Elegáns luxus sportos génekkel
Szöveges ítélet
Nem akartam ilyen motort venni. Elégedett voltam az RT-vel, de aztán jött egy próbaút... Ugye más is járt már így?
Megdöbbentett, hogy ez a böhöm nagy test mennyire jól vezethető, milyen jól adja le azt a hatalmas nyomatékot, ami rendelkezésre áll. Két személlyel mentünk, mégis szűken fordítható volt a gép. A futómű teljesítménye lenyűgöző, magával ragadóan meggyőző. És még valami: a hangja! Indítás, haladás, és ha egy kicsit forszírozod is neki: adrenalin hegyek!
Tudtam, hogy nem lesz olcsó, ez nem az a kategória. De biztos voltam benne, hogy megkapom a pénzemért azt, amire vágytam. Eddig nem csalódtam.
A luxus, a teljesítmény, a megjelenés, valamint a megannyi figyelmes megoldás mind azt mutatja, hogy odafigyeltek a tervezők. Persze, ízlések és pofonok. Mindig van nyekeregni való, nekem is van: pl. a kormányon található megannyi gomb jó lenne, ha este valamilyen szinten világítana (háttévilágítás, foszforeszkálás vagy valami ilyesmi), szerintem nagyban segíteni a kezelhetőséget. Az összes autóban megvan, itt miért nincs? Aztán itt az első index: dögös, de igazán a sokkal feljebb elhelyezett tükrökben is lehetne belőlük, a forgalomban sokkal jobban látható, észlelhető.
Természetesen ezek nélkül is remek motorról van szó. Talán majd a modell frissítéskor... :)
A megjelenés kifogástalan, szuperül néz ki minden oldalról. A fényszóróinál jobb jelenleg nincs a piacon, éjjel is öröm vele menni, tökéletesen bevilágítja az utat és az út melletti területet az adaptiv xenon. A kiegészítő fényszórókkal pedig büntetni lehet... A nappali két BMW LED gyűrű minden tekintetet bevonzanak, az autósok is elismerően néznek, a motorosokról nem is beszélve. Autópályán minden erőszak nélkül húzódik ki mindenki a belső sávból, aki nem oda való.
A műszerfal megfelelően informatív, minden adat elérhető, jól kezelhető, nem bonyolult. A radió kiváló, a csatlakoztatható pendriveról minden zenei igény kielégíthető. Apropó: a két oldalsó rekeszbe csak olyan dolgokat rakjunk, amik jól bírják a hőt, mert a blokkhoz elég közel vannak, így a nyári melegben a menetszél sem hűt olyan intenzíven, a rekeszekben meglehetősen nagy a forróság. A mobilt/iPod-ot nem tenném oda.
Az ülések nagyon jók, kényelmesek, nem csúszósak, jó a tartásuk is. Az utas kvázi fotelből élvezheti az utazást. A lábtartók is megfelelő magasságban vannak, kényelmesen tarthatjuk rajta a lábunkat, magasabb pilótáknak is ideális. Hátránya annyi, hogy annyira ledönthető a jó futómű miatt a motor, hogy adott esetben leérnek...
A dobozok jó méretűek, jól is pakolhatóak, a központi zár tökéletes. A plusz biztonság miatt megvettem hozzá a top case-be szerelhető LED-es féklámpát is, aminek olyan fényereje van, hogy aki azt nem látja, az vak és a menetiránynak háttal ül egy kámzsával a fején.
A választható menetprogramok közül a Road és a Dynamic programokat próbáltam, mindkettő szuper kényelmes gördülést tesz lehetővé. Persze a Dynamic mód megfelelően agresszív nyomulást is lehetővé tesz, 175 nm az mégiscsak 175 nm. Ja, és 160 LE az 160 LE!
A kardán kíválóan adja át a hajtást, a fotúműről pedig csak szuperlatívuszokban lehet nyilatkozni. Ekkor súlyhoz járnak a megfelelő méretű és erejű fékek is, mindkettő jól adagolható, kiváló fékhatás érhető el esőben is. Az emelkedő-asszisztens jó ötlet, nem egyszer használtam már, egy túrán a hegyek közt nagy segítség az elinduláskor.
Még egy zseniális ötlet: a fejidom két oldalán található, kihajtható fülek, melyek lassú haladáskor a vezető ölébe-mellkasára vezetik a levegőt, így kellemesen átszellőzik a plexi és az utas közti tér, csökkenti a motorból felfelé áradó hő hatását. Remek! Tapasztalatom szerint azonban 80 körül rezonanciát kelt, ekkor már be kell hajtani őket.
Álló helyzetben a motort nehéz tologatni, meg kell fogni rendesen, nehogy elbillenjen vele az ember. De amint saját erejéből gurulni kezd, a nagy súly eltűnik, egyszerűen csak az érezhető, hogy masszívan ül az úton. A könnyed kezelhetőségű RT után kicsit tartottam a jelentős súlytöbblettől, de a próbaút meggyőzőtt.
A tankja elegendő üzemanyagot bír befogadni, igazán nagy utakat is meg lehet tenni egy tankkal. A fogysztás persze csukló-függő, de dinamikus motorozással és két személlyel utazva is könnyen kihozható a 6,5 L/100km. Ne felejtsük el, hogy itt 6 hengert és 1649ccm-t etetünk.
Az alap és az extra lista minden igényt kielégít, aki pedig még ennél is többre vágyik, az a két német kiegészítő specialistánál jó pénzért bevásárolhat.
Összegzés:
Ez a motor a túramotorok luxus változatát képviseli, elegáns, ugyanakkor a BMW becsempészte a sportos géneket is, ha kell, szedi a lábát rendesen. Drága, fenntartani sem olcsó, viszont az ember azt kapja a pénzéért, amire vágyott: egy megbízható, csodálatos motort.
Hibalista
- Eddig nem volt vele probléma, teszi a dolgát, ahogy ez elvárt egy ilyen motornál.
Ide hordtam szervizbe
Full Gas, Balatonboglár
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5400 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | R1200RT | Következő motorja? | még nem tudom, ezzel elégedett vagyok |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
