Megbízható olaszos japán
Szöveges ítélet
Sok motort használtam már korábban (Kawasaki Z750, Kawasaki Versys, Suzuki Intruder M800, Yamaha MT-01, Suzuki GSF 1200 S), de egyik sem váltotta be hosszútávon az elképzeléseimet. Inkább túrára használom a motorokat, szóval kell a kényelem és a pakolhatóság. Már itt hallom a felhördülést, miszerint akkor miért Cagiva Raptor 650?! Az minden csak nem kényelmes. Hát igen, van kényelmesebb túramotor is, de ez most szerelem volt.
Sokat keresgéltem hogy mi legyen a következő, és mivel tetszenek a Ducatik, de fontos a megbízhatóság, legyen valami olaszos. Ekkor került elő a Cagiva Raptor, ami olasz dizájnt kapott, jó vázat (MV Agusta), Brembo fékeket, és használható futóművet. A blokkja pedig a Suzuki SV 650-é, tehát megbízható, ráadásul V2!
A motor külföldről behozott volt, 16e km-rel, ami szerintem nem a valós futása, de a gép rendben volt. Arrow dobok rajta, amitől nagyon betyáros hangja volt, bár a dobok eredetileg a 2007-es GSX-R 1000-re lettek gyártva. Mindegy, erre is felmentek, és kiválóak. Mondjuk kivehető tompító nem volt hozzá, azt utólag csináltattam Papp Gyuriékkal, 6000.- Ft.-ért. Külföldön mindig betettem, nehogy kötekedjenek. A tompítóval kissé olyan hangja lett mint egy sorkettesnek, de egye fene, elviselem.
A láncot cserélni kellett, mert szakaszosan volt nyúlva, részben emiatt is erős a gyanú hogy többet futott és erősebben terhelték mint kellett volna.
Lecseréltem a gyári kormányt, ami nagyon passzolt a kanyargós szerpentinekhez, de az Alföldön olyanból kevés van. Egy egyenes Pazzaz aluminium kormány került fel, ami nagyon illik hozzá, kényelmes. Emiatt a fémfékcsövet le kellett cserélni egy hosszabbra hogy végig érjen.
Felkerült még egy kis szélvédő is, jót tett neki.
És akkor a motor: megbízhatóan üzemel, mindig pöccre indul, alacsony fenntartás jellemzi. Nekem a legjobb fogyasztás 4 liter volt, a legdurvább 5.8 (ez erős tempóval autópályán). Összességében 4.9 körül alakul, nyilván jobb kéz függvényében. Egyetlen egyszer volt hogy csak másodjára indult, amikor kompon mentünk északra, és kinnt éjszakázott a hajó 9. emeletén a szabadban, esőben, hidegben.
A vétel óta 10.000 km-t mentem vele, leginkább hosszabb túrákra (Horvátország, Ausztria, Svédország). A leghosszabb napi etap 750 km volt, akkor azért már mormoltam az imákat a nyeregben. Lehetne azt is cserélni, még nem szántam rá magam, inkább rövidebbeket megyek, amúgy is jobban szeretem a nyugodt motorozást és a nézelődést, de akkor azt a távot muszáj volt megtenni.
A szervíz nyilván végtelenül egyszerű, nem kell sok olaj, 6000 km-enkét megkapja az adagot. A napi távok kényelmesen kb 300-400 km-re korlátozódnak.
A futómű nagyon jó, kiválóan lehet vele kanyarogni, a fékek határozottak és kemények, fognak rendesen. Mivel a hátsó gumi 160-as, nagyon fordulékony, magától esik a kanyarba. Viszont itt van egy kis hátrány: kanyarban fékezve hajlamos a felállító nyomaték megtréfálni, szóval óvatosan.
A hangja egyszerűen gyönyörű, a dupla kipufogónál nincs szebb. Motorfék van bőven, a gázt visszaengedve durrog, hörög. Az egész motor formája iszonyúan jól eltalált, nagyon tetszik. A tank nagyon formás, de műanyag, szóval mágneses tanktáskával nem megyünk sokra.
Néha éreztem azt, hogy lehetne egy kicsit erősebb, de ez nem akkora probléma, mindig megoldja a közlekedési szitukat.
Összeségében nagyon meg vagyok elégedve vele, formás, megbízható, nagyon jól vezethető. Most már a pakolást is megoldottam, az eddigi hengertáska felpókozása helyett kapott egy pár GIVI E21N műanyag dobozt, amiket egész ügyesen tudtak Papp Gyuriék felkonzolozni, nem lóg ki oldalra, passzol a motorhoz.
Hibalista
- Első fényszóró csere, mert gyárilag műanyag volt, elrepedt, kapott egy fémházasat 20.000.- Ft.-
- Hátsó lámpánál a kábelköteget kellett rendbetenni, kicsit olaszos volt
- A rázkódástól az első sárvédő két tartóeleme elrepedt, műanyag hegesztő megoldotta 6.000.- Ft.-
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Máthé Debrecen, Szabó József
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Helyi magánszerelő
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | GSF 1200 S | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
