A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW

R850R 

Az ítélet értékelése
3,9(7 db)

Boxer + kardán + telelever = BMW

Szöveges ítélet

Japán volt robogó kettő (Jog, Dio), egyhengeres négy (XL250, ANF125, SR125, FX650X), soros négyes egy (XJ400), V4 egy (VFR750F). Jók voltak, de valami különlegesre vágytam, vettem egy BMW F650CS-t. Megismertem, voltak jó és rossz tulajdonságai, összességében nem voltam elájulva tőle. Gondoltam kipróbálok egy igazi BMW-t. Kíváncsi voltam a boxer motorra, a Telelever felfüggesztésre, a kardántengelyre, hogy milyennek képzelnek a németek egy komolyabb motort, ami sok rendőr alatt szolgált és szolgál a mai napig (a burkolt változat).
Kinéztem egy eladó példányt, elmentem megnézni. Eladónak elmondtam, hogy soha nem ültem ilyenen, kipróbálnám, ha tetszik van rá esély, hogy megveszem. Mentem vele egy nagyobb kört, nagyon tetszett az ergonómia, a boxer nyomatéka, hangja, a futómű és a fék. Külsőre nem annyira, de gondoltam majd megbarátkozom vele (ez nagyrészt sikerült). Néhány legyőzhetetlen akadályt leküzdve pár nap alatt felkészültem a váltásra. Meggyőztem a családomat arról, amiben én magam sem voltam biztos (köszönöm, VIKI), összeszedtem a pénzt, 11 tulajdonostól megkaptam az engedélyt, hogy kivágjak a tároló vasajtójából, hogy beférjen a boxer. Kis alkudozás után kifizettem, hazahoztam. Az eladó odáig volt, hogy milyen olcsón adja, mennyi érdeklődő van, lehet, hogy el sem adja, stb. Még aznap este elindultam vele Dobogókő felé, sötétedéskor, hidegben. Félutról visszafordultam. Nagy volt, nehéz, országúton fáztam a rossz szélvédelem miatt, nagyon kimerült voltam, volt pár éjszaka elmaradásom. Miután hazaértem, felhívtam az eladót, hogy nem jött be a gép, ha gondolja szívesen visszaviszem neki. Nem gondolta. Másnap eredetvizsgán megnézhettem a korábbi átírások fotóit és kilométeróraállásait, szépen egyenletesen emelkedett -> órát nem tekergették. Átirattam, elvittem szerelőhöz átnézetni. Ment vele egy kört, azt mondta, hogy minden rendben van vele, amilyen szép kívülről, olyan jó állapotban van belül is. Az eladó adott hozzá számlákat a cserékről, meg az előző tulajtól is, úgy tűnt, hogy mindent idejében cseréltek. A szerelő kicserélte a fékfolyadékokat, első és hátsó fékbetéteket, kardánolajat, ellenőrízte a szinkront, minden hibátlan volt. A következő hetekben visszatettem a gyári kipuffogót, vettem rá gyári plexit, kézvédőt, Kappa doboztartót, felszereltem a GPS-t.
Június 2-án vettem, azóta mentem vele 9000 km.-t (5 hónap alatt). Motoros cimboráim közül néhányan kicsit belassúltak, egy-egy kanyargósabb szakasz végén néha meg kell várnom őket. Persze igyekszem visszafogni magam, mert bátrabb vagyok, mint ügyes. Eddig szerencsém volt, remélem ez így is marad.

Ami tetszik:
-nagyon kényelmes
-nagyon jó a futóműve, hihetetlenül dönthető
-nagyon jó a fékje
-nagyon fordulékony
-nyomatékos, nekem elég erős boxer, szép hanggal
-halk kipuffogó
-szép a műszerfal
-praktikus kardán
-mindig elsőre indul (ez csak a CS után nagy dolog, a japánok is mindig elsőre indultak)
-középsztender
-van hozzá bármilyen alkatrész pár nap alatt
-mérsékelt fogyasztás

Ami nem tetszik:
-nehéz tologatáskor
-az index egy katasztrófa, megszoktam, de nem tetszik.
-a kürt szintén idióta helyen van, nem fordult még elő, hogy vészhelyzetben megtaláltam volna egyből
-a műszerfalizzók napon alig látszódnak
-nyereg alatt nulla hely
-befecskendezős, de van egy szivatószerű fordulatszámemelője (?), amit úgy kell kezelni, mint egy szivatót
-rossz a szélvédelme, gyári plexivel is. Csupasz motor sajátosság, alulról felcsap a szél.
-ha oldalsztenderen hagyom, néha induláskor füstől (az alsó henger égésterébe átfolyik egy kis olaj)
-országúton hiányzik a 6. sebességfokozat/
-némely ismerősömnek előítéletei vannak a márkával szemben, autó esetében indokolt, de motor esetében nem értem

Összességében tényleg ad valami különlegeset, minőségi kivitelezés, klasszikus forma, emberek megnézegetik és csodálkoznak hogy már 10 éves, sokan újnak hiszik. Következő motorom nem tudom milyen lesz, a GS nagyon bejön, de magas nekem és felesleges (főleg városban használom), talán egy ráncfelvart R850R (ez inkább csak külsejében más), vagy az R1150R, bár nem hiányzik a több köbcenti sem. Egyelőre elvagyok ezzel, remélem megmarad pár évig (hehehe) mert mindenki hülyének néz/irigyel, hogy évente cserélem a motorjaimat.
Röviden ennyi, ha eszembe jut még valami, visszajövök és beírom.

Hibalista

- Elszakadt a kuplung bowden, 10e Ft. az új, volt raktáron, szerelő soron kívül cserélte.

Ide hordtam szervizbe

Veres István, Dunakeszi. 10/10.Kopó/fogyó alkatrész van raktáron, ami megvárható, az megvárható :), gyors, gondos, precíz, nem drága. Végighallgat, értem amit mond, nem néz hülyének/madárnak. Nekem közel van. Amikor ott kellett hagynom az előző motort, autóval hazahozott!

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? F650CS Következő motorja? ?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (178 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.