A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW » R 1200 R 2006 (1170)

R 1200 R 2006 (1170) 

Az ítélet értékelése
5,0(7 db)

Rinocérosz

Szöveges ítélet

Mindig is egy olyan motorra vágytam, ami egyszerű felépítésű, egyszerűen karbantartható, és megbízható, ugyanakkor igazi élményt nyújt. Igen én is MZ-n nevelkedtem.. :-)
Számomra a motorozáshoz hozzátartozik, hogy érzem a szelet, az esőt, és a bogarakat! Szerintem egy Gold Wing nem motor! Akkor már inkább egy kabrió autó.
Eddig ez a legnehezebb motorom, ezért egy kicsit tartottam tőle, hogy majd milyen lesz. Hallottam, hogy nagyon jó a BMW-k futóműve, de amit tapasztaltam, az engem is meglepett!! Az még hagyján, hogy fékezéskor nem térdel le, és nem is befolyásolja a fékezés az úthibaelnyelő képességét, de semmi felegyenesedési hajlam kanyarban, és iszonyúan dönthető is! Még az én nem túl fényes tudásommal is tudok meglepetést okozni egy-két láthatóan nagymenőnek amikor szépen elmegyek mellette, pedig ő megy az ideális íven és nem is kell kiülnöm hozzá. Egyedül a terhelésváltási reakció volt eleinte furcsa. De ez csak bedöntött helyzetben volt zavaró. Azért csak volt, mert már nem váltok bedöntve. Ezt el kell intézni még a kanyar előtt, és kész. Ezt nem nehéz megtenni, mert az egyes sebességfokozatok egyrészt nagyon közel vannak egymáshoz, másrészt nagyon széles sebességtartományban használhatók. Bár ez a motor érdeme. 6.-ban már 60-tól nyugodtan oda lehet húzni neki akár két személlyel, csomagokkal is. Ez az első motorom, ahol nem azt kérdezem, hogy miért nincs még egy sebesség, hanem azt, hogy minek ennyi! Én elégedett lennék akkor is, ha csak 4 sebességes lenne. Olyan ez a motor, mint egy nagy erős Diesel, azzal a különbséggel, hogy nem fullad ki négyezernél, mert ott van neki még négyezer. Bár ehhez a motorhoz nem illik a pörgetés. A legszebben két-, háromezer körül dolgozik. Akkor olyan igazán boxeres...
Fékek: Erre azt lehet mondani, hogy a bolondoknak, találták ki! (Meg nekem :-).) Ha az ember lassulni szeretne, akkor csak meg kell markolni, és kész. A rendszer mindent elintéz helyettünk. Még a hátsó fékkel sem kell törődnünk, mert a fékkarral a hátulját is fékezzük, figyelembe véve a terhelést is! Az ABS beavatkozásai is alig észrevehetők kb. 15 Km/h felett. Alatta már nem olyan finom. De mire ezt észrevesszük már meg is álltunk..
Pakolhatóság: Mivel ez egy naked bike, ezért tároló rekeszei nincsenek. (Az ülés alá csak egy 10db-os papírzsebkendő fér be.) De ezért vannak ugye a dobozok. A 3 gyári dobozba kb. 100 liter holmi fér el. Én ha csak lehet nem viszem őket magammal, mert a két oldaldoboz szélesebb mint a kormány, vagy a tükör. És mivel nincs a látómezőben városban nehéz vele közlekedni. Jut eszembe szélesség: Egy kicsit féltem, hogy a boxermotor miatt majd milyen lesz a városi közlekedés, de nem lehet észrevenni menet közben!! Kb. 5-10 cm-rel beljebb van mint a kormány vége, és az autók ugye nem ott a legszélesebbek. Így kb. olyan széles lehetek, mint egy sornégyes burkolattal. Ezt a motort egyébként nagyon sokan megnézik, meg is dicsérik, hogy milyen szép, de mindig csak az idősebb korosztály! 40 alatt rá se pillant senki!
Karbantartás: Az nekem abból áll, hogy 10 000Km-ként szerviz.. Nagyon egyszerű szervizelni. Nem kell szétrobbantani az egész motort egy szelepállítás miatt, És nem igényel csúcstechnológiájú olajakat sem. (20W-50 ásványi, mint hajdanán) Kicsit furcsa nekem, hogy még van aki azon gondolkodik, hogy milyen láncspray-t használjon..
Akkor sem kell mindenféle idióta szerszámokkal összepiszkítanom magam, ha felpattan mögém valaki. Csak 1-2 gombnyomás a markolaton, és át van állítva a futómű.
Azért van valami amiben cserélnék egy burkolt sportgép gazdájával: Ez a bogártalanítás. Ö csak lemossa a motorját, és kész. Nekem ekkor kezdődik az igazi elfoglaltság! Annyi apró zug, borda, kütyü van rajta, aminek fele szinte elérhetetlen, hogy soha nem lehet azt mondani, hogy készen van.
Amit még ki kell emelnem, az a világítás. Az autóm xenon fényszórókkal üzemel, (Nem Teszkós, vagy Homasitás gagyi, hanem ahogy azt a mérnökök megtervezték.) és az előző motoromon egy hulladék volt, ezért már gondolkodtam, hogy hogyan lehetne erre is valami jó rendszert installálni. Egészen az első éjszakáig.. Nagyon meglepődtem! Ilyen jót halogénben még nem láttam. Tökéletes, és penge éles világos-sötét határ, és hihetetlen homogén fénynyaláb. Mint egy vetítőlencsés xenon. Komolyan. Csak a színe nem olyan. De az nem is illik szerintem ehhez a kinézethez..
Mielőtt még valaki azt gondolja, hogy ez egy reklám ítélet, egy pár dolog, ami nem teszik benne:
A tank lehetne azért egy kicsit nagyobb. Úgy néz ki, mint ha beleférne 50L. De csak 18 literes, mert alatta van vezérlőegység, és levegőszűrő. 350 Km-t azért így is ki lehet hozni belőle, de én még mennék, amikor a motor már nem..
A másik amit már írtam, hogy nagyon nehéz tisztává varázsolni. Ez nem a BMW hibája, minden naked ilyen, de a nehezen elérhető részeket tovább nehezíti, hogy van egy pár éles, vagy hegyes alkatrész a közelben. Sikerült már elvágnom a kezem takarítás közben..
A motor egyetlen igazi gyenge pontja szerencsére csak ritkán kerül előtérbe. Ez pedig a szerviz! Az alkatrészárak csak töredékei a japán áraknak, de a munkadíj túl megy mindenen! Itt is az a helyzet, mit bármelyik német autó szervize esetén: Az embernek az az érzése, hogy az ő szervizéből akar megélni a szalon egész hónapban.
Mindent összevetve nagyon örülök, hogy egymásba botlottunk, és remélem nyugdíjas napjaimban is velem lesz még..

Hibalista

- Még egy izzó sem égett ki...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 47000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (179 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.