A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Gas Gas » Pampera 2002 (279)

Pampera 2002 (279) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Enduró?

Szöveges ítélet

Egyik motorom eladásánál voltam kénytelen beszámítani a kis Pamperát (ami csak részben kicsi, mert pl. a hengerűrtartalma 280 köbcentis...).
Első ránézésre nagyon bejött... Végre egy olyan enduró, amiről nevetve leérnek a 170 cm-es magasságomhoz passzoló lábak... szuper lesz.
Már vételkor jelezték, hogy lóg a hátsó rugóstag - ezt megpróbáltam orvosolni, de döbbenet, hogy a Gas-Gas márkakereskedésben nem ismerik a hibarendszer felújító szett fogalmát... Minden apró alkatrészt egyesével kell megrendelni, ekkor viszont nagyon gyakran belefutunk abba, hogy azt nem lehet megvenni, csak ha valamivel mégis egyben veszed... Szóval förtelem... Végül egy maszek esztergályossal gyártattam le a kellékeket... - sajnos. :)) Mert kb. 300 km után majdnem ugyanúgy lógott, mint a csere előtt... hiába, az edzett anyagot nem lehet bármivel helyettesíteni - szóval jelenleg is felújítás előtt állok.
Szóval a motor tényleg alacsony. Teljes talppal, behajlított térdel simán leérek róla... az előző enduróm (DRZ400E) után nagyon-nagyon alacsonynak találtam, de örömmel vettem, hogy soha nem volt rajta tériszonyom... ;) Ahol a DRZ-vel már százszor eldőltem, ott ezzel simán kitámasztottam és kész... Persze az alacsonyságnak azért van ára is: a motor hasmagassága (pedig papíron ugyan az mint a DRZ...) valahogy elég könnyen lekoccolható volt... a kanyarokban, ha kicsit bátrabban döntöttem, mindig figyelni kellett, hogy a lábam ne maradjon a talaj és a lábtartó között... És hát az ülése... hát az valami förmedvény. Sokáig próbálkoztam azzal, hogy majd megszokom, de végül is áthúzattam és tettem bele egy kicsit vastagabb és szélesebb szivacsot. Így már kényelmes lett - de az nagyon tuti alacsonyságából azért veszített. Ellenben még mindig jóval alacsonyabb a "normális" enduróknál...
A motorja nem túl ütős... a DRZ után nagyon vérszegénynek tűnt és még most is visszasírom a kanyarokban való csapatásokat... Azért ez a blokk valaha csak egy triál blok volt, a maga 28 LE-jével. A váltója is olyan triál közeli: az egyes iszonyatosan lassú... a kettes már ütősebb, a hármas már-már motorozható. De pl. az utolsó fokozatot már 35-től simán szereti (és ebbe ki is lehet pörgetni kb. 135-ig). Az, hogy ez jó vagy rossz... jó kérdés. Én mindig csodálkozom azon, hogy egy piszok meredek feljárónál nem kell lendületet venni és nekirongyolni... elegendő alig egy-két méterről neki küldeni a gépet (min. kettesben...) és szép kis gázfröccsökkel szépen felsétál a dombra... Olyan feljárókat csinálok meg vele nyugdíjas tempóval, amikről a DRZ-vel még csak álmodni sem mertem...
A hosszútávú endurós táráknak nagyon határt szab a (valami idegbeteg tervező által) mindössze 5,9 literre tervezett üzemanyagtartály... Ami ha rendesen pörgeti az ember maximum 80 km megtételére elegendő... Mivel a motor vázszerkezete teljesen ellenáll mindennemű csomagrögzítésnek is, így elég morci, hogy a sarki boltba való leugráson kívül az összes útra kénytelen vagyok a hátizsákba betenni egy előre kevert 2 literes plusz benyát... :(
Ha megválok a géptől, akkor ez lesz a legfőbb oka.
Persze a rugóútjai se túl nagyok és ez érezhető is egy-egy csapatáskor... de azokkal még együtt lehet élni... Mindenesetre a hosszabb túrákon egy kicsit már kényelmetlenek.
Nincs benne aksi, de ennek ellenére tök jó az elektromos rendszere. Csak berúgóval lehet életre kelteni és ez így -10°C környékén azért nem is olyan egyszerű... simogatásra soha nem fog beindulni. Határozott rúgás igényel és sajnos reggelente nem csak egyet... ;) de ha egyszer bemelegedett, akkor már a feleségem is simán újra indítja...
Szóval összességében még csak az ismerkedős fázisunkban vagyunk. Vannak neki nagyon nem tetsző tulajdonságai (szar ülés, gyenge rugóstagok, iszonyúan kicsi tank, nem túl alacsony fogyasztás, makrancoskodó hideg indítás) és vannak neki nagyon tetszőek is (nagyon alacsony ülés magasság, ami már-már triálos mozdulatokat is megenged, piszokul barátságos teljesítményleadás, kiváló kapaszkodó képesség, nagyon megbízható, egyszerű műszaki megoldások...).
Szóval tudom, hogy nem túl konkrét a leírásom, de még magam sem tudok sok mindent - ellenben amikor erről a mociról infót kerestem, akkor még ennyit sem találtam... ;)

Hibalista

- Hátsó himbarendszer, kilométeróra.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2003
Kényelem (1) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2400
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Gas Gas

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.