga csinálja, filléres tétel.

Külsőre nekem nagyon tetszik, kicsit agresszív a fejforma és a hátul 160-as gumi is rátesz, pláne ebben az A2-es kategóriában. Eltalálták a tervezők, az biztos, már jó néhányat láttam itthon is.

Megválni jó ideig nem szeretnék tőle, ha egyszer mégis csere lesz, akkor az NC családból talán az X verzió, de addig még nagyon sok víz fog lefolyni a Dunán.

Frissítem, ha vége a szezonnak.

Hibalista

-

Ide hordtam szervizbe

Dream

Nagyon korrektek, gyorsak, precízek, lemosva kaptam vissza a motort. Azért csak 9 pont, mert drágák.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? CBF125 Következő motorja? NC750X
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1023 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.