A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW

F800S 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Hét év

Szöveges ítélet

Régóta terveztem a tapasztalataim megírását, de mindig csak halogattam amit így utólag nem bánok, mert időnként nem tudtam volna elfogultság nélkül írni és az igazságtalan lett volna a típussal szemben. Tehát megpróbálok tárgyilagos maradni és mivel végig szakszervizbe vittem a motort költségeket is tudok írni.
Végül azért szántam rá magamat az írásra, mert ez a típus mostanában kicsit el van feledve, de szerintem teljesen méltatlanul.

Erő

Ezen a típuson veled van az tény.
A gyári adat szerint 3.55s alatt van százon és 86Nm nyomatékot ad le 5800-as fordulaton. Ami azt illeti nem értem, hogy a BMW miért nem reklámozza a rendkívüli nyomatékot ami a legtöbb típusát jellemzi.
Ez a motor 70Nm-t ad le már 3000-es fordulaton. Ez azt jelenti, hogy akár két személlyel és csomagokkal megpakolva is úgy húz, mint egy mozdony. Ha 40-el csordogálsz, vagy ha autópályatempóval száguldasz ennek teljesen mindegy, egy mozdulat és gyorsul.
A teljesítménye nagyon egyenletes, és barátságos könnyen kezelhető motorrá teszi. Egyetlen hátrány, ha nagyon kis sebességgel kell haladni 30km/h alatt hosszabb távon, akkor elég kellemetlen ez a nagy nyomaték. Rendkívül finoman kell bánni a gázzal és a probléma nem létezne, ha csak egyedül lenne az úton -folyamatos gázt könnyű tartani-, de a forgalom lelassul, begyorsul és ilyenkor hajlamos a rángatásra a hirtelen gázelvételkor, gázadáskor. Viszont 30km/h óra felett semmi gond nincs vele.

Váltó

Amikor a típus megjelent sok újságíró kritizálta. Valóban az elején még elég sokszor megtaláltam az üreset az 5.-ik és a 6.-ik között és kemény is volt a váltás.
Láttam néhány teszt videót ahol egy-egy BMW típusnál elkönyvelték, ha az már ment 5000km-t akkor a váltója ilyen marad.
Na, ez szerintem marhaság. Kb. 15000-18000km-ig tényleg elég makrancos volt. Nem azt mondanám, hogy vacak, de tény hogy a férfias határozottságot szereti. Nem elég csak megpöccinteni, mint egyes japán motorokon, hanem erőteljes, kitartó mozdulattal kell a fokozatba tenni. Az elején még nem szerette, ha dinamikusabb vezetésnél, gyorsulásoknál az ember is felgyorsulva, sürgősen szeretett volna váltani.
Mára ez megváltozott. Talán valamikor 20000km felett vettem észre, hogy jobb vele váltani, mintha mostanra csiszolódtak volna össze a fogaskerekei. Egyedül a kuplung nélküli felváltásnál -amit egyébként csak nyugodt tempónál szoktam- érezni egy kis nehézséget az 5.-ik és 6.-ik között, de azt sem mindig. Gondolom a fordulatszámtól is függ.

Biztonság és kényelem

A fékek nagyon jól kezelhetőek és brutálisak. A tesztelők szerint 100km/h sebességről száraz úton ABS-el 39.6m-en áll meg. Ez magáért beszél.
Hál'Istennek még csak egyszer kellett vészfékeznem a 7 év alatt, de akkor úgy éreztem mintha mindenem el akarná hagyni a testemet a karjaimra pedig olyan erő nehezedett amit nem lehet leírni. A futóműre jellemző, hogy az ilyesmi meg se kottyan neki, stabil és kezelhető marad. A fékről még csak annyit az ABS kifogástalanul teszi a dolgát. Egyedül abban a helyzetben kell óvatosnak lenni amikor kavicsos vagy poros úton kanyarodunk ki és hirtelen akadály miatt kell fékezni. Ilyenkor a fék egy pillanatra befog aztán az ABS futni hagyja a kereket... enyhén döntött motornál...
Ritka az ilyen, de szokni kell.
Az első teleszkópok nem állíthatóak, de szerintem az utcára pont jó a keménysége.
Hepehupás rossz úton kanyarban bedőlve sem okozott még meglepetést, de autópályán (külföldön) 180km/h-val ledöntve is megbízhatóan stabil a futómű, és jól tartja az irányt. Masszív 43mm-es átmérőjű csövek elegendőek, aki ennél többre vágyik vegyen magának állíthatóakat.
A hátsót viszont kifejezetten dícséretre méltónak találom. Sokat utazom felváltva egyedül vagy két személlyel és kényes vagyok rá, hogy a motor ne hintázzon az egekbe emelve az elejét, vagy pattogjon, hogy az ember leesik róla.
A Kezelési útmutató írja, hogy 85kg-ra 12 kattanás felfelé, csillapítás meg 1.5 lefelé. Csak azért írom le, mert sokan bizonytalanok hogyan kell beállítani. Ezekre a jó magyar utakra a 70kg-omra 10katt és 1 3/4 le a csillapításból.
Rémálmom, hogy szervizben speciális kulccsal kelljen állítgatni. Szerintem alapkövetelmény, hogy az ember a körülményekhez állíthassa legalább a hátsó rugót.
A kényelemhez, de még a rugókról meg kell említeni elöl-hátul 140mm a rugóút. Ez a nyugati utakon talán túlzás egy ilyen sportos motorra, de itthon sajnos már ez is egyre kevesebb. (Csak azt nem értem, ha az autópályáink jobbak a "sógorékénál", akkor miért nem lehet a többit is jól megcsinálni?)
Összességében ez egy nagyon kezes motorkerékpár. Volt már többféle alattam, de ez olyan, mint egy nagy bicikli. Talán az ülés alatti üzemanyagtartálynak is köszönhető, de a vázgeometriának biztos. Egyedül nagyon lassú, szűk fordulókban nehéz vele, de az meg a gázreakciók miatt van.
Az üléspozíció a vezetőnek kényelmes, de azért 300km-enként jólesik leszállni. Városban több órán keresztül nem az igazi. Én 180-nál nagyobbra nőttem, de a markolat -még ha magasabban is van, mint egy "igazi" sportmotoron- elég messze van ahhoz, hogy menetszél nélkül nagyon előre kelljen dőlni. Úton nincs gond. A legtöbb egyhuzamban kb.: 1100km volt, de csak a széket kerültem két napig, inkább álldogáltam.
Az utas elmondása szerint rendkívüli a kényelem, nem kell a nyakában tartania a lábát, természetes az üléspozíció. Az utas elmondása szerint jó volna hátsó doboz, hogy neki lehessen dőlni... de azt nem kap, mert akkor elalszik és az ön és közveszélyes.
Egyedül a kis növésűek vannak hátrányban, mert ha a "tankon" (ezen nem ott van) szeretne támaszkodni nem éri el kényelmesen. Annak jó aki 170cm felett van.
A markolatfűtés egy áldás! Anélkül nem is érdemes motorozni... legalábbis az ilyen fajtának akit nem érdekel, hogy esik vagy hideg van, csak jég ne legyen.
Egész napos esőben be tud ázni a kesztyű és nincs annál jobb, mint amikor a lámpánál állva gőzölög az ember kesztyűje. Hideg időben bekapcsolva még a mellkason is érezni ahogy átmelegszik. Viszont a kettes fokozat lehetne kevésbé meleg. Ez már inkább forró, nem lehet elviselni 10 percig sem.

Műszerek és kezelőszervek

Szomorú vagyok amiért a BMW leszokott a jobbraindexjobbgomb-balraindexbalgomb kapcsolókról, mert nagyon is ösztönösen működik a kezelése és szerintem biztonságos. Ez fontos!
Amikor előzés vagy kikanyarodás után fel kell váltani az ember a kuplungot kezeli és nem kell bajlódjon a kikapcsolással, mert az jobb oldalon van. Arról nem beszélve, hogy milyen kényelmes mozdulat hüvelykujjal lebillenteni a kapcsolókat.
Egyszerű volt és nagyszerű, kár hogy abbahagyták.
A műszerfal jól látható, könnyen értelmezhető és van minden.
Sok szó érte az üzemanyagszintjelzőt. Ha valakinél nem jó akkor még garancia alatt említse meg és megnézik.
Tudomásul kell venni, hogy a felétől kezd jelezni, aztán ha már a kiszáradás fenyegeti megszünteti az aktuális funkciót a kijelzőn (nálom a pillanatnyi fogyasztás szokott lenni, télen meg a hőmérséklet az útfagyások miatt) és helyette azt mutatja mennyi km-t tehet még meg.
Hihetetlenül pontos!
Egyszer úgy jártam, hogy még nagyon messze volt a kút. Ilyenkor le kell mondani az előzgetéskor és inkább nagy autó mögé húzódni. 70km/h-val 6.-ban a fogyasztása 2.8L Igen ennyi, pedig egy 85lóerős 800köbcentis motor.
Az említett trükkel sikerült eljutni a kútig. Nem számoltam még utána ez mennyit jelent, de 16km-t tudtam volna még megtenni és kb. 0.6L volt a tankban. A 6 deci biztos, mert akkoriban mindig türelmesen telecsepegtettem a tankot.

Fogyasztás

Ha már itt tartottunk. Általában vegyesben beéri 4.2-4.3L-el. Ha sok a város 4.5-4.7L. Országúton mindegy hogy megpakolva, vagy egyedül 3.9-4.2L, de ez normális utazótempóval (max.100-110km/h). A pakoláskor csak arra kell figyelni, hogy nagy táska ne legyen keresztben a hátsó ülésen. Erre érzékeny, akár 1L-el is nő a fogyasztás és a szél miatt nem is stabil. A gyári kofferek és a keskenyebbek más gyártóktól nem nagyon befolyásolják a fogyasztást. Autópályatempónál már igen, de csak 2-4 deciről van szó. Autópályás fogyasztás, külföldön ahol lehet akár 160-180km/h-val sem túl vészes, mivel nem ez lesz a teljes átlagsebesség. Lehet azért, mert nem vagyok egy vadállat, de még nem volt 6L felett. A legtöbb 5.8L volt.

Költségek

Ha valakinek van műszaki érzéke, és/vagy szerelési gyakorlata akkor boldog lesz ezzel a típussal, mert viszonylag könnyű a karbantartása. Egyedül a szelephézag ellenőrzése időigényes, mert ehhez kicsit szét kell bontani. Ez sok típusnál így van, de cserébe itt elég 20000km-enként. A boxer a legjobb ilyen szempontból, könnyű hozzáférni.
Egy érdekesség amit sokan nem tudnak. Az olajat az első 10000km-nél cserélni kell, utána viszont elég 20000km-enként. Mielőtt korán örülnénk évente mindenképpen le kell cserélni, de aki nagyon sokat megy az örülhet. Légszűrőt és gyertyát szintén elég 20000km-enként. Minden 2.-ik évben az összes folyadékot le kell cserélni.
Leírom mennyibe kerültek az ellenőrző szervizek, de ez csak tájékoztató jellegű, mert egy kicsit komplikáltabb. Mindig van valami amit pont abban az évben kell, vagy pont elkopott, tehát nem szabad csak az alapköltségre számítani. Pl. a fékbetét. A hátsó már a harmadikat fogyasztja 32000km-nél (40000-nél tárcsát is kell cserélni), de ez azért lehet, mert sokat használtam két személlyel és, hegyvidéken. Cserébe az első fékbetétek még gyáriak!
A fogasszíjról még nem beszéltem. Nagyon jó dolog! Csendes, nem mocskos tőle a motor, és elég 40000km-enként cserélni, de olvastam olyat, hogy valakinél kibírt 60000km-t is. Egy évben kétszer át szoktam kenegetni a szíj külső! felületét szilikonnal befújt ronggyal.

1000km 22559Ft
10000km-es kb. 35000Ft
20000km-es kb. 95000Ft

Igen, a 20000km-es szerviz kicsit sok, de mint fentebb írtam ilyenkor nagyon sok munka van vele, az egészből a munkadíj kb.: 45000Ft

Olaj: 15W-50 3L 16283Ft
Olajszűrő: 4222Ft
Levegőszűrő: 5364Ft
Fékfolyadék: 5259Ft
Gyujtógyertya: 2db. 4643Ft
Fékbetét: 11614Ft



Javítások

A garanciaidőn belül történt javításokról nem írok, csak ami azon túl volt.

Gyűrűantenna: 6226Ft + 9168Ft a munkadíj
Fűthető markolat: 22896Ft + 4494Ft a munkadíj (ez sajnos kétszer is kiégett a baloldalon, de itt csak egynek az ára van)
Kormánycsapágy: 14777Ft + 26808Ft a munkadíj

Na és most fájó ponthoz értünk.

Jelenleg (2014) visszahívási akció van a BMW F800S és F800St modellekre (2006-2009) a hátsó kerékcsapágyak hibája miatt.
Amikor az én motoromon kezdett tönkremenni kb.: 14000km óraállásnál, ennek voltak előjelei. A fogasszíj elkezdett mászkálni a tárcsán. Ennél a típusnál ez nem természetes, akkor rögtön ellenőrizni kell a kerékcsapágyakat, szíjfeszességet.
Rohantam a szervizbe (abba amelyiket 1-re értékeltem), de a szaki azt mondta ennek nincs semmi baja, járhatok vele.
Jártam vele,de egyre csúnyábban nézett ki, így visszavittem. Először nem akarta elhinni az említett szerelő, hogy baja van, még próbakört is ment vele az udvaron. Aztán felemelték a hátulját és kiderült úgy lötyög az egész hátsó kerék, hogy hálát adtam magamban amiért nem szenvedtem valami balesetet. A szaki sok rosszat tett a motorommal, de nem is részletezem.
Természetesen a rossz csapágy megette a hátsó tengelyt. Azt inkább le sem írom mennyibe került az egész mutatvány. Persze nem ismerték el a hibájukat, sőt még szóvá tették miért mászkáltam vele így, úgyhogy nekem kellett kifizetnem. Külföldre kellett mennem dolgozni így nem értem rá pereskedni és amikor hazajöttem már késő volt. A magyar törvények szerint -akkor 2012-ben legalábbis- csak 6 hónapig lehetett a javítást végző céget felelősségre vonni.
Az esetemet megírtam jónéhány motoros újságnak is levélben, de egy kivétellel válaszra sem méltattak.
Ezúton is köszönöm a Motorrevünek és Mező Jánosnak a segítséget, és amiért felkarolta az ügyemet és ami több szívén viselte az esetemet!

A legutóbbi éves szerviznél ellenőrizték a hátsó csapágyakat. Minden rendben már 17000Km óta. Német fórumokon lehet találni olyat akinél 80000km-nél kopott el először.

Hátsó keréktengely: 105169Ft
Csapágy, távtartók stb.: kb.: 45000Ft


Sokáig csalódott voltam és azt mondtam soha többet BMW!
Igazából két dolog miatt maradtam márkahű. Az egyik, hogy továbbra is a BMW formavilága és a motorjaik stílusa, vezethetősége tetszik a legjobban a kínálatból. Takarékos, de erős motorok. Megbízhatóak is, de ahhoz hozzáértő kezek kellenek. Ezek a dolgok fontosak.
A másik dolog, hogy az utóbbi időben mintha átalakult volna a cég kicsit ügyfélbarátibbá. Valószínüleg világszerte érte őket kritika a merev hozáállásuk miatt. Na azért annyira nem barátságosak, hogy utólag visszafizessék az akkor okozott költségeimet.
Sokáig nem írtam meg az esetet, pedig nagyon felháborított, mert várni akartam mi megy még tönkre az évek és kilóméterek alatt, de így 7 év és 32500Km után azt mondom nem olyan rossz.
Az A1-ben amúgy (és minden BMW szervizben ahol eddig jártam) nagyon barátságosak voltak, egyáltalán nincs az a sznobizmus amit a közhiedelem tart, de azt a szerelőt örökre eltiltanám még a bicikli javítástól is.
Összességében a szerviz első osztályú munkát végez a Wallisban, ezért adtam 10-est az átlagértékelésben, mert ott nem lehet szétbontani.
Jó és biztonságos motorozást mindenkinek!

Hibalista

- A kopóalkatrészeket kellett cserélni és azon kívül a gyűrűantennát, a markolatfűtést (Érdekes, hogy mindkétszer a baloldalit.), és a hátsó kerékcsapágyakat tengellyel együtt ami fájdalmas volt, mert egyértelműen a szervíz hibája, de nem ismerték el.

Ide hordtam szervizbe

A1-autó
Ha lehetne mínusz 10-et adnék.
Hozzáteszem ez az osztályozás 2010-ig érvényes. Azóta szerelőt cseréltek meg hasonlók és állítólag megjavultak, de még nem mertem kipróbálni.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Wallis-Pest
Amióta ők végzik a karbantartást szinte ujjászületett a gép.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 32500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? R1100S Következő motorja? GS
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (178 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.