A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Cagiva

Elephant 125 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Veled nem unatkozom

Szöveges ítélet

Egy motor, ami majdnem olyan, mint egy nő.
Amilyen az idő, olyan a kedve.

2011-ben vásároltam a motort.
Az első váltós motorom. Rajta tanultam meg váltani.
Az szép művészet volt, de aki akar, az tud.
Kezdem az elején.

Nő vagyok, alacsony- átlag magassággal (165cm).
Szüleim sokáig hitegettek, hogy majd ha jól tanulok, vesznek egy lovat.
Egy élő lovat, aki eszik, alszik és truttyant.
Egy darabig tanultam is, mint a kisangyal, az ígéretük reményében.
Feleslegesen....
Idővel persze, utána néztem, mivel jár egy ló tartása, munkák, egyéb dolgok.
Nem azzal lett volna a gond, hogy nem tudtam volna elvégezni, mert se akarat, se elszántság, hanem tisztában voltam akkori egészségügyi problémáimmal. (Genetikailag öröklött májelégtelenség)

Igazából nem a ló, mint állat vonzott, hanem az, hogy felülsz rá, és tied a világ. Kezelhető, szelíd, erős, és tűzön vízen át. Pont olyan, mint a Cagiva Elephant, ki Equus nevet kapta meg.

Összekerestem a motorra az összeget, hadd' ne mondjam el, mily' módon...
Eleinte a Cross motor volt az állás pontom, 50-es, mert arra volt jogosítványom. A Cross az, ami átmegy a bokron, felmászik a fára, és egy csepp varázslattal még a Dunán is átvágtat.
Egy Honda CR volt kinézve, a gyerek elvileg tartogatta is, de másnapra eladta. (Amit egyáltalán nem bánok.)
Mivel sürgősen pótolni kellett a csalódást, így rögvest rácsaptam a Cagiva Elephant-ra.
Semmi infó nem volt róla a hirdetésben. Működik, megy, teszi-veszi dolgát.
Eléggé elszánt voltam, így iskola helyett motort venni mentem.
Akkoriban nekem úgy tűnt, hogy a világ másik oldalán van a motor, de miért utaznánk messzire, ha nem a hátasunkért?
Hatalmas volt a lelkesedés, és a kíváncsiság, miként fog kinézni, mert egyetlen kép alapján nem tudja behatárolni az ember.
Megláttam a fekete paripát letámasztva a fal mellett. Már azt hittem, rossz helyre jöttem, mert ez bitang nagy motor. Testes darab.
Mások azzal humorizáltak, hogy a mellette lévő robogóért jöttünk, ami igencsak aprócskának tűnt. Már azt hittem, helyben megverem az illetőt. Ne mondjon nekem ilyen marhaságokat.
A tulaj elvitt egy körre, bukósisak, felszerelés és hátsó lábtartó nélkül. 140km/h-val repesztettünk, de nem volt egy csepp félelem sem.
Akkor tudtam, hogy őt nekem szánta a Sors.
Levertük az üzletet, go haza. Késő este volt már, nem engedtek útra kelni.
A motor kissé hiányos. Se index, se aksi, se világítás, se tükör, se rendszám (125/50), se épkézláb fogó fékek, se km/h spirál, se fordulatszámmérő, se fogó kuplung.
És ezzel tanultam meg másnap "menni" az udvarban.
Mivel az már nem volt elég, így kivezettem a lovat az utcára.
Aznap szépen meg is fogott a rendőr.
4 utcán keresztül üldözött, pedig csak 2-es sebességben volt a paci.
Majd befaralt elém, és egy kar kikandikált az ablakból, és lóbált egy táblát.
Mondom: - vasutasok....
Heves verejtékezés közben kidumáltam magam, hogy csak a kuplungot állatottunk be, így most jöttem kipróbálni. Elengedtek, ámbár erősen kételkedek abban, hogy ez a motor 50-es lenne.

Idővel megszereztem az A2-es jogosítványt, így le lehetett rendszámoztatni.
Azóta mi vagyunk az utak királyai.
Sok újításon esett át a paci, hála a jó szerelőnek!
Az elektronikával gyakran megszívtam.
A motor generátoros, így ment minden probléma nélkül tovább, csak semmi világítás nem működött, az aksi csak plusz súly volt.
Sokat mentünk lámpák nélkül, szélben, szakadó esőben az éjszaka, mert hát mi vagyunk a királyok.
Azon kívül, hogy párszor megsimogattunk egy pár fát, és elvakítottak a szembe jövő autók fényei, semmi egyéb nem történt.
Éjszakáztunk az út mellett, hegyen az erdőben, vagy a város szélén.
Elvégre világítás nélkül megbüntet a rendőr.

Ebből néhány esetet kiemelve:
1.: Éhes voltam. Az éhség minden probléma gyökere.
Önmagában még nem lenne gond, csak éjjel 2-t ütött az óra, én meg egészen véletlenül pudingot akartam enni egy kellemes filmezés közben.
Tej nem volt.
Székesfehérvár volt a legközelebb, ahol volt éjjel-nappali üzlet, ami véletlenül Vasárnap is nyitva van.
Akkor még nem tudtam, hogy Equus neheztel valamiért a szemeire, és rest világítani. Ezt csak 30km után tudtam meg.
Szakadt az eső, fújt a szél, és párásodott a bukósisak. Ha az nem , akkor az eső kimosta a félelmet a szemeimből, na meg a fáradtságot is.
Sok fehérvári karika után meglett a NonStop boltocska, ahol két liter tejjel töltöttem meg a kosaramat, és boldogan bejelentettem az eladósnak, hogy nagyon örülök neki, amiért nyitva vannak éjjel is. Kómás tekintet jött válaszul, de a lényeg a TEJ!
A világítás hazafele már nem működött.
Ezért igyekeztem mellék utakon haladni, ami kissé bizonytalan volt, mert se útburkolat festés, se némi holdfény. Így nem láttuk a menetirány szerinti jobb oldalon sorakozó tujafákat, de gyanítottuk, hogy van ott valami, ezért tapintással meg kellett állapítani. (ebből borulás, baleset nem származott).
Sikeres hazatérés után megkotyvasztottuk a pudingot, és filmezés után egy hatalmasat szundítottunk.
A motor minden út után meg van takarítva, s nem függ sem az időjárástól, sem a szomszédok jókedvétől.

2.: Random éjjel-nappali túrára indultunk az ausztriai hegyekbe.
Az éjjeli nem volt tervben, de minden eshetőségre felkészülünk.
Van elemlámpa és cellux.
Ez a kombó nem 100%-os de átmenetileg megteszi.
Pont jöttünk volna haza este 10 óra felé Győrből, mikor eltévedtünk.
Papír alapú GPS van, de de mivel azt sem tudtam, merre vagyunk, ezért azt se tudtam megállapítani, merre van az arra.
A világítás természetesen elszállt.
A motor ment tovább, nem probléma.
Hiába táblák, a főút kereszteződésében nem állunk meg, hogy megtudjuk merre vagyunk.
Mivel többször is ledudáltak, leálltunk az út szélére pihenni.
Egy óráig ott szórakoztunk, próbáltam lefotózni az esetet, hogy állunk.
A hülyeség megy, de segítséget én nem hívtam.
Mire eszembe jutott volna, már lemerült a telefon.
A motort az út szélén hagyva sétáltam a következő tábláig, hátha megtudok valamit. Akkor lettem figyelmes a környéken csaholó ebekre.
Para a maximumon, ezért visszairamodtam táltosom védelmébe, és lóháton felszerelkezve vártam az ebek megjelenését. Hiába.
Újabb bátorságot vettem, és megint elindultam ugyan abba az irányba.
200 méter után találtam egy "takarót", amit vittem vissza a lóhoz, hogy ne fázzunk a hegyekbe. Lehetett látni a nyergen, a boxon a párát.
Május volt. nappal 40 fok, éjjel már-már minusz.
Maszk és MX ruha rajtam, plusz a talált takaró.
Leültem a szalagkorlátra, és vártunk a felkelő napra.
Egyszer csak jön egy furgonos, és megáll.
- Csak nincs valami baj?
- Nem, nincsen, köszönöm az érdeklődést. Leálltunk egy kicsit pihenni.
- Ja. Nem messze innen van egy benzinkút. Sok kamionos van ott, adnak kávét, menj oda.
- Megfontolandó. Merre van?
- Arra. - mutatott nekünk menetirányba - Láttam egy hálózsákot idefele. Nem a tied?
- Van az is? - csillant fel a szemem örömömben.
Majd elköszöntünk, és ő ment haza, én meg felkerestem azt a szuper benzinkutat.
Meglett ugyan, de út közben visszajött a világítás, és visszafordultunk, mert arra több volt a tábla, és gyanítottam, hogy rossz felé jöttünk el.
A takarót a box mögé, nyeregre felkötöttem pókokkal, hogy hazaviszem a kutyának.
Mégis csak megálltunk a főút (autópálya lehajtó kereszteződésében) éjjel kettőkor megnézni a táblákat.
Elemlámpával rávilágítottam így tudtam, merre van az arra.
De világítás megint elszállt, ezért az erdő szélén megálltunk, letáboroztunk, és megvártuk a reggelt.
Áldás volt a takaró, mert én így is majd meg fagytam.
Reggel elintéztem a kis-nagy dolgot, majd összecsomagoltam. Ez 5 óra tájt lehetett.
A takaró hajtogatásakor vettem észre, hogy tiszta vér.
Valaki ebbe szült.
Nem az zavart, hogy ebbe heverésztem, és állig takaróztam vele, hanem hogy hozzáért a motorhoz is.
Reggel irány a Tesco egy adag fertőtlenítőért.
Motormosás, reggeli, és irány a Balaton fürödni!

Több ezer kilómétert tettünk meg büszkén.
A motor teljesen kényelmes hosszú távon is. Nem fájdul meg az ember háta, nyaka, keze, csuklója.
Tény, kell erő ahhoz, hogy egy hozzám hasonló emberke megtartsa, még vészhelyzet esetében is.
Nálam az elektronikát a fesszabályzóban lévő egyik sarló kicsúszása okozta, ami azóta küszöbölve lett.
Mivel olasz motor, karban kell tartani, figyelni kell rá, foglalkozni kell vele. igényes darab!
Sokat kell rá költeni, de meghálálja.
És felejthetetlen kalandokkal ajándékoz majd meg.

Örülök, hogy hozzám került, és remek társak vagyunk. Minden problémát áthidalunk, megoldunk.

Hátránya nálam csupán az, hogy nem egy mai túramotor.
Értem ez alatt azt, hogy nem bír el sok kilót.
Ezt fejlesszük, tuningoljuk fel a szerelővel, s azon dolgozunk mindig, hogy a legjobb legyen, és TŰZÖN-VÍZEN ÁT.

A lábam azóta leér, és merem állítani, hogy biztonságosan meg tudunk állni, akár fekve is.
Mivel power szelepes, magas fordulaton hatalmas teljesítményre, és átlagnál magasabb fogyasztásra tesz szert.
Mindenképpen olyan ember kell mellé, aki nem fél meghajtani, aki nem fél átugrani vele a járdaszegélyt, felkaparni a dombtetőn.
Nem törni, gyilkolni kell, hanem bátran használni. Hadd mutassa meg, mire képes. De lovasa nélkül ez nem fog menni.

Én rendkívül fontosnak tartom, hogy a táltosparipát a saját képességeinkhez mérve válasszuk meg.
Eset: Egyszer elszakadt a kuplung bowdenem.
50km-t toltam a motort hazáig, dimbes-dombos úton.
Mondták egy páran, hogy ők nem tolták volna a motort.
Nem indokolták meg miért, de merem azt vélni, hogy azért, mert nem tudták volna tolni.
Sokan mondják, a garázsból kiszedni is kihívás.
Ha motort választok, úgy választom ki, hogy tolni tudjam hosszútávon, és ha eldől, fel tudjam állítani.

A Cagiva Elephant ennek megfelel.
200km önsúly. 50cm hasmagasság. 90cm ülésmagasság.

Csak ajánlni tudom.
Egyszerűen imádom!

Hibalista

- Elektronika.
- Az elektronika minden olasz paripa gyenge pontja.
- Ahogy a többinél is, ennél is érdemes téli álom előtt, és szezon kezdetekor átnézni.
- Nálam a fesszabályzó okozott igazán kellemetlen problémát, és az, hogy az előző tulaj kókányolta.

Ide hordtam szervizbe

Kónya János, Pusztaszabolcs, Fejér Megye.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1994
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 25700
Megbízhatóság (9) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? ATV50 Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Cagiva

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.