A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW » K75 Rt 1986 (740)

K75 Rt 1986 (740) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A világból kimegy(ünk)

Szöveges ítélet

13 év kihagyás után ültem motorra. Hiába no, az ember ebből az őrületből nem tud kinőni és így is van ez rendjén. Már anno, mikor gyermekem születésekor felhagytam a motorozással a család nyomására, nos már akkor tudtam, hogy valaha veszek egy BMW-t. Amikor a biológiai órám jelzett, hogy eljött az idő, persze éppen építkeztünk, de engem elkapott a gépszíj, nem várhattam. Visszakattogtam az időben 13 évet és azt mondtam: onnan folytatom, ahol abbahagytam, K sorozatú BMW-t akarok. Irtó szerencsém volt, mert ráakadtam a "Kisisten"-re. 9.000 mérföld volt benne, túl volt egy apró csúszás utáni helyreállításon és talán egy évtizednyi ácsorgáson a Nagy Vízen túl. Éppen bekerült az országba. Gyorsan összeszedtem minden kapcsolatomat, leinformáltam a motort, tiszta volt mint a frissen mosott lepedő... Megvettem. Napokig a garázsban éjszakáztam, nem hittem el az egészet. Aztán véget ért a tél és elkezdtünk együtt kószálni. Az azóta közösen megtett 30.000 km. megerősített abban, amit korábban csak sejtettem. Mindig csak BMW-m lesz. Bejártuk Erdélyt 3x, Lengyelországot 2x, a Bajor Alpokat 2x, A Dolomitokat, Tirolt, Szlovákiát, Szlovéniát, Horvátországot 2x Magyarországot keresztbe, hosszába és nyugodtan állítom, hogy tényleg a világból is kimegy.
Nagyon kényelmes, >800 km (Garmisch-Partenkirchen-Budapest) meg sem kottyan rajta egy nap alatt, a szélvédelme jó, a motor ereje elég még a nagyobb Bimmerekkel való együtthaladáshoz is. Különösen nyomatékos a háromhengeres és olyan gyönyörű hangja van, hogy nehéz megfogalmazni. Jól szól benne a zene :-)) 90-ig és a gyári System-kofferek minden cuccot elnyelnek. Megbízható vas és már "88-ban rátették a világ egyik legnagyobb találmányát, a markolatfűtést, meg a fedélzeti check rendszert, ami az aktuális sebességfokozattól kezdve (1988-at írunk!!!)a féklámpa kiégéséig mindenre figyelmeztet. Az már csak hab a tortán, hogy az irányjelző, ha mozog a motor (de csak akkor) kikapcsol a 12. villanás után. Kizárt így a jellegzetes motoros képe, aki halad egyenesen és indexel....50 kilométeren keresztül. :-)))
Viszont hagyományos még az első futóműve, és a fékek, amik ugyan a Brembotól érkeztek, és rendesen fognak is, de a telók hajlamosak enyhe szitálásra, ami inkább csak ijesztő, mégis számolni kell a jelenséggel. Számolni kell a még kitámasztó nélküli kardán jellegzetes terhelésválási reakciójával, ami visszakpcsolásnál (indulásnál is) kicsit megemeli a motor hátulját. Ez különösen szerpentineken, lefelé, a kanyar előtti visszakapcsoláskor lehet ijesztő és bizony ha durva a kuplungolás, képes megcsúszni a hátsó kerék. Be kell kalkulálni! Viszont mindezek ellenére nem vártak még a nagyobb vasakkal sem rám soha, legfeljebb én óvatosabb vagyok. A hátsó monolever felfüggesztés egyetlen teleszkópja csak 3 állásban állítható, lehet, hogy beruházok valami komolyabbra.
Viszont hihetetlenül kezes a futómű, nagyon könnyű vele akár felpakoltan is araszolni a nagy forgalomban, az idom pedig olyan jó áramlástanilag, hogy még a nagy kofferekkel sem rángatja a szél a vasat, akár 160 fölött sem (igaz, hogy a dobozokban benne van, hogy max. 130 km/h)
Ez az a BMW, ami:
-Nem imbolyog induláskor
-Nem fogyasztja az olajat
-Nem csattog a váltója
-Ultrafinom a motor futása
és
-Mindenki azt hiszi rá, hogy boxer... :-))

Sor 3 Uraim, sor 3! Jól van boxeresek, nem kell engem megdobálni! :-)))

Az idén mégis veszek egy másikat. Egy R1150RT-re pályázok. Viszont ez a motor marad, a fiam fogja használni, aki éppen kinövi a jelenlegi vasát. Mert ettől a motortól nem szabad megválni, annyira jó!

Hibalista

- Hátsó kerékcsapágy: 18.000 Ft volt a gyári. Teló szimmering: 4.000 volt a gyári.

Ide hordtam szervizbe

Egy nagyon jó ismerősöm csinálja rajta az olajszervizeket. Kívülről ismeri ezt a modellt.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1988
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 15000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (178 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.