A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW

R80 RT 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

traktor, lassú jármű

Szöveges ítélet

A 2008 vége és 2009 teljesen motorlázban telt, egyszerűen megőrültem volna ha nem szerzek egy BMW-t. Még az 1980-as években kamaszkoromban hallottam egy balatoni nyaralás alkalmával ahogy egy német fickó meghuzatta a boxerét (talán R65, R80, stb.), ekkor szerettem bele a hangjába. Összejött egy kis pénz és majd egy évig néztem a német mobile.de-t, meg a többi keresőt, még statisztikát is csináltam a kínálat idő szerinti változásáról (áprilistól érdemes próbálkozni). Alapvetően R65, R80 felé orientálódtam. Aztán rátaláltam egy Bp-i címen egy osztrák ex-rendőrmotorra (R80 RT 1991), megnéztem, nem pö..öltem elhoztam (380.000) aztán derült ki mit is vettem. Gyakorlatilag totál gól volt a hátsó része, egy K75 vagy 100 hátsóját gányolták rá. Rendre megszabadítottam szegény öszvért a rendőrségi csúfságoktól, és persze ebay.de-s lettem, minden nap bújtam a börzét és szép lassan megszereztem mindent ami kellett: ülés, komplett váz, farokváz, hátsó lámpa, oldalkofferek, hátsó koffer tartóval, stb. Persze szükség volt gyári vagy új alkatrészekre is, első szélvédő plexi, gumitömítések, egy komplett hátsó teló (135 ezer), és még több 10 kisebb alkatrészecske, tömítések, csavarok stb. Mivel a gép vmilyen okból sokat állhatott így a karburátorok döglöttek voltak, a bal oldaliba nem is folyott üa, kiderült hogy az úszót feszegette valami "hozzáértő szakszemélyzet" így be kellett állítani az úszószintet is, stb. Ez után elkezdődtek a folyadékok cseréi: első telók szimmeringgel olajjal(előtte halott volt), motor szűrő+olaj, váltó, kardán és társai, majd a hátsó fékpofák felújítása, akksi csere, szénkefék, gyertyák cseréje. Az első lámpa burkolatát is átalakították, nem győztem keresni az eredeti alkatrészt, egy gumitömítéses üveget. Ez után jott a festés: oldaltakarók, hátsó idom, lámpaidom.
Most már rendben a gép, a hangja valami gyönyör (ezt mások mondták). A karburátort még be kell állítani (pontos szinkron), 6 körüli fogyasztása van, 100-140 között szeret utazni, a max kb 160-170 körül lehet. Nagyon sokat dolgoztam vele, mivel gyakorlatilag mindent magam szereltem.
Kellemesen nyomatékos kis traktor ez, először persze a sok kihagyás (15 év, az utolsó egy 550-es Honda volt) után ment mint a golyó, mára érzem hogy nem versenyre teremtették, de kellemesen viszi a dombokat, hegyeket is. A hátsó dobfék alapvető gyengesége a típusnak, különösen hegyekben szerpentinen két személlyel veszélyes, többször tisztítottam (kifúvattam, fékspray, stb.), de az első fék pontosan és erősen fog, ahogy kell.
A szélvédelme érdekes, gyakorlatilag minden alkatrészemet teljesen betakarja, elvileg egy szál fürdőgatyában és strandpapucsban is lehetne hideg esőben motorozni úgy hogy száraz marad az ember és nem is fázik. A kéz és láb is teljes védelemben van, nem veri fel a sarat. A plexi amit vettem a legnagyobb, de valahogy pont a fejemre veri a szelet így rendkívül zajos, ha lebújok mögé, vagy ha felállok a motoron akkor eltűnik a zaj (Schubert C2!-vel), csak akkor hangos ha kényelmes testtartásban motorozok. Sebaj rendeltem egy szélterelőt, majd meglátjuk. A telók és a futómű OK, 175 mm-ES első és 135 mm-es rugóút hátul nem rossz, itt-ott vannak zörgő műanyag alkatrészek, ezeket még le kell szorítani, a bal kipuffogó tömítést kell ellenőrizni, stb.:(
Összességében egy kellemes túragép, hosszabb túrán még nem voltam, most próbálgatom mit tettem:). Költségben kb 900.000 felett vagyok vele, most kb 20.500 km van benne. Az ülés lehetne kényelmesebb is, ezt az ebay-on vettem 5.5 EUR, és 5000 Ft-ért kompletten felújíttattam, új bőr, festés, így nem panaszkodom. Bátran ajánlhatom bárkinek aki nem fél a csavarhúzótól. Minden sarkon ahol megállok az összes öreg hosszasan megnézi, ilyet nem látnak minden nap.

Hibalista

- 1. Dóda sor. nem volt rendesen a motorblokkhoz erősítve, így kóbor áramok hatáésára kilavadt - 2. akkumulátor csere a sok állás miatt :(

Ide hordtam szervizbe

saját magam szereltem minden alkatrészét

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1991
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 19000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 1500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? CB 550F Következő motorja? K100-1100-1200LT, R1100-1150RT
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (178 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.