A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW » BMW K1600GTL (1649 cm3)

BMW K1600GTL (1649 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Elegáns luxus sportos génekkel

Szöveges ítélet

Nem akartam ilyen motort venni. Elégedett voltam az RT-vel, de aztán jött egy próbaút... Ugye más is járt már így?
Megdöbbentett, hogy ez a böhöm nagy test mennyire jól vezethető, milyen jól adja le azt a hatalmas nyomatékot, ami rendelkezésre áll. Két személlyel mentünk, mégis szűken fordítható volt a gép. A futómű teljesítménye lenyűgöző, magával ragadóan meggyőző. És még valami: a hangja! Indítás, haladás, és ha egy kicsit forszírozod is neki: adrenalin hegyek!
Tudtam, hogy nem lesz olcsó, ez nem az a kategória. De biztos voltam benne, hogy megkapom a pénzemért azt, amire vágytam. Eddig nem csalódtam.
A luxus, a teljesítmény, a megjelenés, valamint a megannyi figyelmes megoldás mind azt mutatja, hogy odafigyeltek a tervezők. Persze, ízlések és pofonok. Mindig van nyekeregni való, nekem is van: pl. a kormányon található megannyi gomb jó lenne, ha este valamilyen szinten világítana (háttévilágítás, foszforeszkálás vagy valami ilyesmi), szerintem nagyban segíteni a kezelhetőséget. Az összes autóban megvan, itt miért nincs? Aztán itt az első index: dögös, de igazán a sokkal feljebb elhelyezett tükrökben is lehetne belőlük, a forgalomban sokkal jobban látható, észlelhető.
Természetesen ezek nélkül is remek motorról van szó. Talán majd a modell frissítéskor... :)
A megjelenés kifogástalan, szuperül néz ki minden oldalról. A fényszóróinál jobb jelenleg nincs a piacon, éjjel is öröm vele menni, tökéletesen bevilágítja az utat és az út melletti területet az adaptiv xenon. A kiegészítő fényszórókkal pedig büntetni lehet... A nappali két BMW LED gyűrű minden tekintetet bevonzanak, az autósok is elismerően néznek, a motorosokról nem is beszélve. Autópályán minden erőszak nélkül húzódik ki mindenki a belső sávból, aki nem oda való.
A műszerfal megfelelően informatív, minden adat elérhető, jól kezelhető, nem bonyolult. A radió kiváló, a csatlakoztatható pendriveról minden zenei igény kielégíthető. Apropó: a két oldalsó rekeszbe csak olyan dolgokat rakjunk, amik jól bírják a hőt, mert a blokkhoz elég közel vannak, így a nyári melegben a menetszél sem hűt olyan intenzíven, a rekeszekben meglehetősen nagy a forróság. A mobilt/iPod-ot nem tenném oda.
Az ülések nagyon jók, kényelmesek, nem csúszósak, jó a tartásuk is. Az utas kvázi fotelből élvezheti az utazást. A lábtartók is megfelelő magasságban vannak, kényelmesen tarthatjuk rajta a lábunkat, magasabb pilótáknak is ideális. Hátránya annyi, hogy annyira ledönthető a jó futómű miatt a motor, hogy adott esetben leérnek...
A dobozok jó méretűek, jól is pakolhatóak, a központi zár tökéletes. A plusz biztonság miatt megvettem hozzá a top case-be szerelhető LED-es féklámpát is, aminek olyan fényereje van, hogy aki azt nem látja, az vak és a menetiránynak háttal ül egy kámzsával a fején.
A választható menetprogramok közül a Road és a Dynamic programokat próbáltam, mindkettő szuper kényelmes gördülést tesz lehetővé. Persze a Dynamic mód megfelelően agresszív nyomulást is lehetővé tesz, 175 nm az mégiscsak 175 nm. Ja, és 160 LE az 160 LE!
A kardán kíválóan adja át a hajtást, a fotúműről pedig csak szuperlatívuszokban lehet nyilatkozni. Ekkor súlyhoz járnak a megfelelő méretű és erejű fékek is, mindkettő jól adagolható, kiváló fékhatás érhető el esőben is. Az emelkedő-asszisztens jó ötlet, nem egyszer használtam már, egy túrán a hegyek közt nagy segítség az elinduláskor.
Még egy zseniális ötlet: a fejidom két oldalán található, kihajtható fülek, melyek lassú haladáskor a vezető ölébe-mellkasára vezetik a levegőt, így kellemesen átszellőzik a plexi és az utas közti tér, csökkenti a motorból felfelé áradó hő hatását. Remek! Tapasztalatom szerint azonban 80 körül rezonanciát kelt, ekkor már be kell hajtani őket.
Álló helyzetben a motort nehéz tologatni, meg kell fogni rendesen, nehogy elbillenjen vele az ember. De amint saját erejéből gurulni kezd, a nagy súly eltűnik, egyszerűen csak az érezhető, hogy masszívan ül az úton. A könnyed kezelhetőségű RT után kicsit tartottam a jelentős súlytöbblettől, de a próbaút meggyőzőtt.
A tankja elegendő üzemanyagot bír befogadni, igazán nagy utakat is meg lehet tenni egy tankkal. A fogysztás persze csukló-függő, de dinamikus motorozással és két személlyel utazva is könnyen kihozható a 6,5 L/100km. Ne felejtsük el, hogy itt 6 hengert és 1649ccm-t etetünk.
Az alap és az extra lista minden igényt kielégít, aki pedig még ennél is többre vágyik, az a két német kiegészítő specialistánál jó pénzért bevásárolhat.
Összegzés:
Ez a motor a túramotorok luxus változatát képviseli, elegáns, ugyanakkor a BMW becsempészte a sportos géneket is, ha kell, szedi a lábát rendesen. Drága, fenntartani sem olcsó, viszont az ember azt kapja a pénzéért, amire vágyott: egy megbízható, csodálatos motort.

Hibalista

- Eddig nem volt vele probléma, teszi a dolgát, ahogy ez elvárt egy ilyen motornál.

Ide hordtam szervizbe

Full Gas, Balatonboglár

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2015
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5400
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? R1200RT Következő motorja? még nem tudom, ezzel elégedett vagyok
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (178 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.