A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Cbf 1000 Abs 2006 (998)

Cbf 1000 Abs 2006 (998) 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

CBF 1000 F: Bee, az aranyos méhecske

Szöveges ítélet

Már jó ideje Hondákat űzök mind motor-mind autó téren teljesen elégedetten. Ezelőtt egy ’95-ös 900 RR-em volt aminek az erejét már ritkábban használtam ki, és inkább csak túrázgattam vele ezért cserélni akartam. Mivel nem csalódtam benne, így ismét Hondát akartam. A 2004-es 600RR és 1000RR is nagyon tetszett, de túrára nem igazán valók 2 személlyel.

Aztán megláttam őt a neten. Az előbb emlitett motorok első lámpáit örökölte valamint az 1000-es átdolgozott blokkját. Bújtam az összes tesztet, leírást, bármit amit találtam róla. Mivel ez 2010 telén volt, használt motor még nem volt belőle. Az az igazság, hogy a pesti szalonban sem volt , így látatlanban vettem meg, de kicsit sem csalódtam. Sikerült megegyezni egy kedvező árról és felszereltségről: 3 színrefújt gyári doboz tartókkal, markolatfűtés, valamint ebben széria a középsztender, és a kombinált ABS-es fékrendszer.

Az első 1000km-t nagy figyelemmel tettem meg, gondolován a későbbi gondtalan km-ekre. Az első szervizkor cseréltek olajat és olajszűrőt. Ennek a típusnak 12ezer km az olajcsereperiódusa, de én évente cserélek benne kb. 6ezrenként. Az első két évben belement 18ezer km és ekkor kellett cserélni a gyári Bridgestone gumikat. Ezeket Michelin Pilot Road-ra cseréltem, érezhetően máshogy ment a gép a két komponensű gumikkal. Sőt amíg a gyári gumikkal futott, a kormányt elengedve ide-oda járt a kormány. Ez a gumicserével megoldódott.
Azóta csak olaj, olajszűrő, és láncápolás volt. A láncszett még kb. 15ezret biztosan elmegy, a fékbetétek pedig félig sincsenek elkopva.

Jelenleg 35 ezer km van benne.

Telente kivonom a forgalomból, amivel sokat tudok nyerni a teljesítmény adón, amiből a káprázatos útjainkat építik-szépítik...

A műszerfalon van fogyasztásmérő, ami pontosan mér. A fordulatszámmérő középen egy nagy analóg óra, ami nekem nagyon bejön. Amit nagy hiányosságnak gondolok, az az, hogy nincs vízhőfok kijelző. Csak egy piros led van ha gond lenne... Így vettem bele egy olajhőfok mérőt, amit az olajbetöltő sapka helyére kell tenni. Mindig ezt nézem, hogy mikor lesz üzemmeleg a motor és csak ezután húzom neki.

Az üléspozíció nekem megfelelő, de ezt három szintben lehet állítani is, ahogy a plexit is. Szélvédelem megfelelő, egy magasabb plexivel még jobb lehetne. A gyári kipufogóval elég halk, de egyenlőre nem tervezem a cseréjét, mivel ebben van egy power szelep, ami pont középső tartományban teszi erősebbé a gépet, én meg azt használom gyakrabban.

A motor nagyon nyomatékos, gáz nélkül is felgyorsul 50-ig úgy, hogy közbe 6.-ig felváltok. Az ereje nekem elég, lehet vele rendesen haladni, előzéskor nem kell váltogatni. Végsebesség nekem 246 volt, 220ig jól gyorsul. 5 ezres fordulatnál azonban egy kicsit rezonál, ami pont 130-as sebességnél van.

Az ABS rendszer szuper, akármekkorát fékezhetek, baj nem lesz. Egy baj azért van vele, túl könnyű megszokni és észnél kell lenni ha olyan motorra ülök át amin nincs ABS.

A tankja jó nagy, 20 literes és túratempóban (szabályokat betartva) kb. 4,2 liter/100km a fogyasztás. A legmagasabb fogyasztás sem volt eddig 6 liter/100km fölött. Miskolról Sopronba simán elmentem autópályán egy tankkal (két személy+3 doboz csurig rakva). Napi 800 km menet azért már fárasztó, de kibirható.

Ha egyszer beindítom, minimum 100km-ert megyek vele, még most is olyan jó vele menni, mint mikor megvettem. Nem is tervezem a cseréjét még jó pár évig.

Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a gépet, aki szeretne egy kezes, viszonylag erős túramotort, amire nem kell vagyonokat költeni. Az árát elég jól tartja, jelenleg is kb. 2 millió ft-ért mennek.

Hibalista

- Csak olaj és olajszűrő, valamint gumi kellett rá.

Ide hordtam szervizbe

pesti Honda márkakereskedés. A munkát jól elvégezték, bár csúnya lett volna, ha még az olajcserével is meggyűlik a bajuk. Kétszer vittem ide garanciális szervizre.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

A garancia lejárta után én csináltam meg azt, amit előír a használati útmutató.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? CBR900RR Következő motorja? még nem gondolkozok váltáson
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1023 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.