Szteroidos Pitbull
Szöveges ítélet
A BMW GS egy nagy álom volt,de sajnos 10 évvel ezelőtt nem sikerült megegyeznem,vagyis jobb ajánlatot kaptam a Hondától.
Akkoriban egy Honda Varaderót vettem aztán hajtottam 9 évet,bő 100.e.km-t beleraktam,szinte csak bejárattam.
Na de eljött a váltás és vele a búcsú szeretet Hondámtól,és párom unszolására(biztosan elviselhetetlen napjaim hatására nyomást gyakorolt,irány motort keresni)így aztán 3 hét után kértem ajánlatot a Hondától,majd a BMW-től is.S' lőn láss csodát a BMW olyan ajánlatot adott,amit nem lehetett überelni.A szalonban kérdésemre miszerint van-e nagyon fiatal GS Adventure,a szalon vezetője azonnal rámutatott a bemutató motorra,alig 1500km-es futással,és full extrásan.
Szerelem volt első látásra,hatalmas széles mellkassal állt ott,mint a szteroidos pitbull, széles tankkal,bukócsővel,fellámpázva,és még sorolhatnám.
Gyors ajánlat kérés,és bár a motor 4 hónapos volt de komoly 1 milliós engedménnyel adták a vasat.
Elvesztem,jöjjön aminek jönni kell,a szemem előtt már futottak a vaskos szervizszámlák, a tréleren vizionált szállítás,de nem érdekelt ez már az enyém.
Eljött a nap amikor végül is átvettem,feldobozolva,hatalmas testtel,rám várt én pedig remegő lábbal próbáltam felmászni rá....
A Varadero is nagy testű volt,na de eeeeez,bitang nagy...mi több baromi nehéz,széles kormánnyal,és nagy kusza kapcsolótengerrel a kormányvégeken.Elindultunk mi ketten együtt,finoman kóstolgattuk egymást,miközben szemem járt a rengeteg infón amit próbált az agyam felfogni,kevés sikerrel,de már menet közben is éreztem,hogy a motor igen magasan van a magam 185cm-vel pipiskedve ér csak le a lábam.
A szívverés kezd ritmikussá válni,az infók amiket vásárláskor próbáltak az agyamba verni,lassan eljut hozzám is....magasra van állítva az ESA,két főre van állítva igy a kompresszor feltolta a legmagasabb állásba,és ráadásul az ülés is magas állásban van,így a legelső megállásomkor azonnal Beállítottam,egy személyre és az ülést is lejjebb állítottam.Szépen lassan összeszoktunk,a szélességét kezdtem megszokni, a kényelem a fejedelmi,lágyan ringat az úton semmi felütés a gerincre.A kapcsoló tenger szépen logikusan kezd kezelhetővé válni,ám ami az elejétől fogva zavar az a szélzaj,amely a gyári plexi legfelső állásában is nagy és zajos,a Schubert C3 csak úgy süvít,a benne lévő kommunikáció zavaróan halk/vagy használhatatlan.
A motor nagyon nyomatékos,minden sebesség fokozatban azonnal reagál a gázmarkolat elfordítására,Dynamikus üzemmódban néha meglepetés érhet,ha nem vigyázol, a feneke ugyanis leül,és szinte kiugrik a lámpánál ahogy ráhúzol a gázra.
A váltóasszisztens okos dolog felfelé váltáskor,a visszaváltások nem elég gyorsak,könnyebb ha kuplungolsz lefelé...
Markolatfűtés két fokozatú,kettes állásban süti a kezed egy idő után,egyes fokozatban a szezon kezdeti 5-10 fokokban kellemes barátod lesz:)
Az ESA maximális kényelmet nyújt,de ha kell pattoghatsz is az úton ha felkeményíted....
Amit én még nagyon szeretek benne azok a lámpái,hatalmas LED-es lámpái fényoszlopokkal lepik be az éjszakai utakat,a szemből jövők legnagyobb bánatára,sajnos gyakran villognak, hogy ha a LED-es ködlámpák is üzemelnek.Fényes fehér fényükben bármit meglátsz az úton.
Aztán kettecskén a párommal is kipróbálva az maradt a benyomás hogy hatalmas és kényelmes ringatással kényeztet az autópályán akár 180-as tempónál is,feldobozolva megpakolva,és különösebb erőlködés nélkül nyomta több száz km-en át ezt a sebességet is.Persze itt már tölcsérrel töltöd bele a benzint:)Olyan 9L körüli fogyasztást produkálva.Kedves ,KRESZ barát tempóval 5-6 L közötti az étvágya,és könnyen elmegy 550-600km-t is.Nekem az elmúlt 9000km alatt 5.3 lett az átlag fogyasztás,ami szerintem igazán baráti.
A szervize minden valószínűség szerint kellemetlen költség,de ez van, aki ezt a bajor vasat szeretné annak áldoznia kell.
(pl: egy hátsó fékbetét 30.000ft,az olajnak literje 5w-40,9000ft,persze ezek márkakereskedői árak,de amíg garanciális ,addig ezekkel kell számolni.)
A BMW-t vagy szeretik vagy utálják,na de a szűk baráti és motoros körökben pár napig te leszel a célpont ha ilyet hajtasz,de minden porcikája megéri a pénzét,olyat nyújt mint ha a diavetítő után beülsz a 3D-s moziba,utánozhatatlan,és beleszeretsz,elveszel.
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Leier BMW
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 1500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | Honda Varadero | Következő motorja? | K 1600 GT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |