A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW » R1200RT (1170 cm3)

R1200RT (1170 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Keleti kényelem - német precizitás

Szöveges ítélet

Röviden az evolúció: Yamaha FZ6S - R1150R - R1200RT
Lényegretörően a tapasztalatok a következőek.

Kényelem
A vezető mellett fontos volt az utaskényelem. Nagyon fontos. Párnázott a top case, neki tud dőlni. Ülés fűthető, elöl-hátul. Gyári üléssel 400-450km egy seggel probléma nélkül (jómagam 178/85kg, nejem 168/55kg). Egyenesen ülsz, parádés, motorosan állítható ping-pong asztal méretű szélvédelem mögött. Térded a tankmélyedésben, szélvédetten, ízületeid biztonságban. Átlagos esőig gyakorlatilag megúszod szárazon. A lábtartók mérnöki pontossággal terevezetten a legjobb helyen, így a térded nem fájdul meg.
A motor nehéz, 240kg alapból (+csomag+utas) tologatni, talpalni odafigyelést igényel, de menet közben ebből semmit nem érzel. Mindenesetre a parkolásnál előrelátónak kell lenni.
A tükrök borzalmasak - alig látni bennük rendesen hátra. Az új, vizes RT-n ezt sikerült megoldani.

Vezetés, motor
Ez egy kéthengeres boxer. Vibrál. Minél jobban forgatod, annál jobban. De tudtam, hogy ilyen lesz, érezni akartam. 110LE, 110 Nm. Mindenre elég, ami a túra során kell. A szerpentineken, két személy összdoboz telepakolva + henger terheléssel kettesben, alig alapjárat feletti fordulaton ráfordítod az emelkedőre és ráhúzod. Nincs dadogás, nincs morgás: megindul a tehervonat felfele, elemi erővel. Ez az a pont, ahol a boxer és a nyomatéka istenkirály.
Lámpánál induláskor egyesben akkora távolságot teszel meg, hogy a vinnyogós 600-asok melletted 2x váltanak, amíg te egyet. OK, itt egy henger akkora, mint ott a négy együttvéve.
Fogyasztás két személlyel, terhelten 4-5 l. A tank 2010-es modellváltásig 28l - ezzel "tiki-tikiben' egyszer elmentem 500km-t- igaz, a végén imádkoztam, hogy kitartson a kútig. Kitartott. De a 400km sima ügy. Érdemes prémium üzemanyagot használni, mert a normál 95-össel nem egyenletes a motor járása, nagyobb fordulaton nekem dadogott is némileg. A gépkönyv egyébként is min 98 oktánt ír elő, de ilyen manapság már nincs.
A futómű maga a csoda. Amint megmozdul a motor, gyakorlatilag, mintha egy robogót vezetnél. Hiába a nagy tömeg, játszi könnyedséggel irányítható. Ehhez párosul a boxer motorok alacsony súlypontja, s a kettő együtt olyan magasra teszi a mércét vezetési élményben, hogy a BMW egyszer s mindenkorra magához láncol. Már aki túramotorozásban gondolkodik.
Az integrál ABS elkényezteti az embert: kétujjal húzod a fékkart és bólintás nélkül megáll a motor, mindkét féket működtetve. Az ESA rendszer szintén egyetlen gombnyomásra változtatja rugóelőfeszítést. Akár menet közben. Csodás, nem lehet rá mást mondani.

Pakolhatóság, csomagolás
Elvégre egy nagy túrázóról beszélünk...
A két oldaldoboz alaptartozék, a top case feláras: 180.000.-Ft. Drága, igen. Mocskosul drága. Megvettem, mert nagy, és mert a gyári pontokra fenomenálisan rögzül. És mert egykulcsos a rendszer. És mert németes precizitású: az egész doboz rendszer zseniálisan ki van találva, látszik, ezt olyan ember tervezte, aki tudja, mi kell egy túrázónak. A top case tetejére vettem még egy relinget, így kettőnk összes csomagja elfért a dobozokba, a relingre meg feltettem a hengert, abba kerültek a cipők. Mi nem 3x meggondolós motoros csomagolósok vagyunk, visszük, amit otthon is megszoktunk - és elférünk.
A futóműre itt is visszautalok: tökmindegy, hogy mennyit pakolsz, ugyanolyan könnyű vezetni a motort.
Az én motoromon nincs rádió, emiatt a tank előtti részen oldalt egy zárható rekesz van, ez nagyon jól jön a túrán mindenre, aminek kéznél érdemes lenni. Jó nagy üreg, még a Motul defektes palack is elfér benne állítva. A motor hője viszont feljön ide - csokit, vizet nem érdemes ide tenni.

Összességében az R1200RT egy végállomás, a megérkezés igazi érzése. Ha ilyet veszel, úgy érzed, megérkeztél ahhoz, amire mindig is vágytál egy túramotor kapcsán. Mi sem igazolja ezt jobban, hogy motoros túrán a pihenőknél gyakorlatilag felváltva jöttek/jönnek oda hozzám CBF 1000, Varadero, V-Strom, stb tulajok, hogy igen, ez lesz a következő.
Nekem is. A DOHC motoros.

Hibalista

- ABS vezérlés meghibásodás (tipushiba). Mivel integrál ABS, emiatt megszűnik az első és hátsó fék együttes fékezése a fékkarral. A hiba esőben, felpakolva, 2 személlyel jött - kis híján óriásit buktunk. Gyári javítási ajéánlat 420.000.-, 1 év garival. Más megoldás EKO-nál 75.000.-Ft, 2 év garival.
-
- Üzemanyag szivattyú meghibásodás. A világ végén sz*rt be, menet közben, kanyarban olyan volt, mintha valaki lekapta volna a gyertyapipát - trailert kellett hívni. 20.000.-+ Ft volt a csere.

Ide hordtam szervizbe

Full Gas Balatonboglár
A valamikor családias, lelkiismeretes munkájáról elhíresült szerviz mára óriási kapacitás problémákkal küzd. Érthetetlen a tulajdonos közönye a dologgal kapcsolatosan. Árban valamivel a sznoboknak való méregdrága Wallis alatt vannak, de már nem a régi a színvonal.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

A minden BMW-s által jól ismert EKO.
Őt nem kell bemutatni.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2009
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 19000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? R1150R Következő motorja? R1200RT DOHC
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (178 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.