Döme
Szöveges ítélet
Ez a 4.gépem (Honda CB 400 SF, Suzuki 1200 S Bandit, Honda ST 1300 Pan European után). A Pan 326 kilója után valami könnyebre és aszfalton kívül is használhatóra vágytam. A 193 cm-es magasságomhoz ez az első igazán kényelmes motor.
Eleinte féltem a boxertől, mert csak 4 hengereseim voltak előtte, de kellemesen csalódtam benne és megszerettem. Sima járású, karakteres blokk!
Nyugodtabb stílusban kezdtem el motorozni, amióta megvan. Máshogy van hangolva a gázadás rajta, mint a japán vasakon. Ahol a Bandittal és a Pannal 130-al mentem, ott ezzel 100-al jól elvagyok.
Mást élvezek a GS-el való motorozásban: nagyon bejön a futóműve, a motorja, az egyenes háttal-széles kormányba kapaszkodva való testtartás, kényelmesen kinyújtott lábaim, alacsony súlypont miatt szórakoztató kanyargás, magasan ülés, romboló érzés, lábtartón álldogálás élménye. Azért lehet vele gyorsan is menni..
Nem csal az órája. A 200 az itt tényleg 200 (a Bandit 270km/h az 233 km/h).
Bitang jó, szervózott, egy ujjas integrált fékrendszere van, ABS-el! Kevés tapasztalattal könnyen lehet vele vészfékezni. Ilyen szempontból biztonságosabb kezdőmotornak gondolom, mint egy 4-600 ccm-es bármimást.
A magyar használtpiacon szinte minden ilyen motor órája tekerve van, ami 3 millió Ft alatt van. Komoly túragép, aki ilyet vesz, általában ritkán megy évi 10 000-nél kevesebbet és ezek lassan mind 10 évesek. A 43 500 km az órában is jó lehet, csak tudd, hogy az min. 2x, de inkább 3x annyi. A vásár után cserélj le rajta mindent, amit egy nagyszervíznél kell (fékfolyadékok, generátor szíj, szöghajtás olaja, stb.). Amúgy 100 000 km-el simán megvehető.
Jó pár külföldi blog van, ahol 250 000 km feletti gondtalan futásról lehet olvasni.
Rendes terepre a Michelin Karoo gumi kell, földutazni jó a Tourance is.
Vegyél ilyet te is, jó lesz!
Hibalista
- Kopó alkatrészeken felül hátsó nagy kerékcsapágy, első futómű gömbcsuklójának gumiborítása, hátsó féktárcsa felfogató alkatrész (garanciális visszahívás keretein belül).A vario doboz állítókája elromlott. Igazából semmi komoly.
-
- A BMW alkatrészárakat szokni kell.
Ide hordtam szervizbe
Wallis - értenek hozzá, korrektek.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Nyitrai István (exWallis szerelő), Solymár - ért hozzá, korrekt.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 111800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | ST 1300 Pan European | Következő motorja? | 1200 GS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |