A KIS fenevad
Szöveges ítélet
A motort újonnan vettem a Ceglédi T.S. Integral-ból. Bejáratásnál nagyon kíméltem, nem 1000-en, hanem 1600km-en járattam be, érezhető is a különbség a tesztmotorhoz képest. Alulról sokkal jobban húz, nem kell állandóan 7000 és 10000 között pörgetni, hogy elég jól menjen, gyorsuljon, 3000-4000-es fordulattól kezde elég nyomatékos. Szerintem nagyon jó sikerült bejáratnom, ezért le is szeretném írni, hogy szerintem hogyan érdemes, a legjobb teljesítmény és tartósság érdekében járatni a kicsikét. Az első 200km már döntő lehet a motor további életében. A legjobb városban, változó fordulaton, sokat váltva használni, max. 5000-ig pörgetni. Az első 200-as után, 500-600km-ig lehet apránként
emelve a fordulatot, 5500-6000-ig pörgetgetni, kicsit intenzívebben gyorsítani, sokat váltva, szintén városban. 600-1000km-ig lehet kicsit nagyobbat ugrani a fordulatemeléssel, de csak fokozatosan itt is. 1000km környékére, ha elérjük vele a 8000-es fordulatot, az jó. Ilyenkor már lehet vele közútra is kimenni, kicsit hosszabb ideig viszonylag magas fordulaton tartani. Az 1000-es szervíz után, 1300km-ig ne forgassuk tovább 8000-nél. 1300-1500km-ig nagyobb lépcsőkkel el lehet érni a 10000-es fordulatot, de nem kell állandóan eddig kipörgetni. 1500-1600km között már szinte teljesen kihasználható a motor, de tiltásig ekkor sem kell még forgatni. 1600 után, már lehet akár teljes gázt is húzni, és próbálgatni a végsebességét. Akik nem bírják ki, hogy ne húzzanak neki kopp gázt, és ne pörgessék 10000-ig, legalább az első 1000-es alatt, azokank üzenem, hogy csak egyszer kell bejáratni, utánna lehet nyúzni:P. Nekem ilyen bejáratással, jól meghajtva kb. 2,5 litert eszik, és sokkal jobban érezhető a nyomaték benne, mint a tesztmotorba. A váltója nagyon finom, könnyen kapcsolható. Az erős szembeszelet, oldalszelet nem szereti. Fékjeit szintén járatni, koptatni kell, erre a legjobb módszer: jól felgyosulni, kuplungot behúzni, és csúsztatni sokáig az első és hátsó féket, egyszerre is, meg külön-külön is.
Az előző 125-ösöm, CG 125, nagyon kevéske volt, nem nagyon ment, fékjei, lámpája se volt az igazi. 100-ra 27mp alatt kúsztatta fel a mutatót, ahhoz képest a kis CBR versenygép:D
Én nagyon meg vagyok elégedve vele, olcsón fenntartható, lámpánál a bmw-s nagyot néz, mikor én már átértem, ő meg csak épp a kereszteződés közepén jár:D
Azonak ajánlom ezt a kis mocit, akik viszonylag olcsón akarnak motort venni, olcsón fenntartani azt, és sokat motorozni vele.
Városban mindenki megnézi...:P
Hibalista
- Semmi hiba nem volt eddig szerencsére.
Ide hordtam szervizbe
T.S. Integral
Cegléd, Mária út 32.
Nagyon rendesek, gyorsak, és ígényes munkát végeznek, nem piszkolják össze a motort, és vigyáznak is rá.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1800 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |