A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Cbf 250 2004 (249)

Cbf 250 2004 (249) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Brazil bájk

Szöveges ítélet

Alapvetően egy jó képességű motor ez, néhány megdöbbentő minőségi problémát, kókány megoldást leszámítva jól összerakta a "brazil gépsor".
(Brazíliában, Manausban, az Amazonas partján gyártják, jórészt "helyi összetevőkből", ott, ahol a Yamaha YBR 250-et is.)

Az üléspozíció nekem országúti tempónál nagyon kényelmes, városban kissé túlságosan lejt a nyereg előrefelé. Kellemesen nagy felületen fekszik föl az ember feneke, több 100 km után sem zsibbad el rajta. Semmilyen sebességnél/fordulatszámnál semmi vibráció nem jön át a motorról, erről egy kis kiegyenlítő excenter gondoskodik, és a lábtartók is vastagon párnázottak.
Sajnos a tükröket csak úgy tudom beállítani, hogy ideális esetben a látómező kb. felét
kitakarja a könyököm. :(
Ragasztottam az eleve "kitakart" részekre egy-egy aszférikus kiegészítő tükröt, így
legalább könnyebben észreveszem a holt térben mellettem haladókat is, és kevesebb látszik a könyökömből.
Érdemes pótolni az első villaszár koszvédőjét is, gyárilag semmi sincs rajta. (Bezzeg az MZ-n...!)

A motorja strapabírónak tűnik, 2,8-4,1 közti fogyasztással, kb. 120 kph
végsebességgel és 11 mp-es gyorsulással bír. Az utazó sebessége 80-90 km/h között van, ilyenkor a
fordulatszám 6ezer körüli, és abszolút rezgésmentesen jár. Ezt két személlyel,
csomaggal is szereti. Kb. 100-110 fölött már érezhetően erőlködnie kell.
Országútra optimális, de autópályára kevés. A benzintank effektíve 18 literes, szóval 500 km-ente szoktam tankolni. A benzinszintjelző igen pontatlan, kb. féltankig telit jelez, aztán gyorsan behozza a "lemaradását". Így aztán annyira nem bánom, hogy nem vákumszelepes a benzincsap, hanem kézi, és van rajta tartalék állás!
A zöldek kedvéért: szabályozatlan katalizátor van rajta, amihez alapjáraton extra friss levegőt ereszt a kipufogócsőbe. Így teljesíti az Euro 2-t. És nem büdös.
A vonóerő már-már unalmasan lineáris jellegű, jól tervezhető. Meglepetésektől
mentesen húz leszabályozásig. 3000 alatt és 9000 RPM fölött nem érdemes hajtani. A motorfék-hatás jó erős, valamennyire adagolható
is, elég keveset használom a fékeket rajta.

Apropó fékek: szerencsére a hátsó fék mechanikus dobfék, így teljesen problémamentes. Nem úgy az első! A
féktárcsa valahol 10 és 13 ezer km között úgy fölhullámosodott a nagy semmi használatra, hogy síkra
kellett köszörültetni a sikeres műszaki vizsgához! Egyébként rángatott mint a fene. Nem ezt várnám egy Hondától. A tárcsa cseréje gyárira laza 72 ezer
Ft + munkadíj lett volna ... nagyon súlyos.

Nagyon könnyen jár a hatsebességes (!) váltója, eddig komolyabb probléma nem
volt vele, de néhányszor már előfordult, hogy ha egyszerre sok fokozatot kellett
visszaváltani, akkor egy-egy fokozatot csak másodjára vett be. Állítólag egy kis
rugó fáradása tehet róla, aminek a cseréjéhez viszont nem elég leszedni egy
oldaldeklit.

Megjártam a Givi topcase tartókonzoljával is, mert hiába echte Honda gyártmány az is, az egyik hegesztés mentén eltört. Pedig nem szoktam cementet vinni benne, a sisakomon kívül mást nem tartok benne. Sebaj, meghegesztettem. De aztán meg a vázon levő tartófül tört le, amihez a tartókonzol kapaszkodik! Azt is jól bevasaltam, megerősítettem, visszahegesztettem, és persze a túloldali párját is, preventíve. Azóta kuss van.

Az alkatrész listaáraknak utánanézhetsz ezen az oldalon:
http://www.oemmotorparts.com/oem4.asp?M=Honda&T=CBF250&Y=2004&L=HO-CBF2504
Az itt található árak (sajnos) elég jól lefedik a magyarországi
márkaképviseletek által mondottakat. Egy láncszett cserét kb. 20 ezer Ft-ból lehet megúszni, márkaszervíz rezsióradíja 5 rugó, egy 12-ezres szervíz tokkal vonóval 12 ezer HUF volt Halason. (Ilyenkor szelephézagot is állítanak.) Sajnos a szervízhálózat nagyon gyér, cserébe drága és lassú. Viszont jól dolgoznak.

Volt a típushoz egy visszahívási kampány, amiről a hazai márkaszervízek nem tudnak, a Honda Magyarország pedig tagadja:
http://www.dft.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/expand.asp?uniqueID=09665FAF740F41658025703B0036DDD3&freeText=Blank&tx=
A lényege, hogy ha sokat használjuk nedves-sós környezetben a motort, akkor a gyújtótrafó vasmagja berozsdásodik, és néha kihagyhat a gyújtás emiatt.

Itt megtalálható hozzá a szerelési kézikönyv, pocsék angolsággal:
http://grantward.wordpress.com/honda-cbx-250-twister/

Hibalista

- féktárcsa - fölhullámosodott, síkra kellett maratni - - kapaszkodó-tartó fül a vázról letört - vissza kellett hegeszteni - - 18-20 ezer km táján a szívató veszített a hatásosságából, hidegen nehezebben indul, és sokat kell játszani a gázzal, hogy ne fulladjon le melegítéskor - - 22ezer km-nél kipuff. szelephézag nyomtalanul eltűnt

Ide hordtam szervizbe

Iron Motors

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 7000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? ETZ 250 Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1025 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.