A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW » F650cs 2000 (650)

F650cs 2000 (650) 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

Mi az hogy csé?

Szöveges ítélet

A brief egyszerű volt: kell egy nagymotor, ami hétköznap a városi cirkálásban szolgál (tehát nem nehéz, viszonylag alacsony, kompakt testalkatú), ugyanakkor hétvégén országúton akár utassal is teljesíti a megengedett sebességet (na jó, néha picivel többet), nem riad meg a budapesti útviszonyoktól, keveset fogyaszt (de tényleg), nem igényel műszaki diplomát (nincs is), minél több szolgáltatást nyújt, és nekem szép.

A CS-nek erős hátszele volt, mert évekkel ezelőtt a müncheni Intermoton már próbálkoztam vele, de az új árának lepakolására nem vitt rá a lélek (meg másra kellett a zsé).

Talán csak az Aprilia Moto 6.5 szorongathatta volna meg - ami, elismerem, ugyanilyen beteg dizájn, viszont nekem ugyancsak tetszik, ráadásul a blokk is ugyanaz a kiforrott Rotax egyhengeres, csak más hengerfejjel - ha lett volna belőle megfelelő eladó darab.

A CS határozott előnye, hogy sok egykori vásárló (a célcsoport kezdőkből, újrakezdőkből, robogóról átülőkből, vertikálisan kihívásokkal küzdőkből, lányokból-asszonyokból, nyugdíjasokból állhatott - kaphattak is érte a marketingesek, akkora bukta volt - tipikus példa arra, hogy nem mindegy milyen márkanév alatt vezetünk be egy amúgy remek terméket) nagyobbra váltott, családi életet él, stb., így meglepően sok megkímélt darab került eladó sorba az eredeti árának feléért. Érdemes körülnézni.

Én megnéztem vagy tizet idehaza, tárgyaltam másik tízzel külföldön, azután lepaktáltam az egyik elsőként látott gép tulajával: keveset futott, ami látszott is rajta, apróbb őszinte sérülései mutatták a púder hiányát, ABS, markolatfűtés, miegymás, meg persze eredeti szervízkönyv, ilyenek.

Két éve hajtom, legnagyobb megelégedésemre - esőben, napsütésben, hidegben (na jó, 10 fok felett, öregszem), melegben, városban, autópályán, erdészeti földúton, murván.

Ahol otthon van: a városi kolbászolás és a kanyargós kisebb utak. Ahol kapaszkodni kell: a nagy sebességű haladás autópályán és az off-road. Nem is ezekre találták ki alapvetően.

Fura szerzet: faék-egyszerűségű motor, spéci meghajtás és felfüggesztés, valamint máshoz nem nagyon hasonlítható dizájn.

Az említett 650-es Rotax blokk éppen elég erőt ad a gyorsításokhoz, 3.000-5.000 között kifejezetten tol. A Brembo fékek pedig teszik a dolgukat - bár nekem ízlés szerint lehetnének erősebbek is, ráadásul az ABS is picit korán bekattan, de mindez megszokható.

A legszélesebb pont a gépen a kormány, így sorok között is úgy megy át, mint kés a vajon.

A fejidom elég belátást biztosít, országúton pedig 100-ig megfelelő szélvédelmet nyújt (178cm-es magasságnál könnyebb esőben dzseki száraz marad, kivéve karok persze). Afölött fejre keményen tolja a szelet, így még az alapvetően csendesnek mondott sisak (Schubert C1) is elég zajossá válik a légörvényektől. Viszont 140-150 között megint kisimul minden - a fizika törvényeiben jártasak biztos meg tudják magyarázni a miértjét.

A gép jól dönthető, mármint az én amatőr szintemen, viszont a guminyomásra nagyon kell figyelni, mert puha gumival azonnal úszik. És persze a gumira is: az eredeti Bridgestone jó volt, a jelenlegi Continental Road Attack viszont rémálom, nehezen melegszik, csúszik - persze ennek megfelelően nem is kopik (az első gumi futófelületén a Road Attack felirat 8.000km után is remekül olvasható:-) A legjobb jelentett gumi jelenleg a Michelin Pilot 2 (a másik népítélőtárs ennek örül, hamarosan én is). A hátsó felfüggesztés állítható, ami nagyobb terhelésnél jelent érezhető segítséget.

A bordásszíjas meghajtás és a hátsó egykarú felfüggesztés miatt állandóan megbámulják, és gyakran válik szuvenírfotózás áldozatává (amit persze a hiú gazda hízó májjal, vigyorogva bámul). Szép is, jegyzem meg halkan, bár elsőre egy picit féltem a borítás hiányától (nem is szabad bevinni a susnyásba-sivatagba - arra ott van az F650 GS/Dakar, hogy ne menjek messze). Viszont a bordásszíj bizonyítottan csendes, praktikus, gondozásmentes megoldás (szervízkönyv szerint 40.000-nél kell cserélni, népítélőtársnak 65.000-nél szállt el, egyes nemzetközi szájtok kommentjei alapján akár a 80.000-et is kibírja).

Ami külön vigyor: a fogyasztás. Nálam vegyesben 200-250 km után jelez a lámpa, akkor 8-9 litert lehet tolni az ülés alatti (alacsony súlypont!) tankba. A tartalék még vagy 100 km-re lenne elég, de minek kísérteni az ördögöt. (Hosszabb csapatáskor persze a fogyasztás is szépen lekúszik 3,1-3,2 l környékére.)

Amúgy is jólesik az ember ülepének - bármilyen jól konstruált is az ülés - egy kis nyújtózkodás. Nálam a limit egyszerre 400 km, de öt perc eszement ugrálás után jöhet a következő ugyanannyi. Viszont 24 óra alatt 1.300 km bizonyítottan teljesíthető, és még mozgésképes is marad az ember (ld. a 24-órás Honda-Szallerbeck és BMW-MTM futamok).

A lábtartás egy barátom szerint iszonyatos, nekem pont jó, csakúgy mint a testtartás - egyenesen, szemlélődőn, kényelmesen. Csajokban sem volt egy az ízlésünk.

Amit még mindenki azonnal kiszúr, az a "másholtank" helyén lévő csomagtartó üreg - amibe a Schubert kivételével belefér bármilyen bukó, kisebb hátizsák, hátizsákká alakítható gyári vagy Wunderlich táska, de szorult esetben egy csokor virág ("bocs´, kicsit hosszabbra sikerült a gurulás!") vagy telekjáratban pár kiló meggy, egy zsák krumpli, miegyéb. (Állatot eddig nem szállítottam benne, de hamarosan ez is változik: a kisebbfajta motorosebképzési program tavasszal indul).

Lehet, hogy stílustörés, de szereltem rá koffert, nem gyárit, viszont jó nagyot hátulra, szigorúan követve a funkcionális-elvű dizájn megközelítését. Nem is tette tönkre az összképet. Szerintem. Viszont kellett hozzá plusz erősítő kar, egyébként a csomagtartó-öntvény letörik (láttam már ilyet).

Ami negatívum ennyi szépség után, az a szervíz és az alkatrészárak. A márkaszervízek hihetetlen bénasággal kezelik az alkatrészügyeket (szerencsére van más megoldás, weben rendelhetünk gyári BMW alkatrészt, halleluja!) Persze soha nincs raktáron semmi, ráadásul alapvetően a szervízkönyvvel ellentmondó információval szolgáltak (simán toltak volna full-szintetikus olajat a gépbe, miközben a szervízkönyv kifejezetten tiltja!) és egetverő, mást ne mondjak szemérmetlen áron dolgoznak (én még soha nem fizettem ennyi munkadíjat járműért két évtized alatt). Hátha elolvassák az illetékesek: nincs is jobb táptalaja az amúgy vérprofi és übertisztességes maszek szervízeknek. Így Dobos úr szakértelme és esetemben évenkénti egyszeri korrekt gondozása jelent biztosítékot a nyugodt motorozásra. Az alkatrész meg kerül amibe kerül, a szükségeset megkapja a gép (10.000-es szervíz 20.000 Ft anyagköltség volt, 20.000-esnél a 27.000 Ft-os benzinszűrő miatt 50.000.)

Ami viszont bónusz: remek a klubélet, szájttal (http://www.f650.hu), találkozókkal, együttmotorozásokkal és -maratonozással, segítőkész fórumozókkal, jótanácsokkal - ami minden hazai "kisbajor", "törpebömös" és egyéb szerzeteknek is jól jöhet.

Szerintem minden adott ahhoz, hogy egyre többen legyünk.

Hibalista

- Eddig semmi komolyabb.

Ide hordtam szervizbe

Budapest Motors

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Dobos úr

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 7400
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (178 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.