A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Danuvia » Dv125/dmv 125 1957 (125)

Dv125/dmv 125 1957 (125) 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

A túramotor

Szöveges ítélet

Miután meglett az A1-es jogsim meg némi pénzmag is összegyűlt, okvetlenül motor után néztem. Diák lévén szűkre szabott pénztárcával két lehetőség merült fel: MZ vagy Danuvia. A Csepel 125-öt minden szépsége ellenére az archaikus hátsó rugózás és a féklámpa hiánya miatt elvetettem. Végül egy gyári féyezésű, de erősen lepukkant Danuvia került a garázsba valahonnan az Alföld széléről. Első dolgom volt megkeresni a forgalmi szerinti tulajdonost és adásvételit csinálni vele. Utána szétszedtem a motorblokkot, és minden kopott dolgot kicseréltem benne. A felújított blokkot visszatettem a motorba, kicsit megjárattam, leellenőriztem. Ez után kaptam szét a vázat. Letisztítás, fényezés, krómozás, polírozás következett. Két évbe és több százezer forintba tellett az akció. Diák lévén akkorban igen sokat kellett várni, mire összejött a pénz egy-egy műveletre. Végül kész lett a masina. Meglett a műszaki vizsga, átírás, lett új forgalmi és rendszám. Nekiláttam hajtani.

A Danuviáról sok rosszat hallottam: lepörög a lendkerék a kúpról, elszakad a lánckerék ék, kidobálja a fokozatokat, stb. Nekem a 10000 könyvelt km alatt egyetlen ilyen jellegű gondom sem volt. Budapestről megjártam vele többször Kecskemétet, Székesfehérvárt, Kékestetőt két személlyel, túráztunk rengeteget Nógrádban, voltam Tokajban. Mentem 36 fokos kánikulában üveghangon, és szakadó nyári záporban üveghangon 20-30 km-eket minden gond nélkül.

A motor nyerge alacsony, hasmagassága viszont meglepően nagy, a járdaszegélyen nem akad fenn. A kormány elég lenn van, de az üléspozíció elfogadhatóan kényelmes. A fékek jól beállítva hatásosak. A nagy kerekek jól bírják a budapesti világvárosi utakat. Méretei miatt pedig szépen elfér a sávok között. Az autósok nagyon udvariasak a láttán.

A blokk 6,5 LE-s és csupán három sebességes, csodákat ne várjunk. Az egyes igen rövid, nagy hasznát venni irgalmatlan emelkedőkön (pl 12% két személlyel). A kettes előtt érezhető a lyuk, meredek hegyen nehéz felkapcsolni, sík úton is pörgetni kell hozzá. A kettes és a hármas között nincs lyuk, könnyű a váltás. Takarékos tempóban az utazósebesség 60 km/h környéke lenne, ha nem épp ott lenne a motor egyik rezonancia frekvenciája. Így jobb 70 km/h környékén huzatni, ahol elcsillapodnak a zörgő lemezek. Végsebességnek hosszabb egyenesen 92 km/h-t mértem, de ez hosszabb távon nem tartható. Erős szembeszélben 60 km/h köré esik vissza a sebesség. Én 80 km/h könyékén szoktam túrázni vele csomagok nélkül, mert a haverok Pannóniái ezt a sebességet szerették. Sík úton szépen tartottam a tempót, hegyekben rendszeresen lemaradtam.

Pakolni nemigen lehet, úgyhogy szereztem rá két böhöm összehajtható oldaltáskát. Az kényelmesen ráfér, ha kell, és megduplázza a motor szélességét hátulról. Így legalább nem néznek Simsonnak a kamionosok és megtartják előzéskor az oldaltávolságot.

A tankja fenonemális méretű, 19 litert töltöttem bele mércés edényből. Takaréktempón könyv szerint 2,5 litert eszik, de én sosem hajtottam olyan lassan. 80 km/h körül (5-6000 1/min fordulaton) 3,8-4,2 liter közötti fogyasztásokat mértem. Az 1:25-ös keverék ellenére gyakran porszáraz a kipufogó vége :-)

Alacsony nyeregmagassága, teljesítményéhez képest jó fékjei, egyszerű szerkezete, kis tömege és könnyű kezelhetősége miatt kitűnő motor kezdő motorosoknak. Pár ezer km alatt ki lehet rajta tanulni a kétkerekű közlekedés alapjait. Rövidebb túrákra nagyon kellemes.

Amerre járok vele, mindig megnézik, fejet csóválnak, és nem hiszik el, hogy én ezzel onnan idáig, és lábon :-)

Hibalista

- Teljes felújítást kapott.
- 8000 km tájékán szétrázódott a felújított km-óra bele.
- A hátsó rugóstagok nagyon érzékenyek a jó minőségű tömítésre, ami természetesen hiánycikk. Rossz rugóstagokkal drasztikusan csökken a vezethetőség és a kényelem.

Ide hordtam szervizbe

Fényezés és krómozás kivételével magam csináltam.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1959
Kényelem (4) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Danuvia

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.