A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW » R 1200 Gs 2006 (1170)

R 1200 Gs 2006 (1170) 

Az ítélet értékelése
4,4(5 db)

Ronda és finom

Szöveges ítélet

Miért BMW?

Mert gyerekkorom óta csíptem a BMW boxert - és ma is létezik :).
Mert szeretem, hogy nem tucatmotor, de nem is értelmetlenül drága műszaki matuzsálem. Mérnök vagyok és értékelem a hagyományt műszakilag folyton megújító, karbantartást nem igénylő technikát (no vízhűtés, no lánc, high-tech futómű). Nem szerelgetni, olajozni akarom, hanem használni.

Ezeken kívül nem szeretem, ha üvölt a motorom. A nagy nyomaték alul nekem ugyanolyan élmény, mint az 1LE/kg teljesítmény-arány 13 ezres fordulaton, de városban és túrázáskor az előbbi praktikusabb. Plusz nem zeng az egész Dunakanyar.

Miért boxer enduró?

Mert nem futja 2-3 különböző motorra, egy típusban kell megtestesüljön a képesség mindarra, amire használni szeretném
- 90% kátyúálló városi cikázás szólóban vagy kettesben, használható csomagtartóval (topcase),
- túrázás sok csomaggal, utassal is, időnként enyhe terepen
- máskor viszont gyors szerpentinezés szólóban.

Hogy vált be?

Olajat - az előző boxer BMW-mel szemben - alig fogyaszt. Ebben (reményeim szerint) közrejátszik, hogy most más ajánlás szerint járattam be. 10,000 km alatt 3/4 liter olajat kellett pótolni.

Az előző boxeremre jellemző, hosszú út utáni kézzsibbadás ennél nem jelentkezik a kiegyenlítő tengelynek köszönhetően.
A váltó finoman kapcsolható kuplung nélkül is (csak felfelé!)

A kényelemre nem lehet panasz, persze a túramotorokat nem üti, de a sokoldalúan használhatók között (és az előzőhöz képest is) király. Az utas számára is.
185 cm magassághoz a szélvédő kicsit rövid, beszereztem egy Givi gyártmányú nagyobbat, amivel a hosszú utazás jóval kényelmesebb. Igaz, 60-80 km/h körül még örvény van mögötte, nagy sebességnél viszont pont jó. Hátránya terepezésnél lenne, de azt csak ritkán művelem.

Városban nekem ideális, ugyanúgy elfér a sorok közt, mint az egyhengeresek, az úthibák sem ütik a gerincet, a fekvőrendőrök, járdaszigetek sem képeznek akadályt. A kormány a személyautók tükre felett megy el. Mivel szerelhető rá topcase (nem úgy, mint az R1100S-re), laptop, zakó, esőruha, bármi elfér.

Szerpentinezésben is élvezetes, bár ilyenkor - mint ahogy mély homokban is - úgy érzem, biztonságosabb lenne egy kormánylengéscsillapítóval. Jól fordul, bármeddig dönthető, kanyarokból nagy nyomatékkal jön ki - persze az enduro gumik nem tapadnak (és nem is kopnak) úgy, mint az 1100S-en, emiatt ért már meglepetés.

Összefoglalva nekem beválik - van karaktere, férfias, de nem feltűnősködő, nulla karbantartást igényel, megbízható, és bár mindhárom kategóriában (túra, város, csapatás) lehetnek nála jobbak, a sokoldalúsága egyik kategóriában sem jelent nagy kompromisszumot.

Praktikus még, hogy fékezéskor nem süllyed az eleje, kanyarban sem áll fel, és hogy a boxer hengerek már sokszor megmentették a lábamat. Amilyen ormótlan, annyira szerethető motor, az értékét is jól tartja (mert az állagát is jól őrzi: az előzőt 6 évesen sokan még újnak nézték).

Hátrány a drága alkatrész és szervíz, szerencsére csak évente egyszer + pereceléskor van rá szükség.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Wallis Pest

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 0 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (178 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.