A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » PCX 125 (124 cm3)

PCX 125 (124 cm3) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Hibátlan ingázó

Szöveges ítélet

Elővárosi forgalomban egerészni egyszerűen nekem nem megy át, így döntöttem egy használható robogó mellett. Először használt 250-400 köbcentis gépekben gondolkodtam, de hamar be kellett látnom, hogy az alig pár éves, megkímélt, rendszeresen szervizelt típus nálunk nem létezik. Olyat szerettem volna, ami még nem maxirobogó, hogy könnyebben elférjek vele a kocsisorok között, viszont az ülés alatti rekeszről sem akartam lemondani. Ebből a fajtából, ha van, akkor az viszont messze nem az az árkategória, amiben én gondolkodtam...
Egyre szimpatikusabb lett a 125-ös, mondván, ha a B125 kezdeményezés egyszer révbe ér, akkor a barátnőm is vezetheti majd. (ez időközben be is jött)
Elsősorban munkába járás, városi rohangálás, mindenféle intéznivaló gyors megoldása a feladata. Hétvégi túrázásra van nagy motor, így a vegyes használat nem volt szempont.
Kinézetre szerintem modern, az én ízlésemnek pont megfelel. Lehet stílusban a retro vonalon mozgó vespa mostanában mindent visz, viszont ez az árában is bőven benne van.
Vásárlás előtt volt lehetőség kipróbálni, így teszteltem egyedül, illetve 2 személlyel is, különös tekintettel az emelkedőkre. Attól tartottam ugyanis, hogy a teljesítménye nem lesz elegendő, hogy kulturált tempóban felvigyen. Pozitívan csalódtam, így eldőlt, hogy ezt a típust választom.
A kezdeti ismerkedés utáni tapasztalataim:
Nagyon jól fordul, könnyű terelgetni. Először aggódtam a vékony gumik miatt, de az irányíthatóság szempontjából kifogástalan. Jó úton élmény menni vele, de ha sok kátyúval találkozik, akkor különösen 2 személynél a hátsó rugóstag gyakran koppan. Mivel rendszerint egyedül használom, így nálam ez kevésbé negatívum.
Kényelmi szempontból nekem bejön (188 cm magas, 88 kiló vagyok) Szeretek kényelmesen ülni, ezért az olyan robogókat kedvelem, ahol a hosszú lábaim elférnek, nem verem be állandóan a kormányba, és van lehetőség fészkelődni az ülésen, nem túlságosan rögzített az üléspozíció. Ebből a szempontból a PCX egész kultúrált, viszonylag jól hátra lehet csúszni rajta. Az ülésen lévő pukli eleinte szokatlan volt és feleslegesnek éreztem, de pár nap alatt meg lehet szokni, nagyon nem korlátoz be. A lábtartó egész hosszú, szal lehet közel nyújtott lábbal is utazni.
A teljesítménye szerintem ideális. Volt olyan, hogy azt gondoltam elkelne egy 250-es is, mert néha nem eléggé dinamikus, de ha azt nézem, hogy a forgalom hozzám képest mennyivel lassabb, akkor igazándiból ez nem releváns. A kocsikat mindenképp lehagyom, a 100 körüli végsebesség mindenhova elég. Ha erősebb lenne, csak agresszívabban vezetném, nagyobb lenne a sebességkülönbség köztem és az autók között, ami előbb-utóbb megbosszulná magát. Jól van ez így.
Nekem a 70-80 körüli tempó a kényelmes, efölött a menetszél kezd erősödni, és jobban kell tartanom magam derékból, ami hosszú távon fárasztó. Valószínűleg nagyobb plexivel ez orvosolható, én nem megyek sokat 80 fölötti tempóval, így engem nem érdekel.
A tároló rekesz kellemesen nagy, egy félig nyitott bukó elfér benne, de a teljesen zárt sisakom már határeset.
Kaptam hozzá gyári lábtakarót, amit egy pánttal lehet derékra csatolni, nem kell a motorhoz rögzíteni, egy mozdulattal levehető. Használtam a motort hidegben is (2-3 fok), és a kis készség nagyon hasznos. Nem kellett külön motoros nadrágot húzni.
Fogyasztása nálam 2,4-2,6 liter körül mozog, a gyár által reklámozott 2,1 szerintem csak akkor tartható, ha az ember nem lépi át az 50-60 km/órás tempót.
Fenntartási költségei minimálisak, a kötelező biztosítás asszem 7-8.000 körül van évente. Kötelező szervizen kívül nem volt eddig semmi gondom bele, de egy majdnem új gépnél ez minimum elvárás.
Összességében nagyon elégedett vagyok vele, az ingázásra, városi forgalomra ideális.

8000 km-hez közeledve és két távlatából a véleményem még mindíg tartom: kényelem, üzemeltetési költségek és teljesítmény tekintetében ingázásra, városban rohangálásra ideális!

Hibalista

- undefined

Ide hordtam szervizbe

Honda Dream Kötelező szervízen kívül nem volt még semmi javítani való.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? R 1200 GS Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1023 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.