Nekem már nem kell semmi!!!
Szöveges ítélet
Mindenkinek vannak álmai. Ezek vagy beteljesülnek, vagy beteljesítjük magunknak vagy bár megtehetnénk de meghagyjuk álomnak vagy soha a kanyarban sem vagyunk hozzájuk. Gyerekként a 4 hengeres krómtól csillogó nagy japán blokkok mindent vittek. Majd jött a rockzene, az ezzel járó életérzés és belerobbant a MOTOR is. Irgalmatlan vasak, fejletépő hang, semmihez nem hasonlítható megjelenés. A nyálcsorgatásfaliposzterbambulásácsingózás lehetőségein kívül körülbelül az álmodozás maradt, arról hogy milyen lehet egy ilyen gépsárkányon feszíteni, egy egy gázfröccsel az utca népét pucérra vetkőztetni és a kirakatba ugrasztani, a végén lobogó hajjal elgurulni a naplementébe. Motoros jogsi lett, motorok is lettek, taknyolás is megvolt de a Harleyzás lehetősége továbbra is a vágyálom páncélszekrényének mélyén csücsült. A motorozás ilyen-olyan okokból elmaradt, az evolúcióval ellentétes irányban a kétkerékből négykerék lett és az egész megrekedt a beszélgetések és sóhajtozások szintjén. Mi sem természetesebb hogy ezt még mélyebbre lökte a vérvonal továbbfolytatásának története (feleség, gyerekek) ahol a motorozás puszta említése is már a hazaárulás/felségsértés/családirtás köztörvényes bűncselekmény hármas kategóriájába esett és a büntetési tétel sem volt sokkal alacsonyabb azokénál. Az idő telt a bűnözésre való hajlam pedig ott lappangott a génállomány mélyén és egy furfangos üzleti ajánlat ("Ha intézem a házat és az autót vehetek motort?") rám eső részének teljesítése elhozta a várva-várt pillanatot, senki nem akadályozhatta meg, hogy ezt az álmomat beteljesítsem. Intenzív kutakodás, nem egy nem kettő próbaút végén a kérdőjelek inkább szaporodtak mint egyenesedtek volna. TÉNYLEG JÓ NAGY vas, aranyáron mért alkatrész, tényleg szemmel jól látható méretű bekerülés, nem az igazi az üléspozíció, ültem már kényelmesebb motoron, leszedne a menetszél, és a többi és a többi. Ekkor csak simán a szalonban sikerült ráülni egy új Breakout-ra. Mint a Macskajajban a cigányszerelem!!! Azonnal szárazon ott ültében szerelem! Minden a helyén kéz/kar/láb/segg/gerinc. Fenyegető szélességű (240-es gyári) hátsó abroncs, lapos széles kormány és csicsamentes lendületes vonalvezetés. KELL!!! Persze amikor elmondták, hogy milyen kis aprópénzért lehet ezt a szerelmet beteljesíteni akkor már kicsit hűltem. Némi internet bogarászás, egy kis külföldi informálódás a kiegészítők kiválasztása majd egy kis alkudozás végülis üzletbe torkollott. Gép megrendel-előleg fizet-gép érkezik-kifizet-átvesz és a jóbarát hazavitte mert a kihagyás és a kellő tisztelet óvatossá tesz. Másnap az első kanyarok kicsit kockásak (ekkora hátsó baroncs nem viccel) de meglepő gyorsasággal előjönnek a reflexek és a 310 kg fölötti fenyegető jószágból gyakorlatilag kezesbárány lesz. A fellelhető tesztjeit olvasva, azok általános sugallatával szemben szerintem ez a Harley nagyon jól motorozható, a maga módján kényelmes, fékjei is vannak(!). A V&H 2-1 rendszer hangja hozza a fentebb írt paramétereket. Egyenesfutása nem kérdés, a lábtartókkal ha úgy hozza még aszfaltot is lehet kaparni. 130+ Nm-el a rugalmassága sokak számára értelmezhetetlen mértékű. 2000 körül kezd el éledezni és 5500-ig még értelemmel elforgatható. A váltó kemény de pontos, és az a csattanás amivel az egyest veszi más gépeket a szezvizbe küldené itt pedig szerves része a motorozás hangulatának. Nemcsak egy gépet vettél, de része leszel egy nagy közösségnek is ami az egész világon mindenhol barátként tekint rád, mert Te is HD-s vagy, és képes a 25 emelet és a földszint között egy chicagoi hotel liftjében címet cserélni egy vadidegennel csak azért mert ugyanaz a szenvedélyetek. Az álom beteljesült végtelen örömet képes okozni és ez így nagyon jól van. Egy Harleyt nem elvisz egy körre az ember, egy Harleyval együtt mész motorozni, Te és a Géped. Ja a család odaáig van tőle és a kilencéves kislányom alig várja, hogy mikor lesz újra olyan idő, hogy elmenjünk egy körre. Nem kell másik!
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Nyíregyháza Harley dealer. Precíz.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |