A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW

F650 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bömike a vaddisznó

Szöveges ítélet

Mindig is nagy rajongója voltam a BMW márkának, így nem is volt kétséges, hogy milyen lesz az első nagy motorom.

Ugyan képekről is nagyon tetszett, de élőben egyenesen elámultam tőle. Nem volt más mint szerelem első ránézésre. Ez az érzés minden egyes pillanatban tovább fokozódott.
Azonban nem csak én voltam tőle elragadtatva, hiszen szinte bárhol álltam meg vele, akadt olyan aki megcsodálta. Általában a következőképpen kérdezték meg hány köbcentis: "Mekkora motor 1200-as"- ami azért tényleg tükrözi, hogy tekintélyparancsoló motorról van szó, amit nem néznek ki más motorosok.
A motor teljesítménye kezdetekben megdöbbentett. Ugyan a gyári adatok szerint nem egy erőművész, de az 1 hengernek köszönhetően hihetetlen nyomaték van benne, ami 3000-es fordulattól azonnal rendelkezésünkre áll. Pont ezért gyári áttétellel egyesben nem volt ritka eset, hogy az első kerék az égbe szökött. Két személlyel pedig, ha utasunk nem egy finom, könnyed nő, hanem egy markos gyerek akkor más fokozatokban sem lehetet lent tartani az elejét. Tehát nem kell attól tartani, hogy két személlyel elfogy az ereje. Az utas jelenléte teljesítmény szempontjából észrevehetetlen.
Sajnos az óra nem képes 165 km/h fölé menni, ami számomra az egyetlen negatívum volt ennél a motornál.
A motor hangos csattanásai rángatásai mindig zene volt a fülemnek, de azt tudni kell róla, hogy 2500 as fordulat alatt nem érzi jól magát.
A gyári kipufogó gyönyörű hangot komponált, olyan volt mint amilyennek lenni kell. Alacsony fordulaton csendes és kecses, magas fordulaton meg mély hangon bőgött mint egy vaddisznó.
Gyorsulást tekintve más kategóriájú 600-as motorokkal nyilván nem veszi fel a versenyt, de ha arról volt szó, hogy nyomatékból visszaváltás nélkül kellett egyet lépni akkor az 1000-es 4 hengerest is megszégyenítette. Viszont én a visszaváltáskori lökettel is elégedett voltam, hiszen nem volt ritka hogy 3. fokozatban elkaparta a hátsó sport- túra gumit.
A gázreakció szemtelenül pontos, így vigyázni is kell a kanyarokból való kigyorsításkor.
A motor haragját, van bőven mivel elfojtani, hiszen a bremboo fékektől komolyan összeül az első teleszkóp. Meg kell viszont említeni, hogy a hátsó fékhasználat igen csak trükkös köszönhetően a motorféknek, ami olyan erőteljes, teljes gázelvételnél, mint egy 60%-os fékezés, ezért vigyázni kellett, hogy ne álljon be a hátsó kerék.
A váltót a pontosság jellemzi. Mellé váltás és sebességből való kidobás nem fordult elő.
A futómű pontos és precíz, azonban 160-nál már kissé bizonytalan magas felépítése miatt. Viszont tekintve, hogy nagytestű (vagy túra, kinek mi tetszik) enduro igen rossz minőségű szilárd útburkolaton is nagy tempóval lehet haladni. Konkrét példa rá a 4 es főút melletti kis falukat összekötő utak, melyeken szinte csak Géz a bácsi traktora jár. Azokon az utakon, kocsival a 60 km/h óra is veszélyesnek tűnik, de Bömikével a 120 km/h is teljesen elfogadott volt.
Az üléspozíció rendkívül kényelmes mind a sofőr mind az utas részéről. 4-5 óra motorozás után is mosollyal az arcon lehet leszállni róla.
Sokan írták, hogy 100 km/h fölötti tempónál a rázkódás komoly probléma. Nos ezt én nem nevezném zavarónak, női utasaim viszont kifejezetten kedvelték.
Ugyan nem egy sportmotorról van szó, de a kanyarvadászat igenis élvezetes vele, hiszen a kigyorsításhoz mindig van erő, a fékekkel könnyű időben belassulni és a futómű mindig az úton tart.
A 174 kg-os száraz tömeg magáért beszél. Elindulást követően olyan érzésünk van, mint ha csupán egy fele ilyen súlyú motort vezetnénk, annyira könnyed és kezes.
A szélvédelem számomra kielégítő volt.
Tereppel csak egyszer próbálkoztam. Ugyan nagyon nagyon élvezetes volt az anyagi kár kockázata még is lebeszélt a továbbiakban róla.
Lenyűgöző még a gondosság, amivel megalkották a motort. Nem tud az ember olyan elemre nézni amiről nem a minőség és a precizitás sugárzik.
A fenttartási költségeim igen alacsonyak voltak, mivel a kopóalkatrészeken és a karbantartásokon kívül semmire nem kellett költenem. A biztosítás és az adó szinte már nevetségesen alacsony.
A motor fogyasztását pontosan sose mértem. Viszont azt tudom, hogy a tankot városon kívül több mint 300 km alatt etetem ki tartalékig, úgy hogy a végsebességet közben többször elértem és kellően előzgettem, na meg a tempó se 90 km/h volt. Mikor a városba beszabadultam, 220 km alatt is elfogyott az éltető folyadékja. Természetesen a 2 év alatt míg nálam volt, minden egyes alkalommal nyélgázon indultam el.
Annyira bevált ez a motor, hogy mikor úgy döntöttem, nem élek elég veszélyesen maradtam a márkánál. Egy BMW-ben egyszerűen nem lehet csalódni.

Összességében tehát egy élmény motorról van szó. A teljesítményét lehet keveselni valóban, de ettől függetlenül bárhol megállja a helyét. Az "A2" motorkategóriát teljesen kitölti a 35 kw, így kategóriáján belül nem igen van ellenfele. Precíz pontos gép, ami mindig mosolyt csal az ember arcára és a városi harcban nincs ellenfele.

Hibalista

- Kerékcsapágy
- Kormánycsapágy
- Első teleszkóp szimering

Ide hordtam szervizbe

Ha lehetséges volt magam szervizeltem. Amennyiben mégsem, függetlenül a műhely hírnevétől csalódottan távoztam.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1997
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 44000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? ETZ 125/150 Következő motorja? R1100S
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (178 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.