A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Buell

M2 Cyclone 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Keménykötésű kilométerfaló

Szöveges ítélet

2012 januárjában fájó szívvel megváltam a hat éven át hajtott Kawasaki Vulcánomtól. Ez egy merészen átalakított springer villás , majomlógatós chopper volt. Az összes haver lehülyézett hogy eladtam, ezért, hogy még idiótábbnak tűnjek a szemükben kitaláltam hogy stílust váltok:)
A célom az volt hogy egy erősebb, két személlyel, felpakolva is kényelmes túramotort szerezzek be. Na de volt pár kritériumom: max. két henger, léghűtés, karburátor, nagy köbcenti, és ne legyen láncos. Ja, és hogy legyen ritka, ha már nem egyéni épített.
Gondolkoztam BMW-ben, Guzziban, régebbi japánokban, de mivel kölyökkorom óta rajongok a Harleykért ( de nem akartam choppert, meg az jóval drágább is:)a Buell mellet döntöttem. De persze nem az újabb aluvázas érdekelt, mert az csak másfél személyes, hanem egy olyan amin ketten a párommal elmehetünk egy hetes túrára. Hát nem volt egyszerű, de rátaláltam...
De térjünk rá a motorra: Buell M2. Ez egy átmenet a huligán S1, és a nagy szélvédős- dobozos túrás S3T között. Tehát van rajta egy nagy, széles, két személynek is kényelmes ülés, de hál'Istennek plexi nincs (szeretem enni a bogarakat) csak egy kis szélterelő a lámpa felett. Ja meg egy majdnem 19 literes tank ami több mint elég. Mivel az előző tulaj is túrázásra használta nem gyorsulásra, készített rá egy masszív csomagtartót, és két üvegszálas oldaldobozt a saját kezével. Le a kalappal előtte, mindenki gyárinak nézi. A pakolással tehát nincsen gond, még az asszony is tudja hozni a szarjait, nem mint régen. Egyedül a tanktáska macerás, mert a tank műanyag, így szíjazni kell.
Külsőre a kívülállók 500-600-as motornak nézik, mert tényleg nem nagy. De ha beindítom...a Supertrapp dob teszi a dolgát, megvan a Harley fíling.
Meg azt is imádom, ahogy egy kis szivatóval emelt fordulaton elindul a sztenderen állva hátrafelé. Sokan mondják hogy a BMW, meg a Guzzi gázadásra hogyan billegteti a biciklit. Na hát ezt az enyém is tudja, csak nem keresztbe hanem hosszába! Komolyan, a nagy lendtömegnek "hála" (pedig ez csökkentett súlyú a Harleykhoz képest) alapjáraton rárántott gázra nyújtsa az első villát.
Alapból ijesztően remeg, mintha szét akarna esni. Lefeg rajta minden, index, rendszám, tükör stb. Jönnek is a kérdések, hogyan bírod ki rajta. Hát aki kipróbálta az tudja: a brutális rezgésből menet közben kellemes masszírozás lesz, sőt százas tempó felett semmivel sem kényelmetlenebb mint egy kiegyenlítőtengelyes japán. Persze csak ha okosan használjuk a sebességváltót, mert ha 1500 alá esik a fordulat rángat mint a bakkecske. De onnan viszont az ötöst leszámítva bátran használható.
Mellékhangok is jönnek rendesen a blokkból, csörög-zörög egy "modern" motorhoz képest, de hát ez ilyen. Azért több japán hívő haveromat meglepte amikor odaadtam: baszki ez húz rendesen, kanyarodik, meg még a fék is franyó! Hát ja, nem erre számítottak egy Harley motoros kapálógéptől.
Motorikusan furcsa rajta hogy a 110 Nm-hez képest sokat kell váltogatni. Ez köszönhető a hosszú áttételeknek. Hogy ha csak 3000-ig húzom neki kb. úgy gyorsul mint egy gyári Spori. De lehet tovább, sőt kívánja. 3000 felett elkezd nyúlni a kéz, 4000-től van benne egy pici nyomatékhiány. De 5000-nél meg úgy elkapja, hogy még most is megijeszt ha nem kapaszkodok rendesen, és villámgyorsan kipörög tiltásig. 6700-as fordulaton szabályoz le, ezen is röhögni szoktak. Igen ám, de ekkor egyesbe gyenge 100, kettőbe 130-140, háromba nem is tudom kb. 170-180 a tempó. Négyesbe-ötösbe nem sikerült tiltatnom, de szerintem nem is lehet, mivel kétszáznál 6 ill. 5 ezret pörög (210 a max).
Talán a hosszú áttételnek, és az alacsony fordulatnak (120 Km/h 3000 rpm) nagyon barátságos az étvágya. 5 litert csak akkor tudtam megetetni vele amikor egyedül mentem és tesztelgettem mit tud. Általában két személlyel és agyonpakolva közlekedünk 110-150 tempó között (persze csak autópályán:), ekkor 4,5 litert szokott kérni 100 kilométerenként. De evett már 4 lityit is, de az nagyon laza menet volt, max százas togyogás.
A futóműről: a váz stabil, nem vettem észre hogy csavarodna megpakolva, tempósabb kanyarba sem. Pedig csak pár méter csőből áll, a többi teherviselő elem a 100 kilós blokk. Ja, talán azért! Az első villa állítható előfeszítésű és csillapítású, masszív, teszi a dolgát, teljes terheléssel sem ütött még fel. A hátsó rugóstaggal szoptam eleget, de arról részletesebben később. Most már az is frankó, de hát a magyar utak azért kifognak néha rajta. Érdekes, ahogy kimegyek Ausztriába vagy Szlovéniába minden tökéletes!
A fékek voltak még megszokást igénylőek: a hátsó halvány gyenge, és taposni is kell izomból hogy lassuljon a szerkezet valamit. Az első pont az ellenkezője, két ujjal adagolható közepes fékerőig, utána viszont hirtelen befog mint a satu. De ez valószínűleg azért van, mert a műszakin kiderült hogy kicsit üt a tárcsa.
8000 kilométerenként kér szervizt, ami nem egy nagy kihívás. Igazából csak motor (ásványi 20W-50) és váltóolaj, szűrőcsere, és légszűrő tisztításból (mosható K&N) áll. A szelephézagot megoldja a hidrotőke, a karbiszinkront meg az egy karbi. Ezek az alkatrészek mind jól hozzáférhetőek, csak egy dologra kell figyelni: a motoron van colos és metrikus csavar is vegyesen (amerikai, olasz, és japán cuccokból áll össze a bringa), mivel kicsi közöttük az eltérés könnyű összekeverni, és szétcsezni a csavarfejet.
A szíjhajtás meg ugye karbantartásmentes. Állítólag. Én azért állítgattam párszor, meg nyikorgott is, ekkor lemostam, majd behintőporoztam. Pár száz kilométer és megint nyikorog. Ekkor adtam neki teflon sprayt, azóta csendben van.
Na most következik a hibalista! Az eddigi két szezon alatt csak kb. 13 ezret hajtottam bele, ehhez képest lehet hosszú lesz. De nézzétek azt is hogy a moci már túl van az 50 ezredik kilométeren, ilyenkor már szoktak előjönni gondok.
Behalt a kilométer óra jeladója. Itthon nem volt készleten, olaszból rendeltem.
Elposszant a villa szimering. Persze típus szerint belevalót nem találtam, de kis keresés után kiderült hogy ugyanez a Showa villa van cb1300-ba is, innét már könnyű volt beszerezni.
A hátsó kerék három csapágya közül az egyik beadta a kulcsot. Csapágybolt, csere az összeset SKF-re, és mehetünk is tovább.
A hátsó rugóstag elfosta az olajat. Kétszer lett benne szimering cserélve, vezető persely esztergálva, olaj betöltve, mindhiába. Elb@szott egy konstrukció, a külföldi márkatársak szerint is, nem éri meg vele foglalkozni. Amerikából rendeltem egy későbbi évjáratút, ez már javított változat.
Ezeken kívül is bütykölgettem a mocit, de nem azért mert baja volt hanem hogy megelőzzem azt. Ilyen például az első alumínium motortartó bak, és az azt rögzítő csavarok, amik állítólag szeretnek eltörni. Ezért tavaly télen lett bele csinálva acélból egy vékonyabb motortartó, rövidebb csavarokkal, abban a reményben hogy a kisebb erőkar jobban ellenáll a terhelésnek. Hát ez majd elválik.
Összességében nagyon szeretem a gépet. Eddig még soha nem hagyott az út szélén. Benne van minden ami nekem kell, teljesítmény, kényelem, de ugyanakkor a nyers primitívség is, egyszerű mint a faék. Nem játssza meg magát, nem egy szolgalelkű háziasszony, inkább egy vad amazon akivel meg kell küzdeni hogy vele lehess.




Hibalista

- -kilométer óra jeladó (15000)
- -villa szimering (2500)
- -hátsókerék csapágy (mindhárom volt kb. 10000)
- -hátsó rugóstag ( na ez már húzósabb 60000)

Ide hordtam szervizbe

Eddig megoldottam mindent maga. Kalapács, flex, feszítővas, pár sör, na meg rengeteg káromkodás és kész is:)

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 40000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? VN800 Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Buell

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.