Törődéshiányos Darázs
Szöveges ítélet
Babettás és simsonos tanulóéveim után kitaláltam hogy veszek valamit ami jobban hasonlít egy igazi motorra. Édsapám tudta ezt, és azt mondta hogy az egyik kollégájának a fiának van valami nagytestűje. Már csóváltama fejem hogy robogóval hagyjon békén amikor megemlítette hogy 6 sebességes. Innentől fogva beindult a fantáziám és alig vártam hogy megnézzem.
Egy szép augusztusi napon beült a család az autóba és elmentünk motortűznézőbe. Sárga-fekete színével messzire kiabált, közelebb érve megláttam a Cagiva feliratot a jobb oldali deknin. Hallottam már a márkáról de nem ismertem közelebbről. "Hat sebesség, vízhűtés, elöl-hátul tárcsafék" - sorolta a tulaj. "A kuplung nem mindig működik hidegen, de melegen működik rendesen" - kezdte a hibalistát. Emellett az első fékkar törött, aksi takaró és farokidom nincs, szélvédő és fordulatszám mérő repedt, alapjárat nincs. Cserébe 90%-os Heidenau enduro gumik, 85-90 km/h-s végsebesség és (relatíve) alacsony fogyasztás. A próbakör alatt nem volt kuplng, de nélküle is szépen vette a sebességeket, az első fék meg akkorát harapott hogy inkább hanyagoltam a használatát - később viszont muszájból hozzá kellett szoknom a felni méretű tárcsa hirtelenségéhez. "Nem is olyan erős mint amilyen hirtelen", tartja a mondás és jelen esetben igaznak bizonyult. A hibákra hivatkozva 120 helyett 90 mátyáskirályban egyeztünk meg, majd a hazautat (kb 50 km) lábon tette meg, ami alatt csak nem akart a kuplung életre kelni. Mival valőszínűtlennek tartottam hogy az augusztusi hőség közepén 50 km alatt nem melegedett be a motor, inkább felhívtam a volt tulajt hogy mondjon már rá valami gyógyírt. Ő azt mondta hogy rakjam be sebességbe, és a kuplungot behúzva rángassam addig előre-hátra amíg ki nem adja. A módszer bevált, és sokáig így használtam. Ezután jött a fekete leves. A hátsó kerékcsapágy és a hátsó főfékhenger szinte egyszerre adta meg magát, majd ezek cseréje után megadta magát az első is és az első teleszkópok is elfosták magukat. Közben rájöttem hogy azért nincs alapjárat, mert a membrán nem zár rendesen. Hozzá való nincs, az univerzális, faragható meg 12 ezer, annyit meg nem adok egy olyanért amit vagy elcseszek vagy nem. A féklámpa sosem működött mert hiányzott a vezetékelése, a külön olajozást én kötöttem ki mert nem bíztam benne (könnyebb a tankba külön bekeverni az olajat mint hengerszettet cserélni egy dugulás miatt). A benzincsap is megadta magát, ömlött rajta a benzin, úgyhogy megcsináltam úgy hogy állandóan nyitva legyen, a csövet kettévágtam és beraktam egy köztes csapot. Közben rájöttem hogy mi okozza a kuplng hibáját - a 80w90es hajtóműolaj nem volt oda megfelelő.
Összességében nem érte meg az árát, de szerettem, mert erős volt ahhoz képest hogy csak 50-es.
Hibalista
- Hátsó kerékcsapágy
- Első kerékcsapágy
- Első teleszkóp szimering
- Membrán
- Benzincsap
- Gázkar
- Első és hátsó főfékhenger
- Műszerfal tartó bizbasz
- Féklámpa
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem, kivéve a szimeringeket és a csapágyakat mert nincs csapágylehúzóm, azokat egy nyugdíjas autószerelőre bíztam
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 26000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | S51B | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
