A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Gilera

Runner 50 sp 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

Moped félmillióért...

Szöveges ítélet

Mopedet venni nem nagy dolog. Az új moped vásárlása már érdekesebb. Na de félmillió forintért venni egy új segédmotort, maga a tökéletes hülyeség! Így hát én is a hülyék táborát gyarapítom. Legalábbis az átlag ingázó ember szemével.
Csak az a bökkenő hogy nem kimondottan ingázás miatt vettem a motort. Ez kérem szerelem volt a javából! 1997-ben jelent meg az első Runner. Amikor megláttam eldöntöttem magamban, kell egy ilyen. Sok év diákmunkája végett 2004-ben vehettem meg életem szerelmét. (Bizony! Ő az első és örökre az is marad) No de nem is az a lényeg hogyan jutottam hozzá, hanem hogy milyen is a kicsike. Imádni való! Öröm vele minden egyes kilométer. Úttartása, kényelme és megbízhatósága felülmúlja a kategóriatársait. Amíg benne volt a fojtás kb 3 litert evett, de hamar rá kellett jönnöm hogy használhatatlan szegény ebben az állapotában. Kínszenvedés volt eljutni az 1000km-es szervizig ahol végre fellélegezhetett a kicsike. A márkaszerviz csapnivaló munkát végzett és az óradíja is felfoghatatlan. A Ducati szervizben sem kértek volna annyit mint ott. De hát garanciális a motor így nem volt más választásom. A kipufogó vakcsövét gusztustalanul hegesztették be, a variodekli csupa kosz és zsír volt, a végáttétel olaját ki sem cserélték.
Otthon kijavítottam a kipufogót, és megcsináltam a többi dolgot amit elmulasztottak. Azóta a motor márkaszervizt nem látott, de nem is volt rá szüksége. A fogyasztás megnőtt 3.5-4 literre, csuklótól függően. Hibátlanul működött soha nem hagyott az út szélén. 2 éves korában jött elő rajta a Runnerek egyik gyerekbetegsége. A benzincsap megadta magát. Vettem gyári újat, ami kb 2 hónapot bírt. Majd próbálkoztam ilyen-olyan utángyártottal de egyik sem bírta tovább 2 hétnél. Így nem is foglalkoztam vele többet, elfogadtam hogy ez ilyen, de galibát nem okoz mert a karbi tűszelepe rendesen teszi a dolgát. 3 éves korába tönkrement benne az akksi. Yuassa 4Ah vacak, nem voltam meglepődve. Kapott hát egy ugyanekkora felitatott elektrolitos Bannert. (Megjegyezném, ez az akksi máig tökéletes)
10000km-nél nagy szervizt akartam rajta csinálni, de nem volt rá szükség. A szokásos végáttétel olaj, légszűrő és gyertya triónál többre nem volt szüksége. A fékbetétek alig koptak meg, a tárcsáknak nemhogy válluk sem volt hanem tiszta újnak néztek ki. Mégis piszkosul haraptak a Grimeca nyergek. Variátor szíjat sem kellett cserélni, még tűréshatáron belül volt a gates szíj. Csak az volt a bibi, hogy kezdtem kinőni a motort. Éreztem hogy már nagyon lépni kéne egyet azon a bizonyos létrán fölfelé. Megfordult a fejemben hogy lecserélem egy 180as fxr-re, de nem bírtam tőle megválni. Annyira a szívemhez nőtt. Állandóan a fejemben volt a dilemma hogy de jó lenne egy maxi Runner fxr vagy vxr, meg 500as nexusra is sokat gondoltam, de valahányszor megjött az elhatározás, azonnal visszaléptem. Így aztán maradt a tuning. Szép lassan átalakítottam a hajtását. Malossi variátor, 70es Malossi öntöttvas henger, Leo Vince ZX kipuff, RMS racing főtengely, Malossi kevlár szíj és végül Malossi 20%-os végáttétel. Na meg a sallangok természetesen, de ezeket had ne kelljen leírnom. Azóta az új hengerbe belecsavartam több mint 12000km-t így már az első hónoláson és dugó cserén is túl van. A tuning után már előfordult hogy megállt alattam és tolnom kellett, de az összes ilyen eset az én szerelési hibáimból adódtak. Kb egy éve érte el a tuning a végleges állapotát a behangolással együtt és azóta a moci ugyanolyan hibamentesen fut mint gyári állapotában.
20000km-nél érett meg a gumicsere, ezt sem apróztam el. A Streetbuzz nagy robogó gumitesztjének a nyertesét kapta meg a Runci, ez pedig a Heidenau K 61-es abroncs volt. Jelentős lépés volt a gyári Vee Rubber után. Visszagondolva az egész tuningot ezzel kellett volna kezdeni. Annyira megváltozott tőle a motor viselkedése hogy szinte újra kellett tanulnom motorozni.
Máig élvezem a kis seggrakétámat. A dinamikája a jobb fajta 125ös 4t motorokéval vetekszik, de a fogyasztásról ez nem mondható el. 4.5-5 liter között eszik a 95-ösből és akármennyire gazdaságtalan, nem fogom lecserélni, mert Ő az igazi!

Befejezésként pár szó a Runnerek gyerekbetegségeiről:
A kiegyenlító tartály kupakja alatt nagy melegben szivárog a hűtővíz.
Ezt én is tapasztaltam, de még új korában lecseréltem a fagyállóját G12++ ra. Azóta egy csepp sem hagyta el a kupakot és nem is melegszik annyira a motor.
A gyári zsíros első teleszkópokat szidják mint a bokrot mert ha megragadnak javíthatatlanok. Akik értik a típust azok inkább kicserélik a T szárat a vxr szárára és az olajos lengéscsillapítóira. Nálam ilyen jellegű probléma nincs. SOHA nem egykerekeztem vagy stoppiztam vele (nem is tudok) és nem is akarok mert bunkóságnak tartom. Fura mód a teleszkópjaim így 8 év után is hibátlanul működnek és a zsír sem szivárog a szimmeringek alól. Érdekes látni, hogy ha valamit arra használunk amire való, akkor nem megy tönkre olyan hamar, mint másoknak.
A benzincsap hibája nálam is előjött, de ezt le is írtam így nem részletezem.
Az utolsó Runner betegség a lámpája. Ezt a dolgot nemigazán értettem, mert mentem már vele sokszor éjszaka és a tompítottal nagyon is jól lehet látni. ha feltolom a távolságit akkor már gebasz van, mert leveszi a tompítottat és akkor tényleg nem látni semmit. De nem kell felkapcsolni a távolságit és akkor nincs gond se!

Végeredményként, a Runner nagyon is megéri az árát annak, aki nem cserélgeti 2-3 évente a motorját. Ilyen távlatban az az 500.000ft nem is tűnik soknak. Cserébe egy megbízható olasz szépséget kapunk, egy igazi barátot, egy pizsamába öltöztetett sportmotort!


Upp!

Eljött az ősz, én kimentem Németországba dolgozni, a Runner meg alszik a garázsban. Elég sokat utazok mostanában, konkrétan 1000km-t kéthetente. Szerencsére céges autóval ami nem megy éppen rosszul. Talán pont ennek köszönhető, hogy nem vágyok a száguldozásra. Egy hétvégi guruláson a moci nyergében gubbasztva feltűnt hogy 50-el megyek. Nézem a tájat, elvagyok. De volt valami ami nagyon zavart. Mégpedig a kipufogó. Nagyon hangos. Ha odahúztam neki meg szabályosan üvöltött. Persze nem azért mert baja volt, hanem mert a sportkipufogók ilyenek. (Igen, cseréltem benne a gyapotot rendszeresen)
Egy kúthoz beállva teletankoltam és mint mindig számoltam egy fogyasztást. 4.7L 100km-en. Ekkor ütött szöget a fejemben hogy mi itt a baj.
Van egy tuningolt robogóm, amivel nem akarok repeszteni. A megoldás egyszerű volt. Vissza alakítom gyárira!

Az alkatrészeket amiket annó kiszereltem nem adtam el, hanem gondosan elcsomagoltam. Meg is lett az eredménye. Összeírtam mik fognak kelleni hozzá és megrendeltem Egü-ről. Tömítéskészlet, tűgörgő, új dugattyú (vertex 40.40), ha már költök rá akkor egy benzincsap, meg a gyári súlyú görgők (5.3g).
A főtengelycsapágyakat és a szimmeringeket megvettem helyben. Egy hétvége alatt megvolt a művelet.
Kivettem a blokkot, letisztítottam az elérhetetlen helyeken, visszatettem a gyári főtengelyt. A vízpumpám hibátlan volt így azt nem cseréltem ki. Tömítések fel, dugattyú fel, henger fel (Nem, nem felejtettem el megfúratni a gyári hengert). Visszatettem a variátort az új görgőkkel, az olajpumpát visszaállítottam a gyári szállítási mennyiséghez. A malossi kevlár szíj bent maradt mert még 17.5mm felett volt a vastagsága. A végáttételt kivettem, kipréseltem a fogaskereket, majd rá a gyárit és ment is össze némi tömítőpasztával. Önindító, bendix, kuplung, variódekli. Membránház, szívócsonk, karbi és kész is. A blokkot bebiggyesztettem a motor alá, bekötöttem a csöveket, bowdeneket vezetékeket. Kerék, kipufogó középsztender és kész is van. Majd az indítás és égtelen visítás a motorból.
Fasza! A tengőcsapágyak szarok. Fáradt voltam már így nem szedtem szét megint. 2 nap múlva néztem rá, gondoltam beindítom még egyszer mielőtt szétszedem, de a hiba eltűnt. Olyan szépen dorombolt mint egy kismacska. Hát ilyet se láttam még! Motor melegít, próbakör, karbihangolás.
Minden rendben van, újra gyári a Runner. A bejáratás hamar megvolt, problémamentesen zajlott le. Aztán egy alkalommal mikor mentem volna Hajdúnánásra, félúton elkezdett rángatni és megállt. Hamar rájöttem hogy nem kap benzint. Kidörzsölődött az a vákuumcső ami a benzincsap nyitva tartásáért felel. Bekötöztem egy darab ronggyal és hazaevickéltem. Otthon A biztonság kedvéért lecseréltem az összes gumicsövet.

Az incidens óta már gurultam vele párszor és hibátlanul teszi a dolgát. 50-ig meglepően jól húz, utána már lomhább lesz kicsit, de végül is az összes gyári 50-es motor ilyen.
26.000Km-nél járok, a fogyasztás 3.4 liter, minden más változatlan. Vagyis mégsem. Sokkal csendesebb a gyári kipufogóval. Én is jobban érzem magam a nyergében mert tudom ha rám néznek a közlekedésből vagy a járdáról, nem az jut egyből az eszükbe hogy: Na! Még egy idióta robogós, aki feltűnési viszketegségben szenved.

Ez van. Felnőttem.
A Runner is átlépett egy új életkorba, szakított a hülyegyerektuningmotorja titulussal, lassan belép a youngtimer Runnerek közé, amik eredetiségüket megőrizve hirdetik a világnak milyen is volt régen egy igazi olasz sportrobogó.

Hibalista

- Benzincsap

Ide hordtam szervizbe

A márkaszerviz egy vicc így magam viseltem gondját.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? soha nem válok meg tőle
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Gilera

További ítéletek (72 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.